Niin eihän se moottori teho mittään, mutta entä ne takarenkailta mitatut voimat?Juho M-P kirjoitti:Tuo kommentti ei ollut mikään merkkifanaatikon avautuminen...
Noita pikkukutosia on tullut ajettua ja pettymys on aina ollut valtava. Ihmetyttää että minä tehoina ne on oikein ilmotettu??? Sama kuin tietokonekaijuttimien PMPO.
MANTA 20S -> 20XE
Mitäs se Tommi siellä oikein huutelee...ainakin a-omega liikkui ihan mallikkaasti vielä xe:llä vaikka painoi kuskin kanssa ajokunnossa 1418 kiloa. Muutoksina boxi, pakosarja putkistoineen ja vapari eli siis osapuilleen vakio. Varttimaili ilman lukkoa meni muistaakseni 15,9/144.gse70 kirjoitti:Niin ja täytyy sanoa, että XE:n terävän luonteen (siis melko vakion moottorin) saa kyllä helposti pilattua liian pitkillä välityksillä tai liian painavalla korilla (+1200kg)...
Todennäköisesti väärässä.
No meneehän se vähän uuden puolelle mutta M52B20/25/28 vääntää kokoisikseen hyvin vakiona ja kiskoo hämmästyttävän vähän gasoa.Juho M-P kirjoitti:Edelleen mulla ei oo mitään modernia tekniikkaa vastaan. Nuo baijerin pikkukutoset on vain perseestä.
M30B35, siinä on sitä jotain...
M50 ja M52 sukupolvien välissä on käytännön väännössä ja kulutuksessa aika hemmetin iso ero.
Hyvä esimerkki M52 eeppisesti paremmasta vääntökeskiarvosta vaihdevälin läpi on fakta että e-36 korinen 325i (M50B25) ja 323i (M52B25) kiskaisevat sataseen tasan samassa ajassa vaikka M50 miilussa pitäisi olla 22 heppaa ja 5Nm enemmin boforia...
Eriasia on sitten kuinka leimata kärri jos tarpeen.
Jos M52B28 saisi menemään läpi 2,0 versiona olisi tarjolla eväät aika soivaan aparaattiin
- mantagte3000
- 'Admiral'
- Viestit: 213
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 02:30
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Viesti:
Teuwo kirjoitti:No meneehän se vähän uuden puolelle mutta M52B20/25/28 vääntää kokoisikseen hyvin vakiona ja kiskoo hämmästyttävän vähän gasoa.Juho M-P kirjoitti:Edelleen mulla ei oo mitään modernia tekniikkaa vastaan. Nuo baijerin pikkukutoset on vain perseestä.
M30B35, siinä on sitä jotain...
M50 ja M52 sukupolvien välissä on käytännön väännössä ja kulutuksessa aika hemmetin iso ero.
Hyvä esimerkki M52 eeppisesti paremmasta vääntökeskiarvosta vaihdevälin läpi on fakta että e-36 korinen 325i (M50B25) ja 323i (M52B25) kiskaisevat sataseen tasan samassa ajassa vaikka M50 miilussa pitäisi olla 22 heppaa ja 5Nm enemmin boforia...
Eriasia on sitten kuinka leimata kärri jos tarpeen.
Jos M52B28 saisi menemään läpi 2,0 versiona olisi tarjolla eväät aika soivaan aparaattiin
M50 http://www.bmwclub.fi/fi/engines/m50/index.html http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e36/index.html . S-moottorit http://www.bmwclub.fi/fi/engines/motorsport/index.html
noita M50 ja M52 moottoreita saa jo hyvin halvalla.
Opel Manta B R6 ///M-Power S50B30 (M3 BMW)-82 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1769962.jpg
ex. Manta B 2.0 GSI -86 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313174.jpg
ex. Ascona B 2.0i -79 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313222.jpg
ex Kadett D -83
ex. Manta B 2.0 GSI -86 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313174.jpg
ex. Ascona B 2.0i -79 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313222.jpg
ex Kadett D -83