B Omegassa palelee
Re: B Omegassa palelee
No eipä pyöri täälläkään kiertovesipumppu, ja kun tutkin asiaa niin eihän sinne tule edes virtaa vaikka auto olisi käynnissä tai taukolämmitys päällä. Onkohan kenelläkään tietoa, mistä ne virrat pitäisi tulla? Johtoja seurattuani huomasin niiden menevän sinne isoon releboksi hässäkkään siellä konehuoneessa. Sulakkeet ok. Kaverin b1-98 2.5 Niin sillä ei lähde taukolämmitys päälle ollenkaan siitä auto napista ja siinä on kuitenkin autom. ilmastointi?
Vectra C2 2.8T Sport Caravan
Omega B2 2.2 Selection
EX Omega B2 2.2 Classic Caravan
EX Vectra B1 1.8 CD Caravan
EX Omega A 2.0 Irmscher
EX Kadett E 1.3GLS
Omega B2 2.2 Selection
EX Omega B2 2.2 Classic Caravan
EX Vectra B1 1.8 CD Caravan
EX Omega A 2.0 Irmscher
EX Kadett E 1.3GLS
Re: B Omegassa palelee
onko kukaan muuten purkanu tota pumppua ja sen jälkeen viel onnistunu kasaamaan?? itellä oli hiilet jumissa sain ne liikkumaan normaalisti ni loppu kasauksen kanssa ideat kun jatkuvasti hiilet pomppas tielle et ois saanu moottorin takasi sinne koteloo
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: B Omegassa palelee
Kyllä_Ari.I_ kirjoitti:onko kukaan muuten purkanu tota pumppua ja sen jälkeen viel onnistunu kasaamaan??
Vaihdoin hiilet uusiin ja onnistunut kasaus.
Omega B1 X20XEV
Re: B Omegassa palelee
erehdys kirjoitti:No eipä pyöri täälläkään kiertovesipumppu, ja kun tutkin asiaa niin eihän sinne tule edes virtaa vaikka auto olisi käynnissä tai taukolämmitys päällä. Onkohan kenelläkään tietoa, mistä ne virrat pitäisi tulla? Johtoja seurattuani huomasin niiden menevän sinne isoon releboksi hässäkkään siellä konehuoneessa. Sulakkeet ok. Kaverin b1-98 2.5 Niin sillä ei lähde taukolämmitys päälle ollenkaan siitä auto napista ja siinä on kuitenkin autom. ilmastointi?
mulla oli ihan sama juttu tossa omassa. metroauton ripuliranteet tutki ja vaihtoivat kokeeksi kaikki osat mitkä voisi asiaan vaikuttaa...ilmastoinnin paneelia myöten... ei tullut selkoa vaikka tehtaalata myöten piirikaavioita yrittivät saada. loppujen lopuksi tuo pumppu kytkettiin mulla vanhaan malliin eli pyörii aina kun virrat on päällä. lämpöä tulee nyt tasaisesti tyhjäkäynnilläkin. taukolämppärin päällä ollessa ei kuitenkaan pyöri, joten ei kauaa lämmintä tule. virrat päällä kuitenkin pyörii, joten lämpöäkin tulee pitkään... jos saat selville, että miten sen saa pyörimään niinkuin järkevää olisi, niin infoa mullekin... mua rupes niin vituttaa, että olin jo unohtanut koko homman... nyt taas vituttaa...
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
Re: B Omegassa palelee
Terve.Minulla oli sama tilanne että ei tullut kuin haaleaa ilmaa sisälle vaikka lämmöt olivat täysillä.Kyselin täältäkin palstoilta missä vois olla vika, ja oikeita neuvoja tuli lämmityslaitteenkenno oli totaalisen tukossa.Omassa omegassa ei ole kiertovesipumppua ja lämpö kyllä kiertää vallan mainiosti, omasta sain kennon tukkoisuuden selville kokeilemalla kennolle menevää ja tulevaa letkua jolloin meno oli kuuma ja tulo haalea, eli lämpöä olisi menossa mutta kennossa on tukoksia ja se ei pääse kiertämään.Vaihdatin viimeviikolla kennon ja muuttui heti lämpöiseksi, kennon vaihtaminen ei ollut ihan pikku juttu.Arvio oli noin 4h työtä meni noin 6,6h merkkiliikkeessä, mutta arvion mukaan laskuttivat.
Re: B Omegassa palelee
Nostellaas hieman. Onko kellään tähän ongelmaan ratkaisua selvillä. Ei omassa b2 tule virtoja pumpulle ollenkaan. onko rele jossain vaiko vaan sulakkeen takana?mtt kirjoitti:erehdys kirjoitti:No eipä pyöri täälläkään kiertovesipumppu, ja kun tutkin asiaa niin eihän sinne tule edes virtaa vaikka auto olisi käynnissä tai taukolämmitys päällä. Onkohan kenelläkään tietoa, mistä ne virrat pitäisi tulla? Johtoja seurattuani huomasin niiden menevän sinne isoon releboksi hässäkkään siellä konehuoneessa. Sulakkeet ok. Kaverin b1-98 2.5 Niin sillä ei lähde taukolämmitys päälle ollenkaan siitä auto napista ja siinä on kuitenkin autom. ilmastointi?
mulla oli ihan sama juttu tossa omassa. metroauton ripuliranteet tutki ja vaihtoivat kokeeksi kaikki osat mitkä voisi asiaan vaikuttaa...ilmastoinnin paneelia myöten... ei tullut selkoa vaikka tehtaalata myöten piirikaavioita yrittivät saada. loppujen lopuksi tuo pumppu kytkettiin mulla vanhaan malliin eli pyörii aina kun virrat on päällä. lämpöä tulee nyt tasaisesti tyhjäkäynnilläkin. taukolämppärin päällä ollessa ei kuitenkaan pyöri, joten ei kauaa lämmintä tule. virrat päällä kuitenkin pyörii, joten lämpöäkin tulee pitkään... jos saat selville, että miten sen saa pyörimään niinkuin järkevää olisi, niin infoa mullekin... mua rupes niin vituttaa, että olin jo unohtanut koko homman... nyt taas vituttaa...
Re: B Omegassa palelee
Täälläkin just suoritettu vastaava operaatio onnistuneesti. Ongelmat oli samoja kuin topikin aloittajalla, eli automaatti-ilmastoitu ja ei puhaltanut kunnolla lämmintä, etenkin tyhjäkäynnillä tuli vaan kylmää. Maantie ajossa jaksoi vähän lämmintä puhaltaa, etenkin kiertovesipumppu ohitettuna, mutta tyhjäkäynnillä heti viileni puhallus.Leppis kirjoitti:Kyllä_Ari.I_ kirjoitti:onko kukaan muuten purkanu tota pumppua ja sen jälkeen viel onnistunu kasaamaan??
Vaihdoin hiilet uusiin ja onnistunut kasaus.
Virtaa tuli pumpulle, jotenka pumppu irti ja hiilethän sieltä oli aivan loppu. Viilasin mistälie hiilistä sopivat, pumppu kasaan ja jopas taas tarkenee Omegassa, ihan lämmintä tulee myös tyhjäkäynnillä. Korjauksen hinta n.tupakkitoppa kaverille hiilistä, kannatti vaikka uudenkin olis n.50e saanut.
Omega A, Fiesta VI 1.4 TDCi, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70, Sitikka C2, Portteri T4 2.5TDI
Re: B Omegassa palelee
Tämän topicin voisi joku moderaattori siirtää tuonne ilmastointi ja lämmitys osioon. Ihan hyödyllistä juttua tässä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
täältä löytyy aika edullisia pumppuja http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=199
omaani tilasin täältä
omaani tilasin täältä
Omega B Caravan
Mercedes Benz 320 CE
Mercedes Benz 320 CE
Re: B Omegassa palelee
Herätellän vanhaa ketjua.
Itellä on kans tommunen vm -96 farkku omppu. Koneena 2.0 16v. manu ilmastointi yms. Koneen lämmöt on mittarin mukaan normaali ja auto pelaa muutenkin suth normaalisti, Mitä nyt syyläri pikkase vuotaa... Ongelmana on että koppiin ei kuitenkaan tule lämmintä riittävästi. Kahlasin tän ketjun läpi ja rupesin tormakasti tutkailee autoa. En löytäny mitään pumppua mistään. paisarin alta kyllä löytyi pari johtoliitintä, iso ja pieni mutta ei pumppua. Mutta siitä ns jäähdyttimen jakotukista mistä lähtee putki sisälle kennoon on jonkun lainen alipainekello tai joku. Siitä on alipainepilli poikki. Toista päätä ei näy missään, mikä se mutikka on siinä letkun välissä ja mitä se tekee? Ja mihin se pilli pitäis olla kytketty? Johonkin sisälle kojelaudan alle?? Kumpikin kennon putkista on kyllä lämpimiä mutta ei mun mielestä riittävän kuumia. Vesi ei niinku kiertäis kunnolla.
Voi olla kyllä että kenno on vaa yksinkertaisesti niin tukossa että vesi ei kierrä.
Itellä on kans tommunen vm -96 farkku omppu. Koneena 2.0 16v. manu ilmastointi yms. Koneen lämmöt on mittarin mukaan normaali ja auto pelaa muutenkin suth normaalisti, Mitä nyt syyläri pikkase vuotaa... Ongelmana on että koppiin ei kuitenkaan tule lämmintä riittävästi. Kahlasin tän ketjun läpi ja rupesin tormakasti tutkailee autoa. En löytäny mitään pumppua mistään. paisarin alta kyllä löytyi pari johtoliitintä, iso ja pieni mutta ei pumppua. Mutta siitä ns jäähdyttimen jakotukista mistä lähtee putki sisälle kennoon on jonkun lainen alipainekello tai joku. Siitä on alipainepilli poikki. Toista päätä ei näy missään, mikä se mutikka on siinä letkun välissä ja mitä se tekee? Ja mihin se pilli pitäis olla kytketty? Johonkin sisälle kojelaudan alle?? Kumpikin kennon putkista on kyllä lämpimiä mutta ei mun mielestä riittävän kuumia. Vesi ei niinku kiertäis kunnolla.
Voi olla kyllä että kenno on vaa yksinkertaisesti niin tukossa että vesi ei kierrä.
Re: B Omegassa palelee
Kenno vaihtoon, ite vaihoin viime vkl ja nyt pukkaa lämmintä. Ei ole monen tunnin urakka ja tarvike kenno sinne meni.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: B Omegassa palelee
Onhan se mahdollista, että lisäkiertovesipumppu on otettu pois, kun on ollut viallinen.
Vastasin jo toiseen ketjuun tuosta alipaineletkusta ja sulkuventtiilistä. Nyt tuli mieleen, että saattaa olla ilman alipainetta se sulkuventtiili kiinni. Se on jäähdytysnesteen sulkuventtiili.
Pitäis olla kytketty muistaakseni lämmityslaitteen kennon päädyssä olevaan solenoidiventtiiliin, joka toimii sähköllä. Siihen taas tulee letku alipaineakulta, joka on pelkääjän paikan puolella tuulilasin alapuolisen muovin alla.
Joko johtuu siitä venttiilistä tai sitten on kenno tukossa. Kennon voi kyllä myös huuhdella.
Vastasin jo toiseen ketjuun tuosta alipaineletkusta ja sulkuventtiilistä. Nyt tuli mieleen, että saattaa olla ilman alipainetta se sulkuventtiili kiinni. Se on jäähdytysnesteen sulkuventtiili.
Pitäis olla kytketty muistaakseni lämmityslaitteen kennon päädyssä olevaan solenoidiventtiiliin, joka toimii sähköllä. Siihen taas tulee letku alipaineakulta, joka on pelkääjän paikan puolella tuulilasin alapuolisen muovin alla.
Joko johtuu siitä venttiilistä tai sitten on kenno tukossa. Kennon voi kyllä myös huuhdella.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
-01 2.2 diesel omppu, saksan seisoja automaatti-ilmastoinnilla.
Samanlaisia vaivoja, mutta en ollut äsken löytävinäni ko. pumppua. Voisiko se olla tässä mallissa jossain muualla
Samanlaisia vaivoja, mutta en ollut äsken löytävinäni ko. pumppua. Voisiko se olla tässä mallissa jossain muualla
Re: B Omegassa palelee
Saksan tuontimalleissa ei välttämättä kyseistä skandinaavista varustetta ole. Tuskin on missään muualla. Pitäis löytyä siitä ilmanputsarin ja paisuntasäiliön alapuolelta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
mitehän itellä ku tuosta omegan pumpusta on vejetty suoraan akulle piuhat mutta ei maajohto ole kiinni.ja jos laittaa kiinni niin eikö se hurraa koko ajan se kiertovesipumppu?mihin nuo johot pitäs kytkiä?