Sivu 63/67
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 22 Touko 2018, 07:57
Kirjoittaja teukka77
Ohhoh, ompas tämän päivitys ollut puutteellista
Tuo koneen lisäkorva hommakin tehty 2 eri otteeseen ja 2 eri paikkaan kun ensimmäinen ei oikein toiminut. Nyt alatukivarren kiinnitys korvakkeesta tehty lohkoon tuota samaa vectran kumia hyödyntäen. Entisen omistajan toimesta se kaukalo mikä on tuulilasin alapuolella oli vuorattu lasikuidulla ilmeisesti parin pienen reiän takia kun kuidun alta paljastui parista kohtaa jeesusteippiä, no viime keväänä huomasin että autoa pestessä sieltä hieman valui vettä sisänn ja päätin poistaa koko lasikuitukaukalon... 10v ainakin saanut siellä vesi yms muhia, niin peltiä ol ehkä 5% jäljellä alkuperäisestä
Sitä sai hetken parsia kasaan ja paikkanakin melkoisen ahdas, nyt on taas vedenpitävä kun lotrasin ruosteenestomaalia ensin sisä ja ulkopuolelta huolella ja sen jälkeen pensselöisin päälle bitumikattojen korjaukseen tarkoitettua massaa
Leima tuli eilen haettua ja 3" putkisto on autoon rakennettu. Alustasarja vaihtui, ehkä oli aikakin kun takana oli +10v vanhat weitecit mitkä pohjaan painettaessa ei palautunut pitkäksi enään
Penkitysaikaa alustavasti sovittu tähän parin viikon sisään
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 22 Touko 2018, 21:33
Kirjoittaja teukka77
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 24 Touko 2018, 07:56
Kirjoittaja teukka77
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 24 Touko 2018, 17:33
Kirjoittaja 1,2sorsa
Huenosti sopii.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 27 Touko 2018, 23:53
Kirjoittaja teukka77
Tuossa kun nyt repisin downpipen ja alkukäyrän irti että saa nostaa putkea ylemmäs kun alkanut rapisemaan vähän hidastetöyssyihin, niin tuli mieleen jos samalla kun sen uusii ja nostaa ylemmäs, niin tekisin sen 3,5" kun nyt on 3" koko matkan. Mittailin niin, noin 70cm tulisi 3,5" ja loput sit olisi 3". Onko merkittävää hyötyä puolen tuuman lisäyksestä...? Kaikki pienetkin avut otetaan nyt käyttöön ettei ahdistaisi mistään kun mennään penkkiin hakemaan sitä virallista 500hv lukemaa
Ilmanputsarin vaihdan lyhyeksi 100mm kauluksella olevaksi että saa suoraan ahtimeen kiinni, kun tilanahtauden vuoksi nyt 75mm kurkkuputkella vedetty pyöränkoteloon
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 28 Touko 2018, 05:26
Kirjoittaja iHenkkaZ
ei muutaku niin isoa vaan ku löytyy, turhaa kai niitä hevosia putkeen hukkaa
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 28 Touko 2018, 09:58
Kirjoittaja vectraTBO
Ei kyllä tarvi mitään 3,5" ränniä 500hv tehoille. Mulla 3" koko matkan ja +600hv eikä pakopaine ylitä ahtoa edes maililla. Ennen tulee sulla varmaan pakopesän rajat vastaan kuin 3" putken rajat. Tietty jos haluaa askarrella voi sinne tunkea vaikka 5"
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 28 Touko 2018, 18:07
Kirjoittaja teukka77
vectraTBO kirjoitti: ↑28 Touko 2018, 09:58
Ei kyllä tarvi mitään 3,5" ränniä 500hv tehoille. Mulla 3" koko matkan ja +600hv eikä pakopaine ylitä ahtoa edes maililla. Ennen tulee sulla varmaan pakopesän rajat vastaan kuin 3" putken rajat. Tietty jos haluaa askarrella voi sinne tunkea vaikka 5"
#13,6 pakopesä. Noita virallisia pakoputkikokosuosituksia ku katsoo niin pitäisi olla jo nyt vähintään 3,5" kokomatkan
Jos sit askartelen sen downpipen tuosta 3" putkesta kun ne osat tuossa valmiina jo löytyy
Onhan tässä kylillä noita japanin ihmeitä ja ei niissäkään yli 3" ränniä ole ja kaakeleita 600hv molemminpuolin. Sama tuo pakopesävänkääminen, välillä väitetään että esim. #8 pakopesällä ei pääse ku 400hv lukemiin ja silti esim. tolla ahtimella mikä mun coupeen tulee missä on #9 pakopesä on penkattu 512hv corradosta
Sama ahdin on deessäkin mutta tolla isommalla pesällä.Onhan mulla nippa pakopaineen mittauksia varten että voi penkissä katsoa mutta tuskin niistä pakoputkiston vastapaine näkyy suoranaisesti ku pakosarjassa on nippa...
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 29 Touko 2018, 21:44
Kirjoittaja vectraTBO
Juu ei se pakopaine ennen ahdinta tietty kerro koko totuutta putkesta. Mullakin tuli sinkku #8 motorsport pesällä parhaillaan 482hv. Silloin oli 3" putki taka-akselille josta haarautu 2x2,5". Itse taistelin hetken että pääsi 500hv ylitse ja jossain kohtaa mietin kanssa putken kokoa mutta totesin ettei voi olla siitä kiinni.
#14 pesällä ja 3" alusta loppuun rännillä tuli mulla 544hv bensalla.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 29 Touko 2018, 21:52
Kirjoittaja teukka77
vectraTBO kirjoitti: ↑29 Touko 2018, 21:44
Juu ei se pakopaine ennen ahdinta tietty kerro koko totuutta putkesta. Mullakin tuli sinkku #8 motorsport pesällä parhaillaan 482hv. Silloin oli 3" putki taka-akselille josta haarautu 2x2,5". Itse taistelin hetken että pääsi 500hv ylitse ja jossain kohtaa mietin kanssa putken kokoa mutta totesin ettei voi olla siitä kiinni.
#14 pesällä ja 3" alusta loppuun rännillä tuli mulla 544hv bensalla.
Juuh,eikös sulla ollut vielä silloin vakioimusarja? Huomenna naputtelen uuden tai muokkaan vanhaa downpipea ja laitan tolla 3" millä ollutkin niin saa enempi sitä maavaraakin käyttöön etupäässä. Tää odottanut pari vuotta sinne penkkiin pääsyä
Viimeksi heti ton uuden hukkiksen vaihdoin kun vanha falskasi ja ei saatu paineita ylös, mutta muistaakseni surullisenkuuluisa alakiila murtui matkalla penkkiin ja se jäi sitten tekemättä loppukesänä vaikka kone korjattiin. Sitten viime kesänä en jaksanut edes leimata autoa ja ajelin muutamat ajot vaan. Nyt taas leimattu yms niin saa sen pikku asian pois päiväjärjestyksestä, eiköhän se 5 raja mee rikki kun -10hv jäi viimeksi paskalla vuotavalla hukkiksella vajaaksi
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 29 Touko 2018, 22:07
Kirjoittaja vectraTBO
Juu oli vakio imari. Kyllä pitäs sulla 500hv tulla kun toi AMW kotelokin. Jos vaan kaikki toimii.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 30 Touko 2018, 12:31
Kirjoittaja TR81
Eikös tuo putken vaikutus mene aikalailla prosentteina, eli periaatteessa ei voida sanoa, että 3' putki ei ahista, vaan sillä on pieni vastus, mutta vaikuttaa kuitenkin.
Itselläni on 2.3' -> 3' metrin matkalta ja loput 2.5'. Ratkaisin tuon loppupätkän asentamalla downpipen alaosaan 3' läpän, joka päästää rojut katua vasten, kun paineet ylittyy 0.5. Tuolla pääsisi helpommalla, ettei tarvitsisi koko putkistoa lähteä uusimaan ja lattioita leikkeleen.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 30 Touko 2018, 21:17
Kirjoittaja teukka77
TR81 kirjoitti: ↑30 Touko 2018, 12:31
Eikös tuo putken vaikutus mene aikalailla prosentteina, eli periaatteessa ei voida sanoa, että 3' putki ei ahista, vaan sillä on pieni vastus, mutta vaikuttaa kuitenkin.
Itselläni on 2.3' -> 3' metrin matkalta ja loput 2.5'. Ratkaisin tuon loppupätkän asentamalla downpipen alaosaan 3' läpän, joka päästää rojut katua vasten, kun paineet ylittyy 0.5. Tuolla pääsisi helpommalla, ettei tarvitsisi koko putkistoa lähteä uusimaan ja lattioita leikkeleen.
Sulla oli muistaakseni reilu 200hv tuolla 2,5" putkistolla? En usko että mitenkään on ahdistanut kun itelläkin oli 3" ekat vajaa pari metriä ja loput 2,5" ja sillä penkattiin 490hv, nyt vasta muuttui 3" koko matkan....
Loppua kohtihan putken pitäisi pienentyä että oikea pakovastus pysyy koko ajan kun pakokaasu jäähtynyt, niin ei tarvi samaa tilaa kuin kuumana, alussahan se tarvisi olla tietyn matkaa suurempaa, mutta en jaksa alkaa päätä vaivaamaan sellaisilla laskukaavoilla ja jos marteliukselta menee sitä kysymään, niin putkisto melko varmuudella olisi isompaa. Voihan sitä laittaa jonkun nipan downpipeen mistä voi mittailla pakovastusta, mutta mikä se teoreettinen ihanne sitten kuuluu olla?
Minkähän kokoinen putkisto exportin mantassa on? En muista onko topicissa mitään juttua siitä ollut...
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 30 Touko 2018, 22:13
Kirjoittaja TR81
Mun 2.5 loppuputkistossa on 4 x 45 ast ja akselinylitys 90 ast mutka. Panhardin kohdalta jouduttu hakkaamaan 2' lyttyyn, sekä pitkä loppuvaimennin. Penkissä kytkin luisti 230 hp / 310 Nm ja luistaminen alkoi 4400 kohdalla. Kadulla tätä on kierrätetty n 8500 rpm 1.5 bar. Tuon läppämuutoksen jälkeen putki tulee suoraan 3 tuumasena metrin matkalta ulkoilmaan. En ole sinänsä pitänyt tuota putkistoa tukkosena, mutta jos kaikki pienetkin keinot otetaan käyttöön, niin onhan tuo läppä varmaan ihan kätevä ratkaisu, jolla voi muutaman hepan saada aikaan.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Lähetetty: 30 Touko 2018, 22:32
Kirjoittaja blex84
Sehän tulee suoraan etulokarista ulos niin on lyhyt pätkä ja vähän mutkia ahistamassa