Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Avatar
palehti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 508
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 20:23
Paikkakunta: Kalakutta

Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*

Viesti Kirjoittaja palehti » 02 Kesä 2007, 22:08

Sain juuri omasta autostani ( -99 Vectra B ) pois yhden todella ärsyttävän ominaisuuden, eli tuo avainten virtalukossa olosta huutavan summerin.
Ainakin 5km koeajolenkillä auto toimi ihan normaalisti, myös valosummeri ja ovikytkinten perässä olevat valot toimivat normaalisti ja tietenkin rario sammuu kuten pitääkin.

Jatkan vielä vähän aikaa testiajoa ja laitan vaikkapa juhannusviikolla ohjeet kuvien kera tuonne Vinkkipalstalle, ettei kenekään tarvitse enää jussina kärsiä tuosta vinkunasta 8)

Vaikka kyseessä on Vectra B, niin voisin olettaa että G Astrasta saa tuon summerin samalla tavalla poistettua käytöstä.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]

Avatar
Kettunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 558
Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Kettunen » 04 Kesä 2007, 05:27

aika ärsyttävä ääni kyllä juu :D
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq

Riisikippo
Minut on bannattu!
Viestit: 5386
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja Riisikippo » 04 Kesä 2007, 08:50

etkös aikasemmin pysty kertoo miten sen poistit?

Avatar
palehti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 508
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 20:23
Paikkakunta: Kalakutta

Viesti Kirjoittaja palehti » 04 Kesä 2007, 09:05

Riisikippo kirjoitti:etkös aikasemmin pysty kertoo miten sen poistit?
Pystyn.
Mutta tällä hetkellä autolla on ajettu nyppimisen jälkeen se 5km testilenkki.
Haluan kuitenkin olla varma, että auto toimii kaikissa tilanteissa normaalisti (ainakin senverran normaaleissa tilanteissa, mitä kesällä tulee vastaan), ennekuin alan muita neuvomaan asiassa.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]

Avatar
palehti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 508
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 20:23
Paikkakunta: Kalakutta

Viesti Kirjoittaja palehti » 19 Kesä 2007, 17:31

Noniin laitetaan vihjeet jakoon.

Periaatteessa ja käytännössä ohjeet ovat hyvin simppelit. Yksi johto pitää katkaista.

Homma aloitetaan tiputtamalla kuskin jalkatilassa oleva sulakerasia pois paikoiltaan, avataan kuvassa olevat kolme ruuvia.
Kuva

Kammetaan sulakerasian oikeassa päädyssä oleva liitin (itseasiassa liiten menee multitimerille, mutta kuitenkin) auki sulakerasiasta
Kuva

Otetaan liittimen päältä suoja pois ja alta paljastuu nippu johtoja.
Kuva

Yllä olevassa kuvassa oikea johto jo näkyykin katkaistuna. Omassa -99 2 litraisessa bensavectrassa johto on kokopunainen ja kuten kuvasta näkyy se on nipussa, jossa on pienempiä johtimia. Sähkökaavioiden mukaan kaikissa b-vectroissa johto on samanvärinen.
Johtimesta kannattaa varmistua vielä mittaamalla (yleismittarilla/virtakynällä painaa terävän pään eristeestä läpi ja toinen mittapää maihin, virta katkeaa kun avaimet ottaa virtalukosta pois) ennen katkaisemista. Nippuun ei tule, silloin kuin summeri soi avaimista, muualle sähköä kuin kyseiseen johtoon. Sitten vaan naps ja kutistesukka päälle.
Kuva

Itse tein homman vuoksi kaikkea turhaa ja tarpeetonta, saattaa olla että liittimen saa irti irroittamatta sulakerasiaa kojelaudasta ja saattaa olla että johdon saa napsaistua poikki ilman koko liittimen irroittamista sulakerasiasta.
Oma auto on toiminut summerin disabloinnin jälkeen normaalisti nyt jo yli kaksi viikkoa, mutta jos jotain häiriötä ilmenee niin laittakaa välittömästi tähän ketjuun vastaus tai vaikkapa privaa.

hiljaista jatkoa kaikille -(z)- isteille 8)

edit: korjaukset sitten omalla vastuulla, se että itse sain tuon pois ja auto toimii vielä tämän jälkeenkin ei tarkoita sitä etteikö joku voisi saada koko autoa pimeäksi riittävästi sählätessä.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]

Avatar
Katana
'Senator'
'Senator'
Viestit: 965
Liittynyt: 18 Elo 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Katana » 19 Kesä 2007, 21:36

Pisteet selkeästä ja kuvin elävöitetystä seikkailusta summerin kukistamiseksi :wink:
Olispa kaikki ohjeet aina yhtä selkeitä :lollis: :lollis:
Calibra 2.0i 16v -91

z0nss0n
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 13 Elo 2006, 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja z0nss0n » 08 Heinä 2007, 23:23

Ja helpompi tapa on ottaa irti se tunnistin missä on se tappi karmista. Siinä takana on 2 johtoa sininen ja harmaa, katkaisee sinisen ja laittaa takasin. Ni se on siinä.

Avatar
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1659
Liittynyt: 27 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan » 09 Heinä 2007, 03:00

z0nss0n kirjoitti:Ja helpompi tapa on ottaa irti se tunnistin missä on se tappi karmista. Siinä takana on 2 johtoa sininen ja harmaa, katkaisee sinisen ja laittaa takasin. Ni se on siinä.
Pitääpä testata, tietty pitää varmistaa ensin että se tosiaan on se johto :)

Riisikippo
Minut on bannattu!
Viestit: 5386
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja Riisikippo » 09 Heinä 2007, 05:03

z0nss0n kirjoitti:Ja helpompi tapa on ottaa irti se tunnistin missä on se tappi karmista. Siinä takana on 2 johtoa sininen ja harmaa, katkaisee sinisen ja laittaa takasin. Ni se on siinä.
tällä tavalla ei taida vaan toimia se "tuplalukitus" eli et saa ovia lukittua niin että ne ei aukee vaikka saat nupin nostettua ylös...

Avatar
palehti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 508
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 20:23
Paikkakunta: Kalakutta

Viesti Kirjoittaja palehti » 11 Heinä 2007, 09:35

Riisikippo kirjoitti:
z0nss0n kirjoitti:Ja helpompi tapa on ottaa irti se tunnistin missä on se tappi karmista. Siinä takana on 2 johtoa sininen ja harmaa, katkaisee sinisen ja laittaa takasin. Ni se on siinä.
tällä tavalla ei taida vaan toimia se "tuplalukitus" eli et saa ovia lukittua niin että ne ei aukee vaikka saat nupin nostettua ylös...
Voisi olettaa ettei tässä tapauksessa toimi myöskään valojen päälle jäämisestä muistuttava summeri. Tämä valosummeri on itselleni ainakin tärkeä, kun noita valoja ei tule käytettyä (katkaisijasta) kuin varmaankin joka viides kerta ja melkeinpä joka kerta ne meinaavat jäädä päälle, kun ei kuulu rutiineihin tuo katkaisija nollaus.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]

Avatar
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 984
Liittynyt: 14 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa » 11 Heinä 2007, 09:59

palehti kirjoitti:
Riisikippo kirjoitti:
z0nss0n kirjoitti:Ja helpompi tapa on ottaa irti se tunnistin missä on se tappi karmista. Siinä takana on 2 johtoa sininen ja harmaa, katkaisee sinisen ja laittaa takasin. Ni se on siinä.
tällä tavalla ei taida vaan toimia se "tuplalukitus" eli et saa ovia lukittua niin että ne ei aukee vaikka saat nupin nostettua ylös...
Voisi olettaa ettei tässä tapauksessa toimi myöskään valojen päälle jäämisestä muistuttava summeri. Tämä valosummeri on itselleni ainakin tärkeä, kun noita valoja ei tule käytettyä (katkaisijasta) kuin varmaankin joka viides kerta ja melkeinpä joka kerta ne meinaavat jäädä päälle, kun ei kuulu rutiineihin tuo katkaisija nollaus.
Eikä tuikkaa sisävaloa sen jälkeen, kun kuskin ovi aukastaan :roll: (Jos ollaan saman tapin perässä :lol: )
Menee monta hyvää ominaisuutta siinä, että kyllä toi "palehti":n tyyli on parempi.
MB W201 190D OM605 powered with Holset

Avatar
palehti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 508
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 20:23
Paikkakunta: Kalakutta

Viesti Kirjoittaja palehti » 26 Joulu 2007, 20:42

Noniin, tulivelipoijjaan G astraan tehtyä sama juttu ja hienosti toimii siinäkin. Täysin samat neuvot käyvät astraan kuin B vectraankin. Tilaa säheltää on vähän vähemmän, mutta itse totesin että astrassa ei tarvitse tuota sulaketaulua irroittaa ollenkaan. Liittimen irroitus riittää ja siitä sitten kokopunainen (pienempien johtojen ryhmästä) katki.

Kuvassa näkyy johdon sijainti liittimessä (punainen katkaistu johto)
Kuva
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]

Jan-E
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 21:38
Paikkakunta: Norrköping/Ruotsi

Viesti Kirjoittaja Jan-E » 28 Heinä 2008, 15:06

Kiitos vinkistä :D

Nyt minä saan sen piipaamisen hiljentymään minun Astrasta :worship: :thumbsup:

PS. minun ensimmäinen "viesti" tällä foorumilla :D DS.

Kesäiset helleterveiset täältä ruotsin puolelta

/Jan-E

Avatar
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3905
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jjvirtan » 30 Heinä 2008, 01:13

Hiano homma,,toi kyll ärsyttää kun tekis mieli kuunnella joskus mankkaaki ulkona ja ovi auki,,niin ei onistu ku summeri rääkyy.
Toi summerin informatiivinen vaikutus on ihan olematon sen haittoihin nähden.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.

Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu » 30 Heinä 2008, 02:36

No katos vaan täällähän oli valmis ohje niin ei tarttenu alkaa ite tutkiin asiaa. :P Prkl ipana tykkää herätä jos tankille menee ja ottaahan tuo piippaus itelläkin päähän.. Elikkäs ei muuta ku summerille kastraatio!
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614

Vastaa Viestiin