imutus ääniä vailla...
imutus ääniä vailla...
kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...?
Re: imutus ääniä vailla...
Miksi? No vaikkapa vapaavirtaussuodattimella..._Mage_ kirjoitti:kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...?
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: imutus ääniä vailla...
Kippaat vähän selkänojaa taakse ja sitten pyydät sussuasi imuttamaan ? Ei sitten ajon aikana, myös tumppuun veto on silloin vaarallista. Testattu on._Mage_ kirjoitti:kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...?
Keme kirjoitti:Tota, jos ottas orggisputsarin pois ja vetäis ilmanoton kabiinin puolelle? Eikös noin uuessa autossa oo jo joku raitisilmasuodatinki, ni siinähä tappas kaks kärpästä yhellä hutkasulla! Älä sit koita vahvistaa pakoääniä tollei samalla tyylillä..
Mut ehkä ennemmin se alkuperäisen tilalle tuleva paneeli entä kartio..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Re: imutus ääniä vailla...
Jos kunnon imuäänet haluaa niin F-astrasta tai A-vectrasta missä on samakone niin imusarja,ei oo niitä muuttuva pituus läppiä ollenkaan ja tulee hyvät saundit.tehojen noususta ei mitään takeita.ZuGu kirjoitti:Miksi? No vaikkapa vapaavirtaussuodattimella..._Mage_ kirjoitti:kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: imutus ääniä vailla...
http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng ... .php?ID=27#_Mage_ kirjoitti:kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...?
Tuosta ostelemaan, saat kunnon "imutus äänet"
Eipä sillä suotimella noihin lecotechein saa oikein vakioo ihmeellisempää
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Pelkkä tennissukka siihen kaasuläpän päälle, kyllä raikaa
edit.
Eli jos ihan asiaa tuohon, niin ainakin calibrassa oli imuäänet aika kovat ihan kartiofiltterillä ja powercupilla, eli kaasuläpän jälkeen lähes vastaava kun xev tekniikka, missä ei ole muuta äänenvaimennusta kuin se putsarikotelo ja sen jälkeinen putkisto.
Omaan x20xev koneeseen muutin senverran imupuolta, että korvasin ne alkuperäset resonanssikotelon ja putket + sokeet putket yhdellä ilmastointiputkella joka on suoraan maskin takana. Ei ne äänet kovin paljon muuttunu, mut saapahan kone ainakin ilmaa ja viileetä semmosta.
Tuli mieleen että voishan sen kartiofiltterin vetää siihen puskurin taakse putkella, sillon ois ääntä ja viileetä ilmaa, tosin saattaa likaantua vähän nopeemmin ku konehuoneessa.
edit.
Eli jos ihan asiaa tuohon, niin ainakin calibrassa oli imuäänet aika kovat ihan kartiofiltterillä ja powercupilla, eli kaasuläpän jälkeen lähes vastaava kun xev tekniikka, missä ei ole muuta äänenvaimennusta kuin se putsarikotelo ja sen jälkeinen putkisto.
Omaan x20xev koneeseen muutin senverran imupuolta, että korvasin ne alkuperäset resonanssikotelon ja putket + sokeet putket yhdellä ilmastointiputkella joka on suoraan maskin takana. Ei ne äänet kovin paljon muuttunu, mut saapahan kone ainakin ilmaa ja viileetä semmosta.
Tuli mieleen että voishan sen kartiofiltterin vetää siihen puskurin taakse putkella, sillon ois ääntä ja viileetä ilmaa, tosin saattaa likaantua vähän nopeemmin ku konehuoneessa.
Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Kyllä taas porukka näyttää hienosti oman tyhmyytensä. Alotteleva opelisti koittaa kysellä neuvoja ja täältä saa vaan vittuilut ja leukailut...
Olihan kysymyksen muotoilu ehkä hieman koominen, mutta kuitenkin.
Eli vaihdat siihen vakion ilmanputsarin ja putsarikotelon tilalle kartio filtterin. Se on sille sitten ihan se ja sama mimmosen filtterin siihen laitat. Kunhan nyt siihen muutaman euron sijoitat että et sitä ihan halvinta osta. Koita sitten järkätä siihen filtterille jostakin kylmää ilmaa, jotta tehot ei laskis kovin paljon... Mutta tuskin ne äänet siitä suuresti muuttuu kuitenkaan. Vakiossa nelipyttyisessä ei niitä ääniä muutenkaan kovin kummoisesti ole.
Olihan kysymyksen muotoilu ehkä hieman koominen, mutta kuitenkin.
Eli vaihdat siihen vakion ilmanputsarin ja putsarikotelon tilalle kartio filtterin. Se on sille sitten ihan se ja sama mimmosen filtterin siihen laitat. Kunhan nyt siihen muutaman euron sijoitat että et sitä ihan halvinta osta. Koita sitten järkätä siihen filtterille jostakin kylmää ilmaa, jotta tehot ei laskis kovin paljon... Mutta tuskin ne äänet siitä suuresti muuttuu kuitenkaan. Vakiossa nelipyttyisessä ei niitä ääniä muutenkaan kovin kummoisesti ole.
ruisku asconaan tuli ainakin ihan mukavat imuäänet kun leikkas sen putsarin kotelon alaosan pois, siis siitä suodattimen alapuolelta. Käytännön hyödystä en sitten tiedä, vaikka asconassa oli laskettu kansi ja joku enemy kopio nokkana...
ja sehän on sitten ihan omasta itsestä kiinni, haluaako pilata sen putsarin kotelon...
ja sehän on sitten ihan omasta itsestä kiinni, haluaako pilata sen putsarin kotelon...
porukka näytti tosiaan tyhmyytensä, mutta miksi autoon pitää saada maddottomat imuäänet??:roll:
eikö se riitä että se kulkee ilman amis pörinöitä??
8venttiili koneissa saa mahdottomat pörinät siirtämällä jakoa yhden hampaan (9astetta) pieleen.
viehän se osan tehoista, mutta saapahan pörinää ihan omiksi tarpeiksi.
eikö se riitä että se kulkee ilman amis pörinöitä??
8venttiili koneissa saa mahdottomat pörinät siirtämällä jakoa yhden hampaan (9astetta) pieleen.
viehän se osan tehoista, mutta saapahan pörinää ihan omiksi tarpeiksi.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Miksi autoon pitää laittaa 18" vanteet, autoon johon on tehtaalla laitettu 15" vanteet? Joidenkin mielestä ne 18" näyttää hyvälle, ja joidenkin mielestä ne imuäänet kuulostaa hyvällä... Missä kohti tässä autoharrastuksessa ylipäätään on mitään järkeä?ipa kirjoitti:porukka näytti tosiaan tyhmyytensä, mutta miksi autoon pitää saada maddottomat imuäänet??:roll: