Megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja CaLis »

OCF2945 kirjoitti:moi, ei oo näistä mitään kokemusta niin pärjäänkö tuolla jos laitan x20xev:hin tai c16se:hin läppärungot?

edit: niin ja vakiosytkää ajattelin käyttää, mutta kuinka kaasuläpän asento kun läppiksissä on oma asennon tunnistin paikallaan nii saako sillä toimimaan?
Pärjäähän noilla.. Kolmosessa ainakin on juurikin läppärunkojen kanssa toimimaan tarkoitettu "ITB mode", jolla pitäs saada systeemistä jopa kohtuu hyvin toimiva.

Saa toki sopeutettua minkä tahansa potentiometrityyppisen TPS:n noihin.

Vakiosytkän käyttämisellä tarkoitat mitä? Siis että alkuperästä puolaa ohjaa megalla? Jos näin, niin onnistuu, jos taas tarkoitit jotain muuta niin ei onnistu/ei mitää järkeä :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

CaLis kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:moi, ei oo näistä mitään kokemusta niin pärjäänkö tuolla jos laitan x20xev:hin tai c16se:hin läppärungot?

edit: niin ja vakiosytkää ajattelin käyttää, mutta kuinka kaasuläpän asento kun läppiksissä on oma asennon tunnistin paikallaan nii saako sillä toimimaan?
Siis että alkuperästä puolaa ohjaa megalla

V.3 siis saa pelaamaan hyvin, mutta saako tuolla halvimmalla versiolla. ei putoais niin korkealta jos kolvailee sen päin vittua ja kärähtää koko piirilevy =D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Ms2 v3.0 huonompaa en ottaisi jos nyt mega pitäisi ostaa. Itellä oli ms2 v2.2 XEssä ja XEVssä läppiksiä ohjaamassa vaan ois se uudempi levyversio näppärämpi ollut.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja CaLis »

OCF2945 kirjoitti:
Siis että alkuperästä puolaa ohjaa megalla

V.3 siis saa pelaamaan hyvin, mutta saako tuolla halvimmalla versiolla. ei putoais niin korkealta jos kolvailee sen päin vittua ja kärähtää koko piirilevy =D
Hukkakipinää varten joutuu noihin kaikkiin kyllä modaamaan toisen sytkäkiven tai käytettävä erillistä pääteastetta, mutta ei pitäs olla ongelma jos muutenkin tarkoituksena rakentaa itse.

http://www.msextra.com/feature-xref.html

Esimerkiksi tuolta voi itsekin noita eroja katsella, mutta näyttäs ettei tuo MS1 prosessori ainakaan tue ITB load methodia. Ei siis todennäköisesti saa säädettyä yhtä hyvin. MS2 prossusta extrakoodilla pitäs jo tuokin ominaisuus näköjään kyllä löytyä.

v3.0 levyllä tuo nyt kai jokatapauksessa kannattanee ottaa, niin saa suoraan toimimaan opelin VR-tyyppisellä kampuran anturilla ilman mitään ylimääräisiä muunnin kötöstelyjä, itkua ja hampaiden kiristelyä. :)

MS3 prosessorilla tuo taas itse tulisi varmaan otettua ihan jo USB liitännän vuoksi. Missään nykyaikasessa läppärissä kun tota aitoa sarjaporttia ei enää ole niin taas joutuis muuten muunnin kikkailuun. Tokihan niitä usb -> RS232 muuntimia löytyy varmaan ihan toimiviakin.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Trikkeripyörän asentohan oli kun ykkönen on YKK niin trikker on 90 astetta jäljessä? mutta onko se kohta tuo "missing tooth" kohta vai tuo trikkeripyörän yhdessä hampaassa oleva nuoli?
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Oisko jollain VR-anturin pinnien kytkentäjärjestys? 20NE motti.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Sakari kirjoitti:Oisko jollain VR-anturin pinnien kytkentäjärjestys? 20NE motti.
Noo, mitäs jos kattoisit vaikka noista kaavioista jotka linkitin tohon edelliselle sivulle? ;)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Sakari »

CaLis kirjoitti:
Sakari kirjoitti:Oisko jollain VR-anturin pinnien kytkentäjärjestys? 20NE motti.
Noo, mitäs jos kattoisit vaikka noista kaavioista jotka linkitin tohon edelliselle sivulle? ;)
No prkl :banghead: :D
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
turbo calsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: hirvaskangas

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

minkälainen mega ois c20let moottoriin hyvä eli nuita versioita on vaikka kuinka monta ja tarviis ihan perus jutut olla ja voiko nuita vakio antureit käyttää ja riittääkö kun edullisemman paketin hommaa?? kattelin tuolta www.protoparts.fi.

ahtimena holset hx 35 super ja teholuokkaa alle 400hv
laajakaista aem mittari jo löytyy


tarvis olla ihan perus säädöt eli sillä budjetilla.
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja levanen »

turbo calsu kirjoitti:minkälainen mega ois c20let moottoriin hyvä
MS2V3.0
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Sakari »

turbo calsu kirjoitti:minkälainen mega ois c20let moottoriin hyvä eli nuita versioita on vaikka kuinka monta ja tarviis ihan perus jutut olla ja voiko nuita vakio antureit käyttää ja riittääkö kun edullisemman paketin hommaa?? kattelin tuolta http://www.protoparts.fi.

ahtimena holset hx 35 super ja teholuokkaa alle 400hv
laajakaista aem mittari jo löytyy


tarvis olla ihan perus säädöt eli sillä budjetilla.
Suosittelen ite tota mega 3. Sekin toimii omilla antureilla ja enemmän ominaisuuksia.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Juu ei välttämättä aina kannata halvinta ostaa kun jos haluaakin jotain enemmän purkilta niin saa joku kolvailla uusia piirilevyjä tai ostaa kokonaan uuden boksin. tietenkään mitään järkeä ei ole ostaa 2000e boksia vanos ohjauksilla yms jos niitä ei ikinä tarvi :D mutta megassa itekkin kallistuisin 3 puoleen niin ei tartte vr muuntimia yms. mutta mikäs minä olen sanomaan kun omassa autossa on haltech :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
turbo calsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: hirvaskangas

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

no mikä käytännön ero on esim tolla MS2 V 2.2 ja MS2 V3.0
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi »

Jos valitset nii ota MS2 V3 tai MS3 V3 unohda nuo halvemmat v2.2 iänkaikkiset levyt
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
turbo calsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: hirvaskangas

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

eli jos hommaisin ton MS 2 V3 ecun valmiiksi kasatun. niin pitäskö siinä olla toi sisääntulo vr et sais omalla kampuran trikkerillä toimimaan vai kuinka?? sit ajattelin et laittas sytkän nuilla suorasytkä puolilla eli joka pytylle oma ,onnistuuko tämä suoraan tuolla MS 2V3 setillä??mitä myyvät valmiiksi kasatulla eculla??? eli silloin nuita sytytyslähtöjä pitäisi ilmeisesti valita 4kpl??? vai miten toi paketti kannataisi rakentaa???
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
Vastaa Viestiin