B Omegassa palelee
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: B Omegassa palelee
Toinen maihin ja toinen johonkin sellaseen paikkaan mihin tulee jännite virrat päällä.
Eikös sille löydy sitä omaa pistoketta?
Eikös sille löydy sitä omaa pistoketta?
Re: B Omegassa palelee
pitäs tutkia mutta ku tuli jo pimiä ja parikytäraitaa pakkasta niin ei oikein kehtaa.Jos rosvolla varastais valoista virran?
Re: B Omegassa palelee
Ei mitään rosvoliittimiä suoraan pumpulle. Rele ohjaamaan pumppua ja releelle vetovirta sitten jostain. Mutta kyllä sille pumpulle pitäs löytyä oma pistoke. Tosin jos kyseessä tuontiauto, niin pistoketta ei välttämäti ole.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: B Omegassa palelee
Joo saksasta joskus uitettu
Re: B Omegassa palelee
Tähän on olemassa jo toisen foorumilaisen toteuttama kytkentä. Sieltä moottoritilan relekotelosta , siitä testipistokkeesta saa virtalukon takana olevan sulakkeella suojatun jännitteen sille lisäkiertovesipumpulle.
Tällöin pumppu käynnistyy, kun laittaa virrat päälle, kuten sen kuuluukin käynnistyä.
Tällöin pumppu käynnistyy, kun laittaa virrat päälle, kuten sen kuuluukin käynnistyä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: B Omegassa palelee
Missähän vuosimallissa ja moottori/varustelu versiossa tuo löytyy?
Itelle ei ole tullut vastaan tommosta.
Itelle ei ole tullut vastaan tommosta.
Re: B Omegassa palelee
http://www.vectra16v.com/slp/stecker_omega_b_mj01.pdf
Tuon dokumentin sivuilla 57 - 67 on useamman eri moottorilla varustetun Omegan relekotelon kuva, joissa kaikissa näkyy testipistoke XP.
Jos dokumentti ei aukea, maalaa se hiirellä siniseksi ja paina enter.
Testipistokkeen liitinnastaan 3 tulee jännite virtalukon takaa.
Tuon dokumentin sivuilla 57 - 67 on useamman eri moottorilla varustetun Omegan relekotelon kuva, joissa kaikissa näkyy testipistoke XP.
Jos dokumentti ei aukea, maalaa se hiirellä siniseksi ja paina enter.
Testipistokkeen liitinnastaan 3 tulee jännite virtalukon takaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
Den XP so nennt sich der Pinkfarbene Lufter-Teststecker, gab es im Omega B erst ab ca.95.
Eli löytyy noin vuosimallista 1995 alkaen omegoista.
Eli löytyy noin vuosimallista 1995 alkaen omegoista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
"Juu juu mutta kun mullakin noita omegoita nyt jokunen tuossa nurkissa pyörinyt eikä missään noista sellasta ole niin mistä mallista se sit niinku löytyy "
Den XP so nennt sich der Pinkfarbene Lufter-Teststecker, gab es im Omega B erst ab ca.95.
Eli löytyy noin vuosimallista 1995 alkaen Omegoista.
Den XP so nennt sich der Pinkfarbene Lufter-Teststecker, gab es im Omega B erst ab ca.95.
Eli löytyy noin vuosimallista 1995 alkaen Omegoista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
En saanut tuota dokumenttia auki, mutta onkohan nyt kyse kuvassa ympyröidystä pistokkeesta? Löytyi ainakin -98 sulakerasiasta.
Mitä tulee tuohon edellisellä sivulla kertomaani kiertovesipumpun korjaukseen, pari vuotta se toimi hiilien vaihdon jälkeen.
Kunnes nyt alkoi pitämään pakkasilla pahaa rääkyvää ääntä, niin nyt vaihdoin uuteen.
Mitä tulee tuohon edellisellä sivulla kertomaani kiertovesipumpun korjaukseen, pari vuotta se toimi hiilien vaihdon jälkeen.
Kunnes nyt alkoi pitämään pakkasilla pahaa rääkyvää ääntä, niin nyt vaihdoin uuteen.
Omega A, Fiesta VI 1.4 TDCi, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70, Sitikka C2, Portteri T4 2.5TDI
Re: B Omegassa palelee
Juurikin tuo ympyröimäsi pistoke on kyseessä
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
Itsellä tuli tiistaina samanlaista oireita ettei puhalla kuin haaleaa ilmaa vaikka kone normi lämpöinen.Ja järjestelmässä ei painetta ollenkaan.
Joten paisarin korkin voi aukaista kuumalla koneella ilman että yrittää tulvia nesteitä.Ei edes suhahdusta kuulu.
Ei ole ilmastointia.
Kansi remppa tehty tuossa alkuvuodesta 2012.Joten pahvia en heti epäilisi.
Tehty nämä korjaukset sen jälkeen kun vika ilmeni:
-Gern merkkinen termari runkoineen ja uusi tiivistin.(Lämmöt tasaantuivat 90-91.5 asteen väliin.)
-Paisuntasäiliön korkki uuteen
-Uusi ylävesi letku vaihdettu reilu viikko sitten kun vanha räjähti.Samalla suurin osa j-nesteestä uuteen.(Toimi tämän putken vaihdon jälkeen 4 päivää normaalisti ja tuli lämmintä kapiiniin)
-J-neste ei vuoda tai sekoita mitään nesteitä keskenään
-Paisarin läheltä viereen kun laittaa korvan niin kuuluu pieni suhina siitä apukuskin puoleiselta reunalta
-Flekti toimii normaalisti
-J-neste pakkaskesto mitattu -43 astetta
-Yleis mallisella vikakoodin lukijalla luettu ja ei vika koodeja
Tosin huomasin kun eilen vaihdoin tuon termarin että on aika ruskeaa liejua tuo j-neste.
Maanantaina tankkasin E85 tankkiin jossa oli bensaa noin 20litraa.Samalla taisin väännellä kaikkia noita tuulettimen säädin vipuja.
Tiistaina ei tullut enää lämpöä kapiiniin.Vain haaleaa ilmaa.
Auto toimii kaikin puolin muuten hyvin ja tuulettimen vipuja kääntämällä läpät tuntuu liikkuvan ainakin äänen perusteella.
J-neste ei tunnu ollenkaan lämpöiselle kun kokeilee paisarista.Alavesiletku on sellainen haalea ja ylävesiletku melkein kuuma.
Mutta kun ajoin auton noin 20 minuutiksi prisman lämpöiseen parkkihalliin, ja puristeli vähän letkuja niin rupesi tulemaan aika normilämpöistä ilmaa kapiiniin.Ja ala ja ylä vesiputket alkoivat olla normaalin kuumuisia.Käytin noin 10min tuohon aikaa.
Voisiko tuolla olla sitten ilmaa veden seassa niin paljon ettei kerennyt kaikki tulla ulos?
Meinasin huomenna käyttää auton lämpöiseksi ilman paisarin korkkia.Tai niin kauan että termari aukeaa ja flekti lähtee pyörimään.
Tuossa pakosarjan päällä on tuollainen alipaineella toimiva joku säätö.JOsta lähtee 2 kpl:tta noin 2 sentin paksuista vesiputkea.Mitä tuo ohjaa?Eikai vaan sisä kennolle tulevaa kuumaa vettä tai vastaavaa miksi koneen vesi ei lämpeä?
jos joku keksii tälle pikaisen korjauksen perjantaihin mennessä, niin siirrän ison kahvin ja pulla/kalja tuopin rahan korvaukseksi avusta.
Joten paisarin korkin voi aukaista kuumalla koneella ilman että yrittää tulvia nesteitä.Ei edes suhahdusta kuulu.
Ei ole ilmastointia.
Kansi remppa tehty tuossa alkuvuodesta 2012.Joten pahvia en heti epäilisi.
Tehty nämä korjaukset sen jälkeen kun vika ilmeni:
-Gern merkkinen termari runkoineen ja uusi tiivistin.(Lämmöt tasaantuivat 90-91.5 asteen väliin.)
-Paisuntasäiliön korkki uuteen
-Uusi ylävesi letku vaihdettu reilu viikko sitten kun vanha räjähti.Samalla suurin osa j-nesteestä uuteen.(Toimi tämän putken vaihdon jälkeen 4 päivää normaalisti ja tuli lämmintä kapiiniin)
-J-neste ei vuoda tai sekoita mitään nesteitä keskenään
-Paisarin läheltä viereen kun laittaa korvan niin kuuluu pieni suhina siitä apukuskin puoleiselta reunalta
-Flekti toimii normaalisti
-J-neste pakkaskesto mitattu -43 astetta
-Yleis mallisella vikakoodin lukijalla luettu ja ei vika koodeja
Tosin huomasin kun eilen vaihdoin tuon termarin että on aika ruskeaa liejua tuo j-neste.
Maanantaina tankkasin E85 tankkiin jossa oli bensaa noin 20litraa.Samalla taisin väännellä kaikkia noita tuulettimen säädin vipuja.
Tiistaina ei tullut enää lämpöä kapiiniin.Vain haaleaa ilmaa.
Auto toimii kaikin puolin muuten hyvin ja tuulettimen vipuja kääntämällä läpät tuntuu liikkuvan ainakin äänen perusteella.
J-neste ei tunnu ollenkaan lämpöiselle kun kokeilee paisarista.Alavesiletku on sellainen haalea ja ylävesiletku melkein kuuma.
Mutta kun ajoin auton noin 20 minuutiksi prisman lämpöiseen parkkihalliin, ja puristeli vähän letkuja niin rupesi tulemaan aika normilämpöistä ilmaa kapiiniin.Ja ala ja ylä vesiputket alkoivat olla normaalin kuumuisia.Käytin noin 10min tuohon aikaa.
Voisiko tuolla olla sitten ilmaa veden seassa niin paljon ettei kerennyt kaikki tulla ulos?
Meinasin huomenna käyttää auton lämpöiseksi ilman paisarin korkkia.Tai niin kauan että termari aukeaa ja flekti lähtee pyörimään.
Tuossa pakosarjan päällä on tuollainen alipaineella toimiva joku säätö.JOsta lähtee 2 kpl:tta noin 2 sentin paksuista vesiputkea.Mitä tuo ohjaa?Eikai vaan sisä kennolle tulevaa kuumaa vettä tai vastaavaa miksi koneen vesi ei lämpeä?
jos joku keksii tälle pikaisen korjauksen perjantaihin mennessä, niin siirrän ison kahvin ja pulla/kalja tuopin rahan korvaukseksi avusta.
Re: B Omegassa palelee
Termostaatti vaikuttaisi toimivan oikein.
Paisarin korkkeja on ollut viallisia uutenakin, ja järjestelmässä kuuluu ja pitää olla painetta nesteen ollessa kuumaa.
Joko paine karkaa, tai on reilusti ilmaa järjestelmässä. Ensimmäiseksi tarkista huolella se paisuntasäiliön ylävesiletku ja sen liitos.
Seuraavaksi käytä kone huolella lämpimäksi... mielellään niin , että flekti lähtee pyörimään ja anna käydä lämpimänä jonkin aikaa... voi antaa kierroksiakin, jotta neste kiertää paremmin. Paisarin korkin pitäisi olla kiinni käytön aikana ja se pitäisi avata, vasta koneen sammutuksen jälkeen ja sitten tarvittaessa lisätä nestettä poistuneen ilman tilalle. Voi hyvinkin olla, että lämpimäksi käytön joutuu muutaman kerran toistamaan.
Kun ei ole ilmastointia, niin ei pitäisi olla myöskään alipainetoimista jäähdytysnesteen sulkuventtiiliä siellä koneen takana.
Periaatteessa nesteen ollessa suurenmoisen likaista, olisi järjestelmä syytä huuhdella kokonaan ja huolella, myös lämppärin kenno ja pistää sitten uudet nesteen sisään. Ymmärrän toki, että näillä keleillä ja mahdollisen tilan puuttuessa ei ole houkutteleva vaihtoehto. Kannattaa ensin siis yrittää ilman huuhtelua.
E85(??) - bensan lämpöarvo on huomattavasti pienempi kuin normaalin E95 - bensan... tuottaa myös vähemmän hukkalämpöä.
Pakosarjan päällä on toisioilmajärjestelmän takaiskuventtiili... siinä ei pitäisi olla mitään vesiletkuja.
Paisarin korkkeja on ollut viallisia uutenakin, ja järjestelmässä kuuluu ja pitää olla painetta nesteen ollessa kuumaa.
Joko paine karkaa, tai on reilusti ilmaa järjestelmässä. Ensimmäiseksi tarkista huolella se paisuntasäiliön ylävesiletku ja sen liitos.
Seuraavaksi käytä kone huolella lämpimäksi... mielellään niin , että flekti lähtee pyörimään ja anna käydä lämpimänä jonkin aikaa... voi antaa kierroksiakin, jotta neste kiertää paremmin. Paisarin korkin pitäisi olla kiinni käytön aikana ja se pitäisi avata, vasta koneen sammutuksen jälkeen ja sitten tarvittaessa lisätä nestettä poistuneen ilman tilalle. Voi hyvinkin olla, että lämpimäksi käytön joutuu muutaman kerran toistamaan.
Kun ei ole ilmastointia, niin ei pitäisi olla myöskään alipainetoimista jäähdytysnesteen sulkuventtiiliä siellä koneen takana.
Periaatteessa nesteen ollessa suurenmoisen likaista, olisi järjestelmä syytä huuhdella kokonaan ja huolella, myös lämppärin kenno ja pistää sitten uudet nesteen sisään. Ymmärrän toki, että näillä keleillä ja mahdollisen tilan puuttuessa ei ole houkutteleva vaihtoehto. Kannattaa ensin siis yrittää ilman huuhtelua.
E85(??) - bensan lämpöarvo on huomattavasti pienempi kuin normaalin E95 - bensan... tuottaa myös vähemmän hukkalämpöä.
Pakosarjan päällä on toisioilmajärjestelmän takaiskuventtiili... siinä ei pitäisi olla mitään vesiletkuja.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
veikkaan että sulla on kennossa ilmaa tai sit rempassa irronnu roskia tms ja tukkinut sen kennon. esim jos lohkon tasoa putsatessa vanhan pahvin palasia tippunu vesikiertoon ni nehän on hetkessä kennoa tukkimassa.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: B Omegassa palelee
Torsenille suhina-äänestä: muutamia paisuntasäiliöitä nähnyt joissa on hiushalkeamia korkin kierteen juuressa, säiliön "kaulassa", voi hyvinkin karata paineet sitä kautta vaikka korkki onkin eheä. Uusi säiliö muutaman kympin marmoritiskillä, samalla saat konehuoneen ulkoasun kertaheitolla hienoksi
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia