4x4-jakolaatikon muutos

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

4x4-jakolaatikon muutos

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

olen kuullut että 4x4 jakolaatikkoon voidaan tehdä joku viskon korvaava hässäkkä ja niitä olisi jopa myynnissä jossain? voiko tämä pitää paikkaansa?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Ja mitä on kerrottu otsikoinnin tärkeydestä. Tässäkin hyvä esimerkki otsikosta joka ei kuvaa itse kysymystä lainkaan. 4x4-jakolaatikoita kun on muissakin malleissa (=Vectra 4x4) kuin Calibrassa ja toisaalta monessa Calibrassa ei sellaista välttämättä ole lainkaan (=etuveto-Calibrat)...

Lainaus foorumin säännöistä:
Otsikot
Laita viestille aina ehdottomasti kuvaava otsikko.
Jos kysyt mistä löytyy tihkurele. Otsikko ei ole "Onko tietoa?", vaan "Mistä löytyy tihkurele?".
Mikäli käyttäjä ei laita kuvaavaa otsikkoa. Viestiketju voidaan poistaa.
Eli "Calibra" on huono otsikko viestille jossa käsitellään asiaa joka ei varsinaisesti liity nimenomaan Calibraan, vaan nelivetojärjestelmään. Parempi otsikko olisi voinut olla vaikka "4x4-jakolaatikon muutos" esimerkiksi. En nyt poista tätä, mutta huomioikaa jatkossa!
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja export »

Viskoa tuskin kannattaa lähteä korvaamaan millään hässäkällä. Ennemminkin kannattaa ottaa pois käytöstä se työsylinteri joka kytkee sen nelivedon ja korvata ne kytkinlevyt kiinteillä rattailla jolloin siitä tulee jatkuva neliveto, eikä vapaudu jarruttaessa. Vissiin suomessaki jokku on laittanu semmosia.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

pyydän anteeksi tökeröä otsikointia! :oops:
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

et sit samal viittiny korjata asiaa :lol:

mut tuol on ainaki jotai 4x4-osaa, sivut vaan ruottiks: http://www.maxxtuning.se/index.php?id=4
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

export kirjoitti:Ennemminkin kannattaa ottaa pois käytöstä se työsylinteri joka kytkee sen nelivedon ja korvata ne kytkinlevyt kiinteillä rattailla jolloin siitä tulee jatkuva neliveto, eikä vapaudu jarruttaessa. Vissiin suomessaki jokku on laittanu semmosia.
Täältä löytyy pari kyseistä toteutusta... 8)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

eihän sinne tarvi ku tuommosia rattaita laittaa

Kuva
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

madi kirjoitti:eihän sinne tarvi ku tuommosia rattaita laittaa

(Kuva)
On siihen helpompi, halvempi ja nopeampikin tapa.. :P Tuo on ainakin "vimosen päälle" -tyyli. 8)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

-WW- kirjoitti:
madi kirjoitti:eihän sinne tarvi ku tuommosia rattaita laittaa

(Kuva)
On siihen helpompi, halvempi ja nopeampikin tapa.. :P Tuo on ainakin "vimosen päälle" -tyyli. 8)
Haisee kemppiliimalle.. :lollis:
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Miro.Simounen kirjoitti:
-WW- kirjoitti:
madi kirjoitti:eihän sinne tarvi ku tuommosia rattaita laittaa

(Kuva)
On siihen helpompi, halvempi ja nopeampikin tapa.. :P Tuo on ainakin "vimosen päälle" -tyyli. 8)
Haisee kemppiliimalle.. :lollis:
No ei sentään ihan, tämä on purettavaa mallia. :)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Mixu_N
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 746
Liittynyt: 24 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

itsellä ollut juurikin tuo madin näyttämä viritys jakolaatikossa ja oon ajanut nyt pari tuhatta kilsaa. voin sanoa että toimii.
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

Mixu_N kirjoitti:itsellä ollut juurikin tuo madin näyttämä viritys jakolaatikossa ja oon ajanut nyt pari tuhatta kilsaa. voin sanoa että toimii.
mitähän tuo madin näyttämä maksaa ja mistä saa? ja millanen toi -ww- n patentti on?
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

itseäkin kiinnostaa tuo hinta ja mistä noita saa
T.J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 741
Liittynyt: 06 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lemun korpi...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Noita jakolaatikon lukitusrenkaita teetettiin viime talvena porukalla,itelläkin on yhdet hyllyssä.
Hintaa tais olla 100€ vai 150€ ja juu enkä sen paremmin muista kuka foorumilla noita teetätti,mut eiköhän joku pian virkistä muistia tässä asiassa.
Mut haullakin löytyy noista renkaista juttua.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

tais satkun olla sillon hinta? oliskohan jollakin mulle asti noita ;) olis mukavempi nelikolla ajella
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Vastaa Viestiin