Megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
MrX3M
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 18:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MrX3M »

Niin jos sikseen mennään niin laajakaistan saa näyttämään tarkasti asteikolla 0-1V ainakin innon laajakaistat, on ihan ohjelmoitavissa kaksi lähtöä ja voltit niille.
**Savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät**
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

motorsport kirjoitti: Mutta ihan oikeasti, kapeakaistalamban kanssa mittaileminen sisältää todella paljon epävarmuustekijöitä nimenomaan anturin ominaisuuksien takia. Kannattaa olla ainakin pakokaasunlämpömittari pelissä mukana jos tuollaisen kanssa vielä sinnittelee ja ehdottomasti nelikarvainen lämmitetty anturi.
Kamathan on kiinni 20XE padassa, ja lambdat on heti sen jälkeen missä pakosarjan putket yhdistyy yhdeksi, eli jakolaatikon alla. Matkaahan on melko paljon.. Mahtaako olla suurempaa merkitystä?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

On se periaatteessa oikeassa paikassa. Anturi saa kaikkien pyttyjen kaasut. Mutta anturi voi käydä viileänä osakaasuajossa näyttäen todellista laihempaa. Yhden XE:n kanssa oli moista ilmiötä havaittavissa vanhan kansan lambdan kanssa, mittari oli ihan pimeänä tasakaasulla (vaikka todellinen seos 13-14 välissä).
PJR
OCF Member 2015
Viestit: 1279
Liittynyt: 10 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Snowman -nimimerkillä esiintyvällä henkilöllä oli käsittääkseni mega & 20xe yhdistelmä ennen V6-konetta kiinni.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

mistäs opelin moottoreista löytyy tuo oikeanlainen kaasuläpän asentotunnistin megaa varten vai onko se vaan jostain vuosimallista eteenpäin?
Todennäköisesti väärässä.
Astra Rf
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 17 Marras 2005, 12:32
Paikkakunta: Helessinki

Viesti Kirjoittaja Astra Rf »

c20xe ainakin pitäisi olla sopiva jos tarviit niin multa löytyy... 8)
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

PJR kirjoitti:Snowman -nimimerkillä esiintyvällä henkilöllä oli käsittääkseni mega & 20xe yhdistelmä ennen V6-konetta kiinni.
Joo, niin oli joo. Enkä sitä kyllä saanut toimimaan... Jälkikäteen muisteltuna se jäi jakajasta kiinni. Olisi pitänyt ostaa jakajaton sytty niin olisi päässyt vähemmällä.

Ja tuo tunnistin löytyy ainakin C20NE koneesta, C20XE koneen tunnistin on kytkin mallia. Joka ei ainakaan ennemmin ole käynyt tuon megan kanssa.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Snowman kirjoitti:
PJR kirjoitti:Snowman -nimimerkillä esiintyvällä henkilöllä oli käsittääkseni mega & 20xe yhdistelmä ennen V6-konetta kiinni.
Joo, niin oli joo. Enkä sitä kyllä saanut toimimaan... Jälkikäteen muisteltuna se jäi jakajasta kiinni. Olisi pitänyt ostaa jakajaton sytty niin olisi päässyt vähemmällä.

Ja tuo tunnistin löytyy ainakin C20NE koneesta, C20XE koneen tunnistin on kytkin mallia. Joka ei ainakaan ennemmin ole käynyt tuon megan kanssa.
Meillä on tossa 18E koneen jakaja, sopii suoraan ja voi säädellä. Vai mitäs kytkintä meinasit?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

omega16T kirjoitti:mistäs opelin moottoreista löytyy tuo oikeanlainen kaasuläpän asentotunnistin megaa varten vai onko se vaan jostain vuosimallista eteenpäin?
Jaa niin tää "kytkin", Noita löytyy kaikista C30SE ja X25/30XE koneista yms. eli ei naksuvaa mallia vaan potentio metri.
Astra Rf kirjoitti:c20xe ainakin pitäisi olla sopiva jos tarviit niin multa löytyy... 8)
Ainakin tossa meidän 20XE:ssä oli se vanhemman mallinen molo, joka ei käy.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
ukkeli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 11 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Rasvamonttu

Viesti Kirjoittaja ukkeli »

Snowman kirjoitti:
PJR kirjoitti:Snowman -nimimerkillä esiintyvällä henkilöllä oli käsittääkseni mega & 20xe yhdistelmä ennen V6-konetta kiinni.
Joo, niin oli joo. Enkä sitä kyllä saanut toimimaan... Jälkikäteen muisteltuna se jäi jakajasta kiinni. Olisi pitänyt ostaa jakajaton sytty niin olisi päässyt vähemmällä.

Ja tuo tunnistin löytyy ainakin C20NE koneesta, C20XE koneen tunnistin on kytkin mallia. Joka ei ainakaan ennemmin ole käynyt tuon megan kanssa.
C20let koneesta löytyy myös potikka.

Miksi et saanut jakajalla toimimaan? Eihän moottorinohjaus tarvitse kuin esim: kampiakselilta 60-2 asentotieto, potikka kaasuläpältä, mappi imusarjalta, imuilman lämpötila-anturi sekä vedenlämpöanturi. Nokalta ei tarvitse tietoa kumpi työtahti on menossa. Ei hukkakipinällä eikä jakajalla. Jakajamallisessa voi ohjata esim. 5V ohjauksella sytkäpäätteen välityksellä puolaa. Tai suoraan puolaa -12V ohjauksella. Sitten jos autossa on puolat joka pytyllä erikseen, niitäkin voi ajaa 2+2(hukkakipinä eli pytyt 1+4 ja 2+3) tai laittaa nokalle tunnistimen ja ajaa oikeasti suorasytkänä. Hyötyä suorasytkästä ei hirveästi ole..tietty tulpanjohdot jää pois!

Ja laajakaista lambda käyttöön ehdottomasti, bensakartan säätämisessä ei sen kanssa montaa tuntia mene, jos olosuhteet pysyy samana(imuilman lämpö, ilmanpaine...). Sytkäennakoiden säädössä menee sitten jo aikaa jos ne hieroo tarkasti(kuormittaa konetta tasaisesti aina joka säätö pisteen erikseen). Sitten lopuksi kiihdytysrikastukset yms. kohdalleen..

Jarrullisessa penkissä paras säätää koko kartta kohdalleen! Tai tien päällä jarrua vasten.. :wink:

Vähä liikaa tuli innostutta höpäjämään, poistakaa jos siltä tuntuu.
-Ei selvä kuski sisulta haise!
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Kytkimellä tarkoitin tota kaasuläpän asentotunnistinta. Silloin ku tota kokeilin niin ei paljoo tota kampiaksilalta olevaa tunnistusta ollut megassa, vaan oli varhaisessa kokeilu asteella. Ja se mun jakaja oli 18E:stä kanssa.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

jep,sen tiesinkin ettei c20xe:stä kelpaa mutta esim.X20XEV moottorista saan sen kaasuläpän anturin sekä myös tuon imuilman lämpöanturin,eikös vaan?
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tekeekö joku Pirkanmaalla MS säätöjä? Harinen ei taida kustakaan moiseen päin? :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
KADETT GT/E
OCF Member 2015
Viestit: 682
Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Loimaan kauppala

Viesti Kirjoittaja KADETT GT/E »

-WW- kirjoitti:Tekeekö joku Pirkanmaalla MS säätöjä? Harinen ei taida kustakaan moiseen päin? :lol:
Juu älä mee sinne. Pahoitatte toistenne mielen. :lol:
Sit ku se on säädössä ja haluat penkkiin:
Mene Hariselle, voimatodistus on realistisin.

Tai mene vakio ruiskulla, säädettynä: Loistava tulos :o
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

KADETT GT/E kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Tekeekö joku Pirkanmaalla MS säätöjä? Harinen ei taida kustakaan moiseen päin? :lol:
Juu älä mee sinne. Pahoitatte toistenne mielen. :lol:
Sit ku se on säädössä ja haluat penkkiin:
Mene Hariselle, voimatodistus on realistisin.

Tai mene vakio ruiskulla, säädettynä: Loistava tulos :o
Motronic ei vaan oikein toimi yli 100kpa:n paineilla..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin