Megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
PJR
OCF Member 2015
Viestit: 1279
Liittynyt: 10 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

sturmi kirjoitti:elikkä onko kellää mitää tietoo 20xe:n (jakajallisen) kampiakselin tunnistimen piuhoista että mitä niihin tulee.. yks on suojamaa, yks megalle mut mihis kolmas ku itellä jos sen kytkee 5 tai 12 volttiin ei toimi ollenkaa ja jos laittaa maihin ni sytkä heittelee nii paljo ettei ota kierroksia yli tuhatta.. vai onnistuuko tolla anturilla yleensäkkään ohjaamaan suorasyttyä.. taas ku sitä ei laita mihinkää ni auto toimii joten kuten.. auttakee..
Jos tuo anturi oli mallia induktio(kuten muistelen) niin sillon tarviit megaan sopivan piirin/kytkennän joka osaa moista signaalia tulkata. Tässä tapauksessa yksi anturin pyuhoista maihin, koska jännite synnytetään induktiolla.

Hall-anturia mega ymmärtää suorilta.

Hallin ja VR-anturien ero signaalissa:
Kuva

vr-anturissa jännite ei ole sama. eli mitä kovemmat kierrokset, sitä kovempi jännite, kun taas hall-anturissa jännite on aina ~sama hampaan kohdalla. Eli älä polta sitä megaa laittamalla vr-anturia hallille tarkoitettuun paikkaan.

suorasyttyä ei taida pystyä vakoimegalla ohjaamaan ilman rakentelua, mutta hukkakipinä pitäisi onnistua.

Korjatkaa kokeneemmat mikäli tuossa oli virheitä.

btw. jos saat tuon toimimaan mukavasti ko. koneessa niin voisin lainailla karttoja ;)

t: mega vasta kasattuna ja odottelemassa autoon pääsyä.
sturmi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Heinä 2006, 16:23
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja sturmi »

itse asiassa auto toimii kunnolla toisinaan tai no toimi vielä pari päivää sitten.. mutta pari liitosta piti uusia ni nyt ei enää toimikkaa.. liitokset käyty läpi monee kertaa.. mutta ku lähinnä haen apua tohon syttykatkoon että onko tuo anturi käypänen.. johtuuko siitä.. ja sit tosiaa ku toi yks piuha jää kokonaa kytkemättä.. ennen oli 20xev kone missä mega kiinni ja siinä se yks piuha meni maihin.. mut sit tuolla megan kytky ohjeissa sanotaan että toine vr:n piuha ois + ja toinen miinus ja miinus pitäs kytkee signaalin muuntimee.. ni toimiiko jotki vr anturit sitte nii että toisee piuhaa laitetaa 12 tai 5 voltia
PJR
OCF Member 2015
Viestit: 1279
Liittynyt: 10 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

sturmi kirjoitti:ni toimiiko jotki vr anturit sitte nii että toisee piuhaa laitetaa 12 tai 5 voltia
Itse itseäni lainaten:
PJR kirjoitti:jännite synnytetään induktiolla
Eli anturille tuskin syötetään minkäänlaista jännitettä, kun se kehittää sitä itse.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Pari keula kuvaa menevästä rojektista:

Kuva
Kuva

Mielipiteitä hukkaportin "asennuksesta" ? :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
jani77
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 09:28
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja jani77 »

oisko jollain noita trigger arvoja megaan 20ne moottoriin?
sturmi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Heinä 2006, 16:23
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja sturmi »

eli trigger a on 10, trigger a return vaikka 18, trigger b 40 ja trigger b return 48.. ja sitten trigger angle 62..
jani77
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 09:28
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja jani77 »

kiitos edellisestä. oisko jollain alkuperästä syttykarttaa 20ne moottoriin?
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Eikös noi trigger arvot päde myös Xe:hen?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

-WW- kirjoitti:Eikös noi trigger arvot päde myös Xe:hen?
luulen että nuo sturmin antamat arvot on juurikin xe:ssä käytössä 8)
Todennäköisesti väärässä.
jani77
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 09:28
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja jani77 »

näkyy toimivan ne-moottorissakin. eikö kellään tosiaankaan ole tiedossa tohon 20ne moottoriin perus syttykarttaa tai jotain linkkiä mistä ettiä en itse ainakaan löytänyt googlettamalla.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Siitä syttykartasta tulee tosiaan erikoisen näköinen jos laittaa sen että mekaruutta laskee sen itse :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Mitäs muutoksia vaatisi että pystyis ruutalla ohjaan A3 1.8t suorasytkä puolia?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Taku_85
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Elo 2007, 00:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Taku_85 »

oon tekemässä adapteria ruutan ja xe:n oman sarjan välille ku oli yks kärynny boksi hyllyssä ni ei sattuis kellään olee kuvaa tai jotain vastaavaa mistä näkis et mikä johto ruutan liittimestä mihinki xe:n liittimeen olis iso apu jos joku vain kehtais laittaa kun tuo data lontoo tuntuu taas olevan liian utopistista murretta tänä iltana...
Avatar
a vec
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja a vec »

Auto saatu ekoja kertoja käyntiin ja huonostihan se käy.
afr heittelee 10 ja 13 välillä pääasiassa, käy epätasaisesti eikä ve taulukon muuntaminen auta. Pakoputki on aivan tulikuuma ja massat suunnilleen tippuu pohjasta.

ms1 extra 029y4 (partco)
vb921
lm1815n

C20XE ei suorasyttyä
oma jakaja paikalla
kampiakselilta 60-2 omalla vr anturilla liipasu
290 nokat reilu 11mm nostoo

ve table generaattorilla tulee sairaan rikkaalla oleva kartta ja
sitten taas megalogviewerin muuntama menee sairaan laihalle.

onkos nyt sytkä pahemman kerran myöhäsellä vai mitä pitäis tehä??

mielelläni laitan vaikka logia tuleen maililla jos joku viittii/osais avustaa
2.0i a Vectra -90 ex
2.0i Gt Astra -91 ex
1.6i 16v wagon -95 ex
8v F gsi -93 käyttis ex
16v f GSI -92 proju
Avatar
villeke
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 167
Liittynyt: 29 Syys 2007, 22:04
Paikkakunta: p-savo

Viesti Kirjoittaja villeke »

a vec kirjoitti: ve table generaattorilla tulee sairaan rikkaalla oleva kartta ja
sitten taas megalogviewerin muuntama menee sairaan laihalle.

onkos nyt sytkä pahemman kerran myöhäsellä vai mitä pitäis tehä??

mielelläni laitan vaikka logia tuleen maililla jos joku viittii/osais avustaa
Entäs jos siitä MegaTunen generoimasta kartasta käsin vedät vähän pienemmälle arvoja (siinä on se skaalaustoiminto), jos se seos tällätavoin pikkuhiljaa löytys (siis edes sinne päin). Karttahan kannattaa muutenkin lähteä hakemaan pikkuhiljaa kierrosalueen alapäästä. Mutta rikkaan seoksenhan ei vissiin suunnattoman kuumasti pitäis kuitenkaan palaa. Joten onko sitten epävarmuutta että ennakot ei todellisuudessa oliskaan mitään karttaan laitettu? minkäslaisia arvoja ennakkokartassa sinulla sitten on?
Vastaa Viestiin