Omega B1 2.5V6 lähti uudelle omistajalla

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1799
Liittynyt: 07 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Omega B1 2.5V6 lähti uudelle omistajalla

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Nyt siis päättyi viiden vuoden yhteiselo Omega 2.5V6 aut CD Caravanin kanssa. Yhteisiä kilometrejä tuli yli 100 000 (kaikkiaan 210 000 ) ja mukavampaa sekä hiljaisempaa autoa ajaa saa hakea. Ylimääräisiä öljy, yms nestevuotoja ei ollut pari poikkeusta lukuunottamatta (ks. alla) ja koneeseen ei tarvinnut lisätä öljyä edes 15000 km öljynvaihtovälein.

CD varustelutasokin on enemmän kuin runsas (puhumattakaan MV6 mallin varusteista!)
Kitkalukko ja automaatti (ja V6 kone) oli hyvä yhdistelmä, vene tuli koukussa huomaamattomasti ja jyrkältäkin luiskalta sai trailerin ylös näytöstyyliin.
Talvellakaan ei ollut koskaan mitään ongelmia pidon kanssa (kiitos luiston- ja sutimisenestojärjestelmien ja hyvien talvirenkaiden).
Tilaa riitti hyvin myös takapenkillä kolmelle lastenistuimelle, keskipaikalla oli alunperin vain lannevyö mutta teetätin siihen 3-pistevyön Tuusulan autotalossa (Ford liikkeen alakerrassa on autoverhoomo).
Peräkonttiin mahtuu PALJON tavaraa ja lastenvaunutkin mahtuivat konttiin pitkittäin (ilman että täytyi esim irrottaa pyöriä jne).
Automaatti-ilmastointi toimi upeasti (toisin kuin 10 v nuoremman Astran /Zafira B:n 1/2 manuaalinen malli).

Auto oli myynnissä Nettiauto.com:ssa vain vajaan viikon eli kysyntää on kohtuuhintaiselle ja siistille Omega farkulle (ruostetta autossa ei ollut näissä tyyppipaikoissa kuten takalokasuojan kaarissa ja vastaavassa oven reunassa, ikkunalistoja alla, takarekisterikilven ruuvien alla, muovisten sivuhelmojen alla, takaovessa listan alla, etupyörien kaarissa erityisesti tuon helmalistan kohdalla eli auto oli ruosteeton, kivet olivat kyllä löytäneet koloja konepellin etureunaan ihan kiitettävästi).

Ainoa mutta oli nyt viimeisen vuoden aikana olleet jatkuvat, piinalliset (lähinnä sähköiset) pikkuviat joiden korjaamiseen meni rahaa (pienikin korjaus maksoi vähintään 500 € /kerta) ja aikaa huollossa aivan liikaa ja itse ei pystynyt/osannut vikoja korjata esim. vaihtamaan nakutustunnistin ykköstä (ja näitä nakutustunnistimia on autossa siis 2 kpl).
Tälläkin foorumilla monesti esiin tulleet tyyppiviat (mm. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=138016 , http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=138784 , http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... b9f6c214c5 , http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=142100 , http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=140817 , http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=138638 ,
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=146207 ,
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=142468 ) osuivat liki kaikki vuosien saatossa kohdalle alkaen hanskalokeron lukitusmekanismin hajoamisesta, venakoppien vuodoista + tulpanjohdot + puola, kuskin ovistopparin hajoamisesta ja päätyen pakosarjan(tiivisteen) korjaukseen. Onneksi seuraavat pikkuviat eivät kerinneet toteutua:
- automaattilaatikon "muovilaakerin" rikkoutuminen (korjauskulu 5-1000 €?, paljonkos se uusi loota kustantaa 2-3000 €...)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=113581
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ovilaakeri
- ilmastointikompura (piti jo ääntä) (korjauskulu 800 €?) http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4n+laakeri
- ilmastoinnin sisäilmalämpötilan tunnistin konsolissa (uusi konsoli, 500 - 1000 €?)
- perä,laturi+startti (x €)
- kannen tiivisteen palaminen
- koneen kansien välissä oleva oljynjäähdyttimen vuoto (jos kerkiää mennä vedet ja öljyt sekaisin niin taas palaa 1000 €...) http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=107811
- monitoiminäytön katoavat pikselit (uusi näyttö +500 €?) http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... t=pikselit
- vasemman puoleisen pakosarjan halkeaminen
- ilmamäärämittarin hajoaminen (300 €?) http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=135332


Etupään kolahtelua esim hidastintöyssyissä ei koskaan saatu korjattua vaikka eteen vaihdettiin koiranluita ja puslia ilman tulosta http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=121747

Edit: vikalistalle voisi näiden yleisten tyyppivikojen lisäksi laittaa koneen takapään kampiakselin stefan vaihdon (ja tämä on myös näitä sarjassamme halpoja korjauksia) - oireena oli aluksi pieni öljyinen paikka koneen ja vaihdelaation välissä (jä myöhemmin paljon isompi vuoto). Katsokaapa omien Omppujenne/V6 Vectrojen alle ko. paikkaa :-? , onko märkä?
Vuotokohtaa ei ollut helppo aluksi paikallistaa sillä öljyä näytti vuotavan eniten jostain öljynsuodattimen yläpuolelta.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... aa#1030299
Avatar
samipee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 26 Huhti 2006, 15:32

Re: Omega B1 2.5V6 lähti uudelle omistajalla

Viesti Kirjoittaja samipee »

vikalistalle voisi näiden yleisten tyyppivikojen lisäksi laittaa koneen takapään kampiakselin stefan vaihdon (ja tämä on myös näitä sarjassamme halpoja korjauksia) - oireena oli aluksi pieni öljyinen paikka koneen ja vaihdelaation välissä (jä myöhemmin paljon isompi vuoto). Katsokaapa omien Omppujenne/V6 Vectrojen alle ko. paikkaa :-? , onko märkä?
Vuotokohtaa ei ollut helppo aluksi paikallistaa sillä öljyä näytti vuotavan eniten jostain öljynsuodattimen yläpuolelta.


Moi.

toi oli muuten hyvä pointti sillä olen varma että takastefa vuotaa koska siellä tienoin on lammikko maassa. ja auton alta katsottiin niin oljynsuodatin ja lähialue aivan öljyssä.
mutta voiko se käry aiheutua tosiaan siitä stefasta että pukkais sieltä säteilypellin välistä tai jostai sen takia käryä?

kaikkihan on kyllä mahdollista??
toi ei varmaan kauhea homma ole vaihtaa vai onko? itse stefalla ei näyttäny paljoa hintaa olevan..
missä itse korjautit sen ja paljoko kustansi ja meni aikaa?

t: samppa
Vastaa Viestiin