imutus ääniä vailla...

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
_Mage_
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 15:07
Paikkakunta: Turku

imutus ääniä vailla...

Viesti Kirjoittaja _Mage_ »

kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...? -(z)-
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Re: imutus ääniä vailla...

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

_Mage_ kirjoitti:kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...? -(z)-
Miksi? No vaikkapa vapaavirtaussuodattimella...
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
_Mage_
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 15:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja _Mage_ »

minkälaista vaparia siihen kannattais harkita..? Kartio vai koteloitu..?
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Tota, jos ottas orggisputsarin pois ja vetäis ilmanoton kabiinin puolelle? Eikös noin uuessa autossa oo jo joku raitisilmasuodatinki, ni siinähä tappas kaks kärpästä yhellä hutkasulla! Älä sit koita vahvistaa pakoääniä tollei samalla tyylillä..
JEEEEEEEEEEEEE!
_Mage_
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 15:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja _Mage_ »

kuullostaa jotenki hieman monimutkaiselta...
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: imutus ääniä vailla...

Viesti Kirjoittaja motorsport »

_Mage_ kirjoitti:kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...? -(z)-
Kippaat vähän selkänojaa taakse ja sitten pyydät sussuasi imuttamaan ? Ei sitten ajon aikana, myös tumppuun veto on silloin vaarallista. Testattu on.
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Keme kirjoitti:Tota, jos ottas orggisputsarin pois ja vetäis ilmanoton kabiinin puolelle? Eikös noin uuessa autossa oo jo joku raitisilmasuodatinki, ni siinähä tappas kaks kärpästä yhellä hutkasulla! Älä sit koita vahvistaa pakoääniä tollei samalla tyylillä..
:lollis:
Mut ehkä ennemmin se alkuperäisen tilalle tuleva paneeli entä kartio..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: imutus ääniä vailla...

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ZuGu kirjoitti:
_Mage_ kirjoitti:kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...? -(z)-
Miksi? No vaikkapa vapaavirtaussuodattimella...
Jos kunnon imuäänet haluaa niin F-astrasta tai A-vectrasta missä on samakone niin imusarja,ei oo niitä muuttuva pituus läppiä ollenkaan ja tulee hyvät saundit.tehojen noususta ei mitään takeita.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 985
Liittynyt: 14 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: imutus ääniä vailla...

Viesti Kirjoittaja TeBa »

_Mage_ kirjoitti:kuinka saada 96vm 2,0 Vectraan kunnon imutus äänet...? -(z)-
http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng ... .php?ID=27#
Tuosta ostelemaan, saat kunnon "imutus äänet" :lol:
Eipä sillä suotimella noihin lecotechein saa oikein vakioo ihmeellisempää :roll:
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja export »

Yks vaihtoehto ois nauhottaa jostain toisesta autosta imuäänet ja polttaa vaikka cd:lle niin voi sitte aina omassa autossa fiilistellä, eikä tarvi olla autokaan käynnissä ku imuttelee..
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
AksuPaksu
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1805
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Pelkkä tennissukka siihen kaasuläpän päälle, kyllä raikaa 8)

edit.

Eli jos ihan asiaa tuohon, niin ainakin calibrassa oli imuäänet aika kovat ihan kartiofiltterillä ja powercupilla, eli kaasuläpän jälkeen lähes vastaava kun xev tekniikka, missä ei ole muuta äänenvaimennusta kuin se putsarikotelo ja sen jälkeinen putkisto.

Omaan x20xev koneeseen muutin senverran imupuolta, että korvasin ne alkuperäset resonanssikotelon ja putket + sokeet putket yhdellä ilmastointiputkella joka on suoraan maskin takana. Ei ne äänet kovin paljon muuttunu, mut saapahan kone ainakin ilmaa ja viileetä semmosta.

Tuli mieleen että voishan sen kartiofiltterin vetää siihen puskurin taakse putkella, sillon ois ääntä ja viileetä ilmaa, tosin saattaa likaantua vähän nopeemmin ku konehuoneessa.
-(z)- Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen -(z)-
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin -(z)-
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

Kyllä taas porukka näyttää hienosti oman tyhmyytensä. Alotteleva opelisti koittaa kysellä neuvoja ja täältä saa vaan vittuilut ja leukailut... :no:
Olihan kysymyksen muotoilu ehkä hieman koominen, mutta kuitenkin.

Eli vaihdat siihen vakion ilmanputsarin ja putsarikotelon tilalle kartio filtterin. Se on sille sitten ihan se ja sama mimmosen filtterin siihen laitat. Kunhan nyt siihen muutaman euron sijoitat että et sitä ihan halvinta osta. Koita sitten järkätä siihen filtterille jostakin kylmää ilmaa, jotta tehot ei laskis kovin paljon... Mutta tuskin ne äänet siitä suuresti muuttuu kuitenkaan. Vakiossa nelipyttyisessä ei niitä ääniä muutenkaan kovin kummoisesti ole.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
otto82
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Syys 2005, 08:26
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja otto82 »

ruisku asconaan tuli ainakin ihan mukavat imuäänet kun leikkas sen putsarin kotelon alaosan pois, siis siitä suodattimen alapuolelta. Käytännön hyödystä en sitten tiedä, vaikka asconassa oli laskettu kansi ja joku enemy kopio nokkana...

ja sehän on sitten ihan omasta itsestä kiinni, haluaako pilata sen putsarin kotelon...
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

porukka näytti tosiaan tyhmyytensä, mutta miksi autoon pitää saada maddottomat imuäänet??:roll:
eikö se riitä että se kulkee ilman amis pörinöitä?? :wink:

8venttiili koneissa saa mahdottomat pörinät siirtämällä jakoa yhden hampaan (9astetta) pieleen.
viehän se osan tehoista, mutta saapahan pörinää ihan omiksi tarpeiksi. 8)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

ipa kirjoitti:porukka näytti tosiaan tyhmyytensä, mutta miksi autoon pitää saada maddottomat imuäänet??:roll:
Miksi autoon pitää laittaa 18" vanteet, autoon johon on tehtaalla laitettu 15" vanteet? Joidenkin mielestä ne 18" näyttää hyvälle, ja joidenkin mielestä ne imuäänet kuulostaa hyvällä... Missä kohti tässä autoharrastuksessa ylipäätään on mitään järkeä? :-?
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Vastaa Viestiin