Ilmastointi ei puhalla kylmää
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Ilmastointi ei puhalla kylmää
Elikkä mistä kannattaa ettiä vikaa kun ilmastointi puhaltaa kylmää varsin heikosti ? Juuri ja juuri kylmempää kuin mitä ulkona on, kun pitäis tulla täysin kylmällä niin että sormet on helisemässä kun suuttimen edessä pitää näppejä.
Kiitän mahdollisista neuvoista !
Kiitän mahdollisista neuvoista !
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Mielestäni kompuran ei pitäisi lähteä päälle, jos aineet lopussa, tai ainakin edellisessä bemarissa näin...keltanokka kirjoitti:Onko sit haittaa jos aineet vähissä vaikka ei ihan heti veis huoltoon, kuluttaako esim. kompuraa ? Miten tarkistetaan esim. kompuran öljyt ?
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
Ex:Opel Omega Stw MV6
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Kompura lähtee kyl päälle, sen huomaa vaik satasen nopeudestakin kun laittaa päälle. Pikkasen nytkähtää koko auto kun kytkeytyy se kompura. Eli jos sit ainetta olisikin niin mitä muuta vois sit olla pielessä että ei tule niinkään sitä kylmää ilmaa ? Sekin on outo että ilma ei laisinkaan tuoksu sille "kuivalle" ilmastointi-ilmalle, jos nyt näin vois asian ilmaista.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Tulipa viel mieleen tälläinen asia: kuuluko sen tuulettimen käynnistyä johonkin tiettyyn nopeuteen kun kytkee ilmastoinnin ? Eiks ole niin että pitää olla ilmankiertoa kun ilmastointi päällä, muuten kenno jäähtyy ? Tulipa vaan mieleen koska minulla ei käynnisty mitään puhallusta kun ilmastoinnin kytkee.
Riippunee autostakin ja onko manuaali vai automaatti-ilmastointi...
Manuaalisen kanssa joutunet ihan käsin vääntämään puhaltimeen hönkää,vai tarkoititko nyt keulalla olevan lauhduttimen puhallinta?
Kylmäaineet sieltä nyt todennäköisimmin on kuitenkin vähissä,joten niitten lisäyksellä lähtisin liikkeelle.
Manuaalisen kanssa joutunet ihan käsin vääntämään puhaltimeen hönkää,vai tarkoititko nyt keulalla olevan lauhduttimen puhallinta?
Kylmäaineet sieltä nyt todennäköisimmin on kuitenkin vähissä,joten niitten lisäyksellä lähtisin liikkeelle.
Normaalisti jos puhallin 0-asennossa, kompura ei lähde päälle. Vaikka valo syttyy nappulaan se ei tarkoita sitä että kompura kytkeytyy.
Ilmastointilaitteen huono teho voi olla monesta asiasta kiinni. Yleisin syy tähän on kylmäaineen vajaus. Vika saattaa olla myös yhtä hyvin kompurassa, paisuntaventtiilissä tai kuivaimessa.
Ilmastointilaitteen huono teho voi olla monesta asiasta kiinni. Yleisin syy tähän on kylmäaineen vajaus. Vika saattaa olla myös yhtä hyvin kompurassa, paisuntaventtiilissä tai kuivaimessa.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Aika lämpöiseltä kuulostaa.ascona_c kirjoitti:Kuinka kylmää ilmaa ilmastoinnista pitäisi suunnilleen tulla?
Itse mittasin toissapäivänä lämmöt täysjäähdytyksellä, ja mittari laski nippanappa alle +10c:n.
Jossain +5 asteen hujakoilla oli puhallusilma omassa viime keväänä järjestelmän täytön jälkeen.
Re: Ilmastointi ei puhalla kylmää
Mikäs auto?keltanokka kirjoitti:Elikkä mistä kannattaa ettiä vikaa kun ilmastointi puhaltaa kylmää varsin heikosti ? Juuri ja juuri kylmempää kuin mitä ulkona on, kun pitäis tulla täysin kylmällä niin että sormet on helisemässä kun suuttimen edessä pitää näppejä.
Kiitän mahdollisista neuvoista !
Itselläni on Astra G ja siinä oli sama ominaisuus. Tutkiessa asiaa ja saadessani vinkin niin huomasin että lauhduttimessa oli reikä. Tämä reikä yleensä sijaitsee sen etuflektin takana(siis se joka on heti siin edessä vasemmalla kun avaa konepellin). Se kerää paskaa allensa ja vuosien varressa hapettaa alumiinin tms rikki.. Näin mulle kävi..
Ilmastoinnin valo syttyy ja kaikkea, mutta ei se paljoaa "lämmitä" tässä tilanteessa. =)
Lämpötilan pitäisi sijoittua 4-8'C tuntumaan, riippuu hieman ulkolämpötilasta. Mittaus suoritetaan aeuraavallla tavalla:ascona_c kirjoitti:Kuinka kylmää ilmaa ilmastoinnista pitäisi suunnilleen tulla?
Itse mittasin toissapäivänä lämmöt täysjäähdytyksellä, ja mittari laski nippanappa alle +10c:n.
a) säädöt kaikista kylmimmälle
b) puhallus kakkosnopeuteen
c) puhalluksen suuntaus keskisuuttimiin
d) sisäilmakierto kytketään päälle.
e) anna auton käydä n.5min ennen mittausta ja mittaa lukema keskisuuttimista
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Mulla puhaltaa Mazdassa 0-asteista täysillä.TJT kirjoitti:Aika lämpöiseltä kuulostaa.ascona_c kirjoitti:Kuinka kylmää ilmaa ilmastoinnista pitäisi suunnilleen tulla?
Itse mittasin toissapäivänä lämmöt täysjäähdytyksellä, ja mittari laski nippanappa alle +10c:n.
Jossain +5 asteen hujakoilla oli puhallusilma omassa viime keväänä järjestelmän täytön jälkeen.