omega a turbo..
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Bensainpaineensäätimen letkuun se t-haara on helppo laittaa.
Kankien kesto riippuu ihan siitä kuinka paljon voimaa on tarkoitus ottaa ja kuinka hyvin koneen saa säätöihin. Kyllä ne varmaan 200hv ja ylikin kestää ne vakiot mutta jos vähänkin tehokkaampaa konetta on tekemässä niin kannattaa kyllä laittaa vahvemmat.
Kankien kesto riippuu ihan siitä kuinka paljon voimaa on tarkoitus ottaa ja kuinka hyvin koneen saa säätöihin. Kyllä ne varmaan 200hv ja ylikin kestää ne vakiot mutta jos vähänkin tehokkaampaa konetta on tekemässä niin kannattaa kyllä laittaa vahvemmat.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
omega a turbo..
juu mutta mistä?? mistä johtuu semmonen että turbo työntää öljyä pako putkeen (olisko tiivisteet menny)?? kun ei tunnu mitään välyksiä ja muutenkin ihan ehjän tuntunen...ahdin on garretin t03..
omega a turbo..
itse asiassa en muista.. onko sillä jotain tekemistä asin kanssa??
Jos huohotusta ei muutettu vakiosta niin ahdoilla työntää paineet huohotuksen kautta alakertaan.
Eli venttiilikopalta imusarjaan menevä huohotusletku pitää siirtää esim. ilmamäärämittarin ja turbon väliin.
Eli venttiilikopalta imusarjaan menevä huohotusletku pitää siirtää esim. ilmamäärämittarin ja turbon väliin.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
omega a turbo..
aijaa tommosesta en oo ennen kuullukkaan..eli sille lekulle pitää kehitellä joku paikka eihän sielä mitään valmista paikkaa kumminkaan oo... entä jos sitä ei laita ollenkaan?
Voi sen huohotuksen laittaa ihan suoraa ulkoilmaankin,saattaa vaan hiukan tulla käryt sisälle.
ite laittaisin siihen letkunpäähän vielä jonkin suodattimen,vaikka sellasen mitä myydään hydrauliikka liikkeissä(tarkoitettu johkin hydrauli koneikkojen kanteen tms.)
Tai sitten tosin sinne turbon imupuolelle,tämä kyllä sotkee coolerin ja ahtoputket öljyyn jos kone huohottaa paljon.
ite laittaisin siihen letkunpäähän vielä jonkin suodattimen,vaikka sellasen mitä myydään hydrauliikka liikkeissä(tarkoitettu johkin hydrauli koneikkojen kanteen tms.)
Tai sitten tosin sinne turbon imupuolelle,tämä kyllä sotkee coolerin ja ahtoputket öljyyn jos kone huohottaa paljon.
omega a turbo..
olisko kellään laittaa kuvia omista "virityksistä" niin ainakin ymmärtäis.. mielellään jos olis sama auto kyseessä niin olis viel parempi
omega a turbo..
...unohtu pistäkää ennemmin vaikka mun s-postiin wilbertti85@hotmail.com
omega a turbo..
oli se huohotus oikein laitettu.. mikä muu voi olla vialla??voiko ahtopaine mittarille ottaa letkun ahto putkesta??kuinka se voi toimia jos sen dumbin pikku letkun ottaa siitä bensanpaineen säätimen letkusta eikö sielä kierrä bensa???
sen takia kyselen kun menin ostamaan semmosen omega turbo projektin niin siinä vaan on vähän epäilyttäviä virityksiä...................
sen takia kyselen kun menin ostamaan semmosen omega turbo projektin niin siinä vaan on vähän epäilyttäviä virityksiä...................
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Se pienin letku bensanpaineensäätimessä on alipaineletku. Tulee imusarjalta ja yleensä se sijaitsee siinä päällä kuten ooppelin omassakin sijaitsee.
Ahtopaineen voi ottaa ahtoputkesta, mutta jos haluaa alipaineetkin nähdä niin kannattaa ottaa imusarjasta, vaikka jälleen tuosta samasta bensanpaineensäätimen letkusta.
Ahtopaineen voi ottaa ahtoputkesta, mutta jos haluaa alipaineetkin nähdä niin kannattaa ottaa imusarjasta, vaikka jälleen tuosta samasta bensanpaineensäätimen letkusta.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
omega a turbo..
jos oikein kattoin niin ei siitä bensapaineen säätimen päältä lähe mitään letkua.. mihkä siitä pitäis mennä se letku??
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Onko siinä siis se vakio vielä paikallaan? Ja onko laitettu toista paineensäädintä minnekään?
Siitä alkup. paineensäätimestä kuuluu mennä n. 10cm pitkä letku imusarjaan eli aika lailla lähelle.
Jos taas on laitettu toinen bensanpaineensäädin jonnekin niin vakio pitäisi kyllä ottaa pois.
Joka tapauksessa bensanpaineensäätimelle kuuluu mennä imusarjasta alipaineletku, muuten käy niin että kun paine imusarjassa menee plussan puolelle niin suuttimien läpi ei enää bansa virtaa yhtä hyvin
koska paine-ero suuttimien ylä- ja alapuolella pienenee. Eli bensanpaineen täytyy nousta samaa kyytiä ahtopaineen kanssa että paine-ero säiöyy vakiona.
Se savutus voi kyllä olla ihan hyvin sen ahtimen vika. Jos on tarvetta niin olisi 740 volvon samanlainen garretti ylimääräisenä.
Auto on ilmeisesti se farmari joka oli nettiautossakin?
Siitä alkup. paineensäätimestä kuuluu mennä n. 10cm pitkä letku imusarjaan eli aika lailla lähelle.
Jos taas on laitettu toinen bensanpaineensäädin jonnekin niin vakio pitäisi kyllä ottaa pois.
Joka tapauksessa bensanpaineensäätimelle kuuluu mennä imusarjasta alipaineletku, muuten käy niin että kun paine imusarjassa menee plussan puolelle niin suuttimien läpi ei enää bansa virtaa yhtä hyvin
koska paine-ero suuttimien ylä- ja alapuolella pienenee. Eli bensanpaineen täytyy nousta samaa kyytiä ahtopaineen kanssa että paine-ero säiöyy vakiona.
Se savutus voi kyllä olla ihan hyvin sen ahtimen vika. Jos on tarvetta niin olisi 740 volvon samanlainen garretti ylimääräisenä.
Auto on ilmeisesti se farmari joka oli nettiautossakin?
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
omega a turbo..
juu sama auto.. ei se kyl oo vakio paineen säädin..ku ei se oo oikeen missään kiinni, missä se vakio sijaitsee?? minkälaises kunnos se sun ahdin on?? mitä haluaisit siitä???