moottorin vikavalo astra
moottorin vikavalo astra
terve
tuli tuossa ostettua elämäni ensimmäinen ooppeli eli Astra -98vm 2.0Di.
ongelmana on, että moottorin vikavalo syttyy kesken ajon ja palaa hetken, sitten sammuu.
lisäksi sen saa sammumaan painamalla kaasun pohjaan noin sekunniksi. ajoon en ole vielä sen huomannut vaikuttavan tehohäviönä, mutta olenkin ajanut ko. autolla vasta noin 200km. jääkö vikamuistiin tieto valon ajoittaisesta palamisesta jos käyttäisi liikkeessä tarkistettavana tietokoneella?
lueskelin haulla vanhoja juttuja ja alipaineletkuja tms. oli siellä ehdotettu. kysynkin, tuleeko kenellekkään mieleen, mikä letku noista monista voisi olla kyseessä eli mistä aloittaa.
eikös tuo moottori ole nokkaketjulla? mitä öljyä koneessa olisi hyvä käyttää, sopiiko teboil diamond 5W-40.
tuli tuossa ostettua elämäni ensimmäinen ooppeli eli Astra -98vm 2.0Di.
ongelmana on, että moottorin vikavalo syttyy kesken ajon ja palaa hetken, sitten sammuu.
lisäksi sen saa sammumaan painamalla kaasun pohjaan noin sekunniksi. ajoon en ole vielä sen huomannut vaikuttavan tehohäviönä, mutta olenkin ajanut ko. autolla vasta noin 200km. jääkö vikamuistiin tieto valon ajoittaisesta palamisesta jos käyttäisi liikkeessä tarkistettavana tietokoneella?
lueskelin haulla vanhoja juttuja ja alipaineletkuja tms. oli siellä ehdotettu. kysynkin, tuleeko kenellekkään mieleen, mikä letku noista monista voisi olla kyseessä eli mistä aloittaa.
eikös tuo moottori ole nokkaketjulla? mitä öljyä koneessa olisi hyvä käyttää, sopiiko teboil diamond 5W-40.
Mulla on Dti:ssä saman olonen vika. Vikavalo syttyy välillä ajon aikana enkä ole löytänyt mitään logiikkaa, että se syttyisi tietynlaisessa tilanteessa.
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja huoltomies sano, että alipaineletkuissa vuoto tai ilmämäärämittari sökönä.
Tossa Di:ssä on kai ilmeisesti samanlainen ilmamäärämittari.
Mulla ei ole EGR:ää tulpattu.
Kyllä ne jää muistiin vaikka se vikavalo palaa vain hetkellisesti.jääkö vikamuistiin tieto valon ajoittaisesta palamisesta jos käyttäisi liikkeessä tarkistettavana tietokoneella?
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja huoltomies sano, että alipaineletkuissa vuoto tai ilmämäärämittari sökönä.
Tossa Di:ssä on kai ilmeisesti samanlainen ilmamäärämittari.
Mulla ei ole EGR:ää tulpattu.
täydennystä
jatkoa alulle...
tänään moottoritiellä valo pysyi pimeänä noin 50km, kunnes ohituksessa syttyi ja jäi palamaan. moottorin sammutus auttoi, kuunes alkoi taas villkua, seurataan.
tänään moottoritiellä valo pysyi pimeänä noin 50km, kunnes ohituksessa syttyi ja jäi palamaan. moottorin sammutus auttoi, kuunes alkoi taas villkua, seurataan.
Kävin tossa tekee vähä reissua ja seurailin tota vikavaloa. Oli menomatkalla todella mäkinen tie.jatoljamo kirjoitti:Mulla on Dti:ssä saman olonen vika. Vikavalo syttyy välillä ajon aikana enkä ole löytänyt mitään logiikkaa, että se syttyisi tietynlaisessa tilanteessa.
Lähes poikkeuksetta kun se valo syttyi, niin oltiin alamäessä. Kun se syttyi tossa tilanteessa se sammui aika äkkiä sytyttyään.
Sitte oli toisenlainen tilanne. Valo syttyi muutaman kerran silloin, kun kiihdytin motarille tai ohitukseen. Vitosvaihteella kun vauhtia oli n.130km/h ja nelosvaihteella suunnilleen vastaavissa kierroksissa (perstuntumalla mitattuna ku ei nopeus jääny mieleen enkä kiekkamittariakaa kerinny kattoon). Tällöin valon samuminen kesti paljon pitempään kuin em. tapauksessa. Pari kertaa piti pysähtyä sammuttaan auto jotta valo sammu.
Auto oireili vielä sillainki varsinki tolla mäkisellä pätkällä, että vakkari päällä nopeus ei pysyny ollenkaan tasaisena. Yleensä se pysyy kyllä ylämäessäki. Eli ilmeisesti oli jonkun verran tehot kadoksissa vaikka ei ollut edes vikavalo päällä.
Olisko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tai muuten vaa ideoita, jotta mistä johtus?
Voisko se olla toi ilmamäärämittari?
Onko muutes kukaa ostanu kyseistä mittaria Motonetistä?
Auto on siis Astra Caravan -00 2.0DTI (Y20DTH?)
samanlainen vika
Kuulostaa juurikin tutulta...
Itellä 2.0DI, siinä valo pysyy pimeänä esim. maantiellä kun moottori vetää lähes kokoajan. Moottorijarrutuksessa valo syttyy ja sammuu taas kun alkaa vetää.
Kiihdyttäessä voimakkaammin, syttyi ja jäi palamaan, sammutus auttoi.
Eilen oli polttopuukuormattu kärry perässä ja 60 rajoituksella vaihdoin neloselta kolmoselle hieman jyrkempää mäkeä varten ---> heti kun nostin kolmosella kytkimen ja kierrokset nousi, valo syttyi. Työn ja tuskan takana oli päästä mäki ylös, kun Obelixi muuttui polkuautoksi tehojen kadottua.
Kokeilin liikutella kaikkia niitä pieniä alipaineletkuja sammutettuani auton mäen päällä. uudelleen kun käynisti, oli valo poissa.
Olen jostain lukenut ilmamäärämittariin tarkoitetusta puhdistusaineesta, jota suihkutetaan mittarin tuntoelimeen. Onko kenelläkään kokemusta tälläisen tehosta?
Itellä 2.0DI, siinä valo pysyy pimeänä esim. maantiellä kun moottori vetää lähes kokoajan. Moottorijarrutuksessa valo syttyy ja sammuu taas kun alkaa vetää.
Kiihdyttäessä voimakkaammin, syttyi ja jäi palamaan, sammutus auttoi.
Eilen oli polttopuukuormattu kärry perässä ja 60 rajoituksella vaihdoin neloselta kolmoselle hieman jyrkempää mäkeä varten ---> heti kun nostin kolmosella kytkimen ja kierrokset nousi, valo syttyi. Työn ja tuskan takana oli päästä mäki ylös, kun Obelixi muuttui polkuautoksi tehojen kadottua.
Kokeilin liikutella kaikkia niitä pieniä alipaineletkuja sammutettuani auton mäen päällä. uudelleen kun käynisti, oli valo poissa.
Olen jostain lukenut ilmamäärämittariin tarkoitetusta puhdistusaineesta, jota suihkutetaan mittarin tuntoelimeen. Onko kenelläkään kokemusta tälläisen tehosta?
Opel Astra 2.0 DT -99
Eilen yhtä äkkiä kun oli muutama sata metriä ajettu sytty moottorin varotusvalo ja tehot hävis kokonaan. Ei ota kierroksia kun vähän alle 4000 vaikka painaa kaasun pohjaan kun vaihde vapaalla. Just hikiseen kulkee 125km/h. Maanantaina saan piuhan päähän auton kiinni niin katotaan josko sieltä selviäis jotain.. Ilmamäärä mittaria kaverikin ekaks lähti veikkaileen..
Auto siis astra 2.0 dt -99
Auto siis astra 2.0 dt -99
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 10609
- Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: Kontiomäki
Isäukon '00 Dti Vectrassa oli pitkään samaa vikaa, ja kerettiinpä autoon vaihtaa uusi IMM, mutta turhaan.
Vikavalo siis syttyi aina pienillä kierroksilla ajettaessa, ja auto oli todella hengetön aina 3500rp/m asti, jolloin valo yleensä sammui.
Syyksi paljastui pitkän tutkimisen jälkeen turbon alipainesäätöiselle hukkaportille (meniköhän oikein?) menevä pikku alipaineletku, jonka kumipää oli haljennut muutaman millin matkalta. Letku korjattiin, ja valo ei tuon jälkeen enää syttynyt. Tehojakin tuntui tulevan huomattavasti lisää, joten letku on varmasti vuotanut pitkään.
Vikavalo siis syttyi aina pienillä kierroksilla ajettaessa, ja auto oli todella hengetön aina 3500rp/m asti, jolloin valo yleensä sammui.
Syyksi paljastui pitkän tutkimisen jälkeen turbon alipainesäätöiselle hukkaportille (meniköhän oikein?) menevä pikku alipaineletku, jonka kumipää oli haljennut muutaman millin matkalta. Letku korjattiin, ja valo ei tuon jälkeen enää syttynyt. Tehojakin tuntui tulevan huomattavasti lisää, joten letku on varmasti vuotanut pitkään.
Isännän astrassa (2.0 DTI) alkoi sytyttelemään valoa silloin tällöin myös. Lähinnä kiihdytyksissä jne. Ilmamassamittari oli lopussa ja siinä imusarjassa oleva ahtopainetunnistin oli tukossa (pieni reikä siinä anturissa joka oli täynnä sitä EGR:n aiheuttamaa moskaa). Vaihdoin ilmamassamittarin ja tökkäsin sen anturin reiän auki nuppineulalla niin taas toimii. Eli nuo kaksi kannattanee tarkistaa jos moista oiretta.