Mistä tasapää mäntiä??

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
jo__jo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:36

Mistä tasapää mäntiä??

Viesti Kirjoittaja jo__jo »

Elikkä mistä mahtaa saada tasapää mäntiä 2.0cih mottiin kun en netistä löytäny mistään ja sitten vielä käykö 2.2cih kansi suoraan 2.0cih ja minkä kokoset venat 2.2cih on?? :o
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Eiköhän niitä mäntiä saa ihan lähimmästä varaosaliikkeestä tai moottorikoneistamosta. Vakiomännät kun on tasalakiset.

Ja 2.2 kansi käy 2.0 lohkon päälle mutta imusarjat ei käy ristiin.
2.2 kannen venttiilit on 45mm ja 40mm (vrt. 2.0:n 42mm ja 37mm).
B Ascona '80 ja E Rekord '83
jo__jo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:36

Viesti Kirjoittaja jo__jo »

juu eikun tarkotin tako mäntiä kun ei löydy kun niitä pattipää mäntiä... mahle,wiseco tai joku muu ahtamista kestävä.
jo__jo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:36

Viesti Kirjoittaja jo__jo »

vai pitääkö ite sorvata niistä pattipäistä tasapäisiä??
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Jep sekin onnistuu, tai mittatilauksena voipi teettää eipä sekää kauhian kallista ollut
en muista firmaa joku italialainen se oli

milles ahdoille pitäis saada kestämään? volvon männät kestää ihan hyvin ja on bolt-on kamaa... isoot pojat on kertonu
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

volvon männät kestää ihan hyvin ja on bolt-on kamaa...
Onhan ne bolt-on, kun pistää ne saabin kankiin, koneistaa lohkon, koneistaa kankia ja sovittelee männäntapin...
JEEEEEEEEEEEEE!
jo__jo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:36

Viesti Kirjoittaja jo__jo »

ei tiijä viel et millasilla ahoilla ku on vähän viellä rojektissa. ehkä joku 1-1,5 bar
Regno
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Regno »

Keme kirjoitti:
volvon männät kestää ihan hyvin ja on bolt-on kamaa...
Onhan ne bolt-on, kun pistää ne saabin kankiin, koneistaa lohkon, koneistaa kankia ja sovittelee männäntapin...
Ne voi laittaa opelin 2.4/c30se/3.6:n kankiin, lohkoon tarttee koneistaa ihan normin taso-oikaisun verran ja tapin sovitus onnistuu pösön uivalla sydeemillä. Ruttu jää 7.8-8.0:n tasoon ja parasta volvon männissä on ~350€:n hinta ja "riittävä" kesto jos säädöt on kohdillaan. Kanget sieltä ekana taipuu, jos on matalalta rajusti vääntävä pata, riippumatta onko ne saabin vai aadamin tekosia.
Kuva "Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Btw, kannattaa sitten hommata ihan turbomännätkin niille tuleville "ehkä 1-1,5 bar" ahdoille. Moni on tainnut joskus tilata Wisecotkin pyytämättä turbomäntiä ja sitten kirottu männät paskoiksi kun ei ne kestä mitään ahtoja 8)
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
jo__jo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:36

Viesti Kirjoittaja jo__jo »

ookei onkohan ne saman hintasia ne turbo männät ku tavan tako? niissä varmaan on paksumpi laki??
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Ainakin siinä Volvon koneessa mihin nuo on tarkoitettu kestää ihan tavalliset Mahlen valumännätkin reilun barin maksimi ahtopainella ihan hyvin eli useita vuosia ympärivuotista katukäyttöä.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Vastaa Viestiin