turboaloittelija

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

se.n männän tappi taitaa olla puriste sovitteella veivissä kiinni kun taas let.issä on uiva tappi ja sokat päissä.
Eli nuo letin männät vaatii kaverikseen xe.n tai let koneen kiertokanget,ite laittaisin heti kerralla kunnon veivit,esim.ojennus koska nälkä kasvaa tunnetusti syödessä.
Let ja xe.n kiertokangissa pitäs olla kyllä sama alasilmä,eli passaa se.n kampeen.
Turbo16
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2005, 15:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tunari-82 kirjoitti:se.n männän tappi taitaa olla puriste sovitteella veivissä kiinni kun taas let.issä on uiva tappi ja sokat päissä.
Eli nuo letin männät vaatii kaverikseen xe.n tai let koneen kiertokanget,ite laittaisin heti kerralla kunnon veivit,esim.ojennus koska nälkä kasvaa tunnetusti syödessä.
Let ja xe.n kiertokangissa pitäs olla kyllä sama alasilmä,eli passaa se.n kampeen.
Niihän se on!

Mutta ensin jostain on lähdettävä, täytyy kuitenkin panostaa säädettävään ruiskuunkin sekä kunnon suuttimiin sekä bensapumppuun, koska tuo on vain talviautona :)

Toinen hankala homma on hankkia hyvä kuntoiset letin männät ja kiertokanget.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Turbo16 kirjoitti:
Toinen hankala homma on hankkia hyvä kuntoiset letin männät ja kiertokanget.
Eikös tuolla myyntipalstalla juuri ollut satsi XE/LET kankia myynnissä?
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mites noi 18E:n kanget ja niihin LET/XE-männät? Onnistuuko? Kun noitten 18E:n kankien kuulema pitäis olla vahvemmat kuin esim. XE:n? Jos oikein muistan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Turbo16
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2005, 15:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

TJT kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:
Toinen hankala homma on hankkia hyvä kuntoiset letin männät ja kiertokanget.
Eikös tuolla myyntipalstalla juuri ollut satsi XE/LET kankia myynnissä?
Itseasiassa oli, mutta mäntiä en nähnyt!
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Timonen kirjoitti:Mites noi 18E:n kanget ja niihin LET/XE-männät? Onnistuuko? Kun noitten 18E:n kankien kuulema pitäis olla vahvemmat kuin esim. XE:n? Jos oikein muistan.
Tuossa heti alapuolella juttua aiheesta http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=130052
veccuman83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 746
Liittynyt: 13 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

Timonen kirjoitti:Mites noi 18E:n kanget ja niihin LET/XE-männät? Onnistuuko? Kun noitten 18E:n kankien kuulema pitäis olla vahvemmat kuin esim. XE:n? Jos oikein muistan.
joutuu 18E:n kankia kaventaa yläpäästä että sopii XE:n männän sisälle.
Mulla on menossa samanlaine operaatio...
Nii ja kampiin joutuu tekee sellasen holkin sisälle et saa männän kiinni, on liian iso muute se yläreikä.
Vastaa Viestiin