Z20NET viritys
Nostetaas tätä ketjua.. Olen nyt päässyt kokeilemaan tuollaista BSR:n softalla varustettua. Tehot ei tunnu nousevan kovin radikaalisti ainakaan, eli vakiossa on varmasti enemmän boforia kuin se 175hv. Turbo herää nyt nopeammin ja ahdosta alkoi kuulua välillä kunnon tuhina ainakin vapaavirtauspaneelisuodattimella. Olisi hienoa kyllä päästä vertaamaan Maptunin vastaavaan.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Coleman kirjoitti:No voi perse!! Nyt tarttis sitte apuja mistä ruveta sitä voimaa hakemaan.. tiedetään tiedetään että keskustelua on ollu, mutta mikä olis sitte toiseksi paras paikka minne auto kannattaa viedä?
Kyllä se taitaa olla maptun tai nordic, tosin maptunilla ei tällä hetkellä ole jälleenmyyjää suomessa, vaan pitää asioida ruotsin suuntaan. Tosin ainakin Fredrik puhuu ja kirjoittaa englantia ja on asiallinen tyyppi silti jos toinen kotimainen ei suju.
Mikäli muuten haluaa jatkossa enemmän viritellä, niin maptunilta saa tällä hetkellä palikkaa tuohon koneeseen muistaakseni 320 heposeen asti, tulevaisuudessa varmasti vaikka mihin kun koneen todellinen kestävyys on selvitetty.
Jatkovirityksien osalta on myös niin, että mikäli ostat muuta palikkaa maptunilta (esim putkisto) jälkeenpäin, saat tuntuvan 90% alennuksen uudesta softasta, joka tuntuu trioniccien kanssa olevan se virityksien hankalin ja myös melko kallis osuus.
exitusletalis kirjoitti:Nostetaas tätä ketjua.. Olen nyt päässyt kokeilemaan tuollaista BSR:n softalla varustettua. Tehot ei tunnu nousevan kovin radikaalisti ainakaan, eli vakiossa on varmasti enemmän boforia kuin se 175hv. Turbo herää nyt nopeammin ja ahdosta alkoi kuulua välillä kunnon tuhina ainakin vapaavirtauspaneelisuodattimella. Olisi hienoa kyllä päästä vertaamaan Maptunin vastaavaan.
Trioniceissa kannattaa sitten heivata se vv-filsu heti mäkeen. Orkkis virtaa yli 400 hv tehoille ja vapaavirtaussuodatin likaa ilmamassamittarin liian helposti. Itse olen tällä tavalla korkannut männän 9-5:n T7-koneesta (jonka pitäisi olla kestävämpi kuin tämä T8 ) kun ilmamassamittari näytti vv-filtteristä likaantuneena vääriä arvoja ja ahdot olivat sen takia yli 1.8bar, pienelläkin kaasulla 1.4.
Tästä kysyin kesällä myös maptunin Freetulta henkilökohtaisesti, ja hän sanoi että saabeissa tarvitaan vv-filtteriä vain imuääniä varten. Ei taida olla sattumaa, että hänen 420hp 9-5:ssaan ajetaan vakiofiltterillä?
Jartsa kirjoitti:laitetaan nyt tähänkin topiciin
vasemmalla kartio vapari,oikealla orkkis suodin.
Suodatin on aina oma valinta, miten uskaltaa ottaa riskin IMM:n likaantumisesta ja reilusti sen myötä nousevista ahtopaineista. Tässä vielä varoitukseksi kuva omasta saabin orkkis mahlen männästä, joka kärsi kartiosuodattimen likaistaman ilmamassamittarin takia jopa 1.7-1.8 bar ahdoista ja pelottavista pakopaineista:
http://img356.imageshack.us/my.php?imag ... 158tu2.jpg
Oliko sulla kartio alkuperäisessä boksissa vai oletko poistanut "snorkkelin" joka menee ilmanputsarille? Se ainakin saabeissa ahdistaa paljon enemmän kuin itse suodatin.
Siis teho/vääntöhän laski tuolla kartio suotimella.
ihan kokeilun vuoksi testattiin penkissä.ja eihän tosta kartiosta ollut kuin haittaa.eri asia jos sen saisi siirrettyä johonkin puskurin sisälle,imuilman lämpötila kun nousi viitisen astetta.
Supistin oli tuolloin vielä kiinni orkkis kotelossa,nyttemmin on saanut osakseen lievää modausta.
onkos kenelläkään tietoa?
Maptun pajasta suomessa ei vissiin ole tällä hetkellä jälleenmyyjää???
onko noi hinnat tuola nettisivuilla pätevät suomessa kun vaan kääntää euroiksi.
saisi tiedustella Stage 4 hintaa ilman downpipea,putkistoa ja putsarinkoteloa/putsaria.
ihan kokeilun vuoksi testattiin penkissä.ja eihän tosta kartiosta ollut kuin haittaa.eri asia jos sen saisi siirrettyä johonkin puskurin sisälle,imuilman lämpötila kun nousi viitisen astetta.
Supistin oli tuolloin vielä kiinni orkkis kotelossa,nyttemmin on saanut osakseen lievää modausta.
onkos kenelläkään tietoa?
Maptun pajasta suomessa ei vissiin ole tällä hetkellä jälleenmyyjää???
onko noi hinnat tuola nettisivuilla pätevät suomessa kun vaan kääntää euroiksi.
saisi tiedustella Stage 4 hintaa ilman downpipea,putkistoa ja putsarinkoteloa/putsaria.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Kumpi olisi mielestänne kannattavampaa, uusi putkisto vai isompi IC jos Stage 1:n jälkeen lähdetään etsimään lisää boforia?
Tietääkö kukaan mitä noissa vm.2007 moottoreissa on muuttunut turbon lisäksi, kun niistä saa pelkällä softalla puhallettua sen jopa 220hv?
Tietääkö kukaan mitä noissa vm.2007 moottoreissa on muuttunut turbon lisäksi, kun niistä saa pelkällä softalla puhallettua sen jopa 220hv?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Lähtisin downpipestä, katista ja putkistosta liikkeelle, pelkällä catbackin vaihdolla ei paljoa taida saavuttaa. IC sitten, jos ahdot vielä nousee stage 1:stä.exitusletalis kirjoitti:Kumpi olisi mielestänne kannattavampaa, uusi putkisto vai isompi IC jos Stage 1:n jälkeen lähdetään etsimään lisää boforia?
Tietääkö kukaan mitä noissa vm.2007 moottoreissa on muuttunut turbon lisäksi, kun niistä saa pelkällä softalla puhallettua sen jopa 220hv?
BSR:n sivuilta voisi haarukoida, että suuttimet on muuttuneet, koska niitä ei tule stage 3:ssa vm 07:lle niin kuin aikaisemmille.
Mitähän tyyppiä nuo suuttimet on tuossa BSR:n stage 3:ssa <05 vuosimalleille?
Luin brittifoorumilta, että ahtopainetta voi nostaa lisää ahtopaineensäätimellä stage 1:llä, ilman että heittää vikatilaan. Laihallehan se voi tietysti mennä, jos ei suuttimia vaihda.
Joku budjettiratkaisu ois itelläkin vaihtoehtona BSR:n stage 3:lle. Pelkkää softaa en käy vaihtamaan.
Signum 2.0T Elegance
Trionicia tarkkuudeltaan vastaava nakutustunnistusjärjestelmä on esim. nähty ensimmäisenä (lukuunottamatta saabia) 2007 BMW 335i:ssä.
Luin brittifoorumilta, että ahtopainetta voi nostaa lisää ahtopaineensäätimellä stage 1:llä, ilman että heittää vikatilaan. Laihallehan se voi tietysti mennä, jos ei suuttimia vaihda.
Tä?
JS kirjoitti:Trionicia tarkkuudeltaan vastaava nakutustunnistusjärjestelmä on esim. nähty ensimmäisenä (lukuunottamatta saabia) 2007 BMW 335i:ssä.Luin brittifoorumilta, että ahtopainetta voi nostaa lisää ahtopaineensäätimellä stage 1:llä, ilman että heittää vikatilaan. Laihallehan se voi tietysti mennä, jos ei suuttimia vaihda.
Tä?
http://forum.vectra-c.com/showthread.php?t=54879
Signum 2.0T Elegance
Juu, siis pointti ei ollut se että etteikö noita paineita saisi nostettua..
Mutta jos tuo ruisku on todella noin kehittynyt mitä mainostetaan niin eikös sille kannattaisi antaa edes pikku sauma toimia oikein. Jos joku kertoo nostaneensa paineita ja sanoo että se saattaa mennä laihalle ja aikoo korjata asian suoraan isommilla suuttimilla niin haloo.. Kannattaisko sitä vaikka mitata jotenkin eikä mutuilla..
Mutta jos tuo ruisku on todella noin kehittynyt mitä mainostetaan niin eikös sille kannattaisi antaa edes pikku sauma toimia oikein. Jos joku kertoo nostaneensa paineita ja sanoo että se saattaa mennä laihalle ja aikoo korjata asian suoraan isommilla suuttimilla niin haloo.. Kannattaisko sitä vaikka mitata jotenkin eikä mutuilla..