Niin, varsinkin kun nykyään monet sähkärit harjaton motti/lipo-akku combolla pieksää monet vakiopolttikset kevyesti..Veikka kirjoitti:Ooppelijanne kirjoitti:Ai tästäkin siis tuli nikko radio-ohjattava-ketju.
Ööö millä perusteella ???
Meinaatko sitä kun täällä jotkut kirjoittelee näistä sähköautoista
polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Ford Mondeo 1.8 STW
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Noniin... Pukki (eli vaimo) sitten toi tälle meittin poijjaalle (1v... eli siis toi minulle ) tuollasen kyoshon pureten alpha3:n sähköversion... ja sen verran sainkin sitä jo kokeiltua, että ihan kiva peli (ja heti alko tekeen mieli lisää pönkää )
Mutta sellanen tässä nyt ekana tulikin vastaa, että mahtaisko olla jostain häiriönpoiston puutteesta kyse kun lyö kaasun pohjaan niin auto saattaa lähteä peruuttamaan ja/tai kääntää etupyörät linkkuun???
Ja toisena vois kysyä, että kannattaako tuohon vaihtaa paikoilleen sinne motin viereen ennemmin mukana tullut 80 hampainen ratas vaiko antaisko olla sen 76 hampaisen (jos nyt ohjeista oikein tulkkasin)?
Akkuahan tuossa paketissa ei ilmeisesti edes pitänyt tulla mukana, joten nyt kun se paketista (asiaa tuntemattoman ostajan ansiosta (kärkkäiseltä ostettu, ilman myyjää tietenkin)) kerran nyt puuttui niin voisko joku suositella jotain?
Mutta sellanen tässä nyt ekana tulikin vastaa, että mahtaisko olla jostain häiriönpoiston puutteesta kyse kun lyö kaasun pohjaan niin auto saattaa lähteä peruuttamaan ja/tai kääntää etupyörät linkkuun???
Ja toisena vois kysyä, että kannattaako tuohon vaihtaa paikoilleen sinne motin viereen ennemmin mukana tullut 80 hampainen ratas vaiko antaisko olla sen 76 hampaisen (jos nyt ohjeista oikein tulkkasin)?
Akkuahan tuossa paketissa ei ilmeisesti edes pitänyt tulla mukana, joten nyt kun se paketista (asiaa tuntemattoman ostajan ansiosta (kärkkäiseltä ostettu, ilman myyjää tietenkin)) kerran nyt puuttui niin voisko joku suositella jotain?
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Hiljasta on. Mut, subella tyhjätty kaks akkua. Oottekos noita kumeja liimaillu renkaanpaikkaus liimalla vai millä, viduttaa kun koko ajan hyppii kumit vanteilta pois
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Ihan rengasliimalla, löytyy rc-liikkeistä.Veikka kirjoitti:Hiljasta on. Mut, subella tyhjätty kaks akkua. Oottekos noita kumeja liimaillu renkaanpaikkaus liimalla vai millä, viduttaa kun koko ajan hyppii kumit vanteilta pois
Tulipa ite tilattua uusi menopeli: http://www.hobbylinna.com/savage-flux-w ... 19457.html
Viteoo:
Ford Mondeo 1.8 STW
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Noniin...onhan tuolla meikänkin subarulla tyhjätty jo muutaman kerran akku.
Mutta aina vaan enemmän kiinnostaa tuo driftailu mokomalla ja kyselinkin jo hieman tuolta rc-foorumilta, mutta vastaukset on ainakin toistaseks ollut kovin vähissä, joten ajattelin, että josko täällä joku tietäis vähän jotain moisesta harrastuksesta...
Noh... akkua tilatessahan tuli sitten tilattua moottorikin sitten, mutta en ole ihan varma oliko se hyvä hankinta.. kun puhelimen välityksellä joutu vielä tilailemaan ja luottamaan myyjään koska asun ite kokkolassa ja lähin paikka missä tiedän, että rc-laitteita myydään on kärkkäinen ylivieskassa.
Eli vakiomottihan oli kyoshon oma xspeed ja tämä uusi seuraava peli:
peak racing Hellfire RS24
Vauhtiinhan tuo ei ainakaan omin silmin nähden juuri vaikuttanut, mutta kyllä tuo siinä vaihdon yhteydessä käsin pyöritellessä tuntu riskimmältä.
Se moottorista...
Mitä tuolle alustalle pystyis tai kannattais tehdä, että siitä sais hieman pätevämmän drifterin? Ilmeisesti noita muovisia tukivarsia kannattais vaihdella metallisiin ja kuulalaakeritkaan tuskin pilaa autoa? Vakioiskareista kaksi vuotaa jo kivasti eli iskarit pitäis vaihtaa. Ainakin jr-hobbysta sais alumiini-iskareita kohtuu rahalla, mutta kun sopivuus on hieman oman tietämyksen ulkopuolella. Ja entäs öljyt niihin?
Kaverilta tuli lainattua noita driftirenkaita, mutta en ole vielä kunnon alustalla testannut... sen mitä nyt hieman hiekkaisella asfaltilla kokeilin niin ei ihan parhaimmalta luistelijalta vaikuttanut... tosin siinäkin voi olla osansa, että kuski ei ole pahemmin lajia treenaillut.
Tällä hetkellä autossa on päärattaana paketissa tullut 80 hampainen, mutta taidan vaihtaa takaisin sen 76 hampaisen mikä oli alun perin kiinni.
Ja mitäs diffeille kannattais tehdä? Voisko näin aluksi kokeilla jäykempiä öljyjä tai rasvoja, mitä siellä nyt ikinä onkaan vai pitäiskö suosiolla pistää vaihtoon molemmat diffit?
Jos on jotain mielenkiintoisia viritysehdotuksia, mielellään pienelle budjetille sopivia, niin antaa vain paukkua ilmoille.
Kiitos!
Mutta aina vaan enemmän kiinnostaa tuo driftailu mokomalla ja kyselinkin jo hieman tuolta rc-foorumilta, mutta vastaukset on ainakin toistaseks ollut kovin vähissä, joten ajattelin, että josko täällä joku tietäis vähän jotain moisesta harrastuksesta...
Noh... akkua tilatessahan tuli sitten tilattua moottorikin sitten, mutta en ole ihan varma oliko se hyvä hankinta.. kun puhelimen välityksellä joutu vielä tilailemaan ja luottamaan myyjään koska asun ite kokkolassa ja lähin paikka missä tiedän, että rc-laitteita myydään on kärkkäinen ylivieskassa.
Eli vakiomottihan oli kyoshon oma xspeed ja tämä uusi seuraava peli:
peak racing Hellfire RS24
Vauhtiinhan tuo ei ainakaan omin silmin nähden juuri vaikuttanut, mutta kyllä tuo siinä vaihdon yhteydessä käsin pyöritellessä tuntu riskimmältä.
Se moottorista...
Mitä tuolle alustalle pystyis tai kannattais tehdä, että siitä sais hieman pätevämmän drifterin? Ilmeisesti noita muovisia tukivarsia kannattais vaihdella metallisiin ja kuulalaakeritkaan tuskin pilaa autoa? Vakioiskareista kaksi vuotaa jo kivasti eli iskarit pitäis vaihtaa. Ainakin jr-hobbysta sais alumiini-iskareita kohtuu rahalla, mutta kun sopivuus on hieman oman tietämyksen ulkopuolella. Ja entäs öljyt niihin?
Kaverilta tuli lainattua noita driftirenkaita, mutta en ole vielä kunnon alustalla testannut... sen mitä nyt hieman hiekkaisella asfaltilla kokeilin niin ei ihan parhaimmalta luistelijalta vaikuttanut... tosin siinäkin voi olla osansa, että kuski ei ole pahemmin lajia treenaillut.
Tällä hetkellä autossa on päärattaana paketissa tullut 80 hampainen, mutta taidan vaihtaa takaisin sen 76 hampaisen mikä oli alun perin kiinni.
Ja mitäs diffeille kannattais tehdä? Voisko näin aluksi kokeilla jäykempiä öljyjä tai rasvoja, mitä siellä nyt ikinä onkaan vai pitäiskö suosiolla pistää vaihtoon molemmat diffit?
Jos on jotain mielenkiintoisia viritysehdotuksia, mielellään pienelle budjetille sopivia, niin antaa vain paukkua ilmoille.
Kiitos!
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Vaikka onkin näköjään sähköhimmeli topicci, ni laitampa omankin esille. Akku on kyllä tässäkin, joka kestää kyllä ilman jäähdyttelyä 2-3 tuntia kovaa ajoa...
Traxxass Revo 3.3 hiukka isommilla renkailla ja paljon pienemmillä välityksillä. Kiva ajella kun ei tartte ku 10 minsan välein tankata, ja matka jatkuu. Akun voi vaihtaa välillä ni ei lipo-akku miestä niin paljoo harmita.Soveltuu lumelle ja hiekalle, tullu ajettua jopa asvalttiradalla.
Tässä kaverin himmelin kanssa yhteiskuvassa pikku pyörillä.
Omega B2 2.6 executive
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Tuikki, mene vaa kyselemää tuolta rc10-foorumilta, varmasti tulee parempia vastauksia kun täältä.
Siellä on driftereille oma topicinsakin.
Siellä on driftereille oma topicinsakin.
Ford Mondeo 1.8 STW
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Sitä tuossa vähän selailinkin... täytynee välittää kysymys sinne kun ei tuolta rc-harrastus foorumiltakaan löydy apua.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Tällä lähdetään kauteen 2009
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Täälä on kesä lähtenyt vähän yskähdellen käymään, auton patterikotelo suli, reason unknown, ja suutinputki irtosi.
Nyt on sitten ekat ajot suoritettu uudella patterikotelolla, uusilla akuilla, ja suutinputkikin kiinni.
Keskitasauspyörästökin tuli talvella vaihdettua Torsen-malliseen, on kyllä mukavampi ajella kunhan tottuu
ebay.co.uk:sta tuntuu löytyvän sopuhinnalla noita uusia osia.
Vielä kun saisi starttipoksiin vaihdettua järeämmän sähkömoottorin helpottaisi käynnistystä...
Tai sitten alkaa ooppelissa olemaan jo liikaa jännitehäviötä kun sille on virrat varastettu takaronkista vahvistimen perästä
Nyt on sitten ekat ajot suoritettu uudella patterikotelolla, uusilla akuilla, ja suutinputkikin kiinni.
Keskitasauspyörästökin tuli talvella vaihdettua Torsen-malliseen, on kyllä mukavampi ajella kunhan tottuu
ebay.co.uk:sta tuntuu löytyvän sopuhinnalla noita uusia osia.
Vielä kun saisi starttipoksiin vaihdettua järeämmän sähkömoottorin helpottaisi käynnistystä...
Tai sitten alkaa ooppelissa olemaan jo liikaa jännitehäviötä kun sille on virrat varastettu takaronkista vahvistimen perästä
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Re: polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Jatketaan täällä, sai hyperi kaverikseen HP cyclone s driftin, kyseessä siis sähkötouringauto.
On se vaa komeeta vetää kunnon luisuja Ja taas meni satasia, kyllä tuo polttisharrastus on halpaa...
On se vaa komeeta vetää kunnon luisuja Ja taas meni satasia, kyllä tuo polttisharrastus on halpaa...
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"