Kiikarissa b-vectra farmari 2.0 dti vm 98
Kiikarissa b-vectra farmari 2.0 dti vm 98
Eli onko noissa mitään muuta enemmän sääntö kuin poikkeus - henkistä vikapaikkaa kuin se vp44:n ohjausboksi? tuolla kiikarissa olevalla rullattu 223tkm. en ole vielä päässyt koeajolle kun juurikin tuo pumpun boksi on entinen ja laittavat uuden siihen. ja miten muuten on kestäneet nuo varusteet (eberi, ilmastointi jne.)? tuon eberin hehku kannattaa varmaan vaihtaa vaikka toimisikin vielä jos on aikaa ja viitseliäisyyttä ennenkuin se alkaa pukkaamaan vikakoodia? vakionopeudensäädin ilmeisesti toimii aika idioottivarmasti?
Meni vähän offtopic noiden lisäsähkökilkkeiden kans mutta menkööt.
Meni vähän offtopic noiden lisäsähkökilkkeiden kans mutta menkööt.
Ilmamassa anturin nimeäisin ko. listalle. Mitään muuta en ko. listalle nimeäisikään.
Olen ajanut 400 tkm, 4. ilmamassa anturi paikallaan. Suutinten paluuletkut voi nimetä listalle, jos laittaa alkuperäisen laatuiset joka kerta tilalle ; ). Minun ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kerran ne ja niihin ei talous kaadu vaikka vaihtaisi useamminkin.
Hehkut voi kypsyä tuossa vaiheessa, riippuu aiemmasta ajosta. Yleiseksi viaksi ei voine kutsua. Jos ostaa auton liikkeesta eikä ole ikinä vaihdettu, kannattaisi ehkä loppu metrillä tinkiä mukaan uudet hehkut.
Eberi toimi minulla noin 350 tkm ilman ongelmia, siinä kohtaa paloi puhaltimen moottori.
Eberiin ei mielestäni kannata koskea niin kauan kuin se toimii. Se on sen serran hankalassa paikassa, että esim. tulpan vaihdossa voi saada enemmän harmia aikaan kuin hyötyä. Ammattimiehet on asia erikseen tai jos on jo praktiikkaa muuten. Eberin huolto ja etenkin osat on sika kalliita. Tosin, jos ei ole rahasta kiinni, pitäisi eber tyyppisiin vehkeisiin tehdä tai teettää huolto vuosittain.
Mulla koneeseen ei ole muuten kajottu, jakopään ketju, pumppu + boxit alkuperäisiä.
Olen ajanut 400 tkm, 4. ilmamassa anturi paikallaan. Suutinten paluuletkut voi nimetä listalle, jos laittaa alkuperäisen laatuiset joka kerta tilalle ; ). Minun ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kerran ne ja niihin ei talous kaadu vaikka vaihtaisi useamminkin.
Hehkut voi kypsyä tuossa vaiheessa, riippuu aiemmasta ajosta. Yleiseksi viaksi ei voine kutsua. Jos ostaa auton liikkeesta eikä ole ikinä vaihdettu, kannattaisi ehkä loppu metrillä tinkiä mukaan uudet hehkut.
Eberi toimi minulla noin 350 tkm ilman ongelmia, siinä kohtaa paloi puhaltimen moottori.
Eberiin ei mielestäni kannata koskea niin kauan kuin se toimii. Se on sen serran hankalassa paikassa, että esim. tulpan vaihdossa voi saada enemmän harmia aikaan kuin hyötyä. Ammattimiehet on asia erikseen tai jos on jo praktiikkaa muuten. Eberin huolto ja etenkin osat on sika kalliita. Tosin, jos ei ole rahasta kiinni, pitäisi eber tyyppisiin vehkeisiin tehdä tai teettää huolto vuosittain.
Mulla koneeseen ei ole muuten kajottu, jakopään ketju, pumppu + boxit alkuperäisiä.
Tuossa voipi olla ettei oo edes enää alkuperänen eberi kun on kellolla. nuo ylivuotoletkut saa ilmeisesti olla jytkyintä tavaraa mitä sattuu löytämään + metalliset t-palat. Hehkut on vaihtolistalla ensimmäisten joukossa jos nyt eivät ihan uudet ole. Varsinkin jos vikavaloa polttaa startin jälkeen. Miten tuo ilmamassamittari oireilee? Nykyinen auto vectra a c20ne - koneella ja siinä ainakin oli kiihdyttäessä semmonen juupas-eipäs meininki eli ei tienny että kiihdyttääkkö vaiko eikö. vika korjaantui massamittarin hiiliradan puhdistuksella. onko dti-massamittarille tehtävissä sama operaatio (tai vaihtoehtoisesti kuoret auki ja crc:tä perään) vai kannattaako säästää aikaa ja hakea suosiolla uusi?
Alkuperäiseenkin Eberiin (D3W) käy samat kellolaitteet kuin muihin kaupasta saataviin laitteisiin.
Jos vesiletkut lähtee laitteesta ylöspäin ja polttoainepumppu on laitteen ulkopuolella, sen vieressä repsikan puolella, lienee alkuperäinen Eber.
Ilmamassamittari on kalvotyyppinen, ei kuumalanka eikä sille yleensä ole mitään tehtävissä. Puhtaus kannattaa tarkistaa, mutta mielestäni joku alkoholipohjainen liuotin on parempi kuin CRC (rasvat). Katso Googlella Bosch Hot Film Mass Air Flow Sensor. Oireet on yleensä kuten kuvasit.
Jos vesiletkut lähtee laitteesta ylöspäin ja polttoainepumppu on laitteen ulkopuolella, sen vieressä repsikan puolella, lienee alkuperäinen Eber.
Ilmamassamittari on kalvotyyppinen, ei kuumalanka eikä sille yleensä ole mitään tehtävissä. Puhtaus kannattaa tarkistaa, mutta mielestäni joku alkoholipohjainen liuotin on parempi kuin CRC (rasvat). Katso Googlella Bosch Hot Film Mass Air Flow Sensor. Oireet on yleensä kuten kuvasit.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Jälkihehkutus käsittääkseni ei toimi, eli hehku/hehkut rikki. Itselläni ainakin oli ko. oireet.vekkuli84 kirjoitti:minkäs takia se siis yleensä sitä moottorin vikavaloa käynnistyksen jälkeen yleensä polttaa ? ku omassa autossa joka on myös b-vectra niin yleensä valo palaa hetken kunnes se eberi käynnistyy...........
Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa (kone X20DTH)? kone ottaa kierrokset hitaasti (syy katsastuksessa pomppaamiseen), : tech2 sanoo:
Pyydetty ahtopaine: 1.85
Todellinen ahtopaine: 0.95
Kone siis tyhjäkäynnillä about noilla arvoilla. todellinen ahtopaine nousee normaalisti kierrosten noustessa. tuo pyydetty ahtopaine pysyy koko kierrosalueen samana. uutta ilmamassa-anturia koitettu, ei vaikutusta. vikakoodeja ei tule. itsellä tulee mieleen että mangneettiventtiilille tulevat letkut väärinpäin, alipainevuoto tai egr-venttiili päästää kokoajan pakokaasua imupuolelle... dieselpumppu on vaihdettu viikko sitten. ennen pumpun vaihtoa vikaa on etsitty ilmeisesti muualta kissojen ja koirien kanssa koska alipaineletkuja oli tulppailtu sieltä ja täältä. tyhjäkäyntiääni vähän normaalia karkeampi joka tukisi tuota pakokaasua painekoteloon kokoajan - teoriaa.
Pyydetty ahtopaine: 1.85
Todellinen ahtopaine: 0.95
Kone siis tyhjäkäynnillä about noilla arvoilla. todellinen ahtopaine nousee normaalisti kierrosten noustessa. tuo pyydetty ahtopaine pysyy koko kierrosalueen samana. uutta ilmamassa-anturia koitettu, ei vaikutusta. vikakoodeja ei tule. itsellä tulee mieleen että mangneettiventtiilille tulevat letkut väärinpäin, alipainevuoto tai egr-venttiili päästää kokoajan pakokaasua imupuolelle... dieselpumppu on vaihdettu viikko sitten. ennen pumpun vaihtoa vikaa on etsitty ilmeisesti muualta kissojen ja koirien kanssa koska alipaineletkuja oli tulppailtu sieltä ja täältä. tyhjäkäyntiääni vähän normaalia karkeampi joka tukisi tuota pakokaasua painekoteloon kokoajan - teoriaa.
Kannattaa antaa sille autolle kenkää aina silloin tällöin, niin ei kerry mittauslankaan pölyä ja anturi kestää tuplaten kauemmin.Jari kirjoitti:Ilmamassa anturin nimeäisin ko. listalle. Mitään muuta en ko. listalle nimeäisikään.
Olen ajanut 400 tkm, 4. ilmamassa anturi paikallaan. .
Nimim. kokemusta on.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..