Oktaaniluvun merkitys lastutetussa C20LET:issä

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Oktaaniluvun merkitys lastutetussa C20LET:issä

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Eli onko kuinka suuri vaikutus ajaako 95- tai 98-oktaanisella? Mites muut keillä on lastua tyrkätty turbo-calibraan tai vectraan?
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Avatar
Luu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 882
Liittynyt: 25 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Luu »

Turbollisessa tuolla on yleensä aika paljonkin merkitystä. Samasta syystä tallikaveri ajelee turbo supralla pelkästään v-powerilla.
Jartsu
OCF Member
OCF Member
Viestit: 2723
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

V-poweria itekkin käyttänyt ja niin tekee muutama muukin...
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

95 on ainakin ihan itsemurhaa semmoisessa moottorissa missä käytetään korotettuja ahtopaineita ja vakiota pakopuolelta ahdasta ahdinta.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

En kyllä tosiaan 95:sta kaataisi tankkiin ollenkaan.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Juu eli vaihdellaan se laatu tuohon 98. Ja tulpat pitäs kanssa vissiin vaihtaa samalla: oliko paremmat viri-koneeseen nuo F6DTC:t? Vai se toinen Boschin F5......?
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Jartsu kirjoitti:V-poweria itekkin käyttänyt ja niin tekee muutama muukin...
sama täällä.

F5DPOR on toi kylmempi tulppa,tosin yksi maksaa enemmän kuin 4kpl noita F6.....

mutta itelläkin menossa jo kolmas sarja noita F6 alkuisia tänä kesänä :no:
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

turatkaas LETti äijät jotain CDI sytkäsysteemejä moottoreihinne niin ei kipinä lopu. Vaikuttaa vahvasti siltä, että Boschin kamat ei oikein riitä kun käytetään paksuja seoksia ja isoja ahtoja. Tulppia menee...
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Niitä "tavallisia" F6DTC kolmikärki-Boscheja meni tossa omassa kuin leipää, mutta nyt siellä on ollut Boschin platinatulpat (oliko ne nuo F5DPOR:it just, EDS:n sivuilta löytyi suositus) jotka on toimineet ja kestäneet toistaiseksi pidempään kuin yksikään satsi noita F6DTC:itä. Ja niitä meni tosiaan tiheään tahtiin vaihtoon... eli vaikka tuo platinatulppa on kallis, niin se tulee silti halvemmaksi pidemmän päälle...

tuossahan tuo tulppalinkki:
http://www.eds-motorsport.de/de/sonstig ... kerzen.htm
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

motorsport kirjoitti:turatkaas LETti äijät jotain CDI sytkäsysteemejä moottoreihinne niin ei kipinä lopu. Vaikuttaa vahvasti siltä, että Boschin kamat ei oikein riitä kun käytetään paksuja seoksia ja isoja ahtoja. Tulppia menee...
kyllä kipinä riittää.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin