Hieman VP44 anatomiaa...
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Pystyykö tuohon vp44: seen vaihtamaan tuon ohjausyksikön toisesta pumpusta?
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Pystyy. Pitää vaan olla just samalla numerolla että keskustelee ECUn kanssa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Minkähänlaisella todennäkösyydellä tollanen samalla numerolla oleva boksi vois löytyä? Missä kohti siinä ompi se numbero?
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Njo niin..alko tossa aivojen kolvailuhommat itelläkin olla ajankohtaset, niin tuli vaan sellanen justka mieleen, et ku noita piuhoja aattelin jatkaa hiukan ni pitääkö se olla jotaki tollasta hopea johtoo, vai passaako ihan perus kuparijohto ja pitääkö olla jotaki spesiaali tinaa vai passaako normi?
...ja vielä jos joltain nerolta saisin tuohon ylempänä esitettyyn kyssäriin täsmennystä, et voipiko tollasen käypäsen boksin bongata jostain vai onko se ihan mahdoton juttu.
Kiitos.
...ja vielä jos joltain nerolta saisin tuohon ylempänä esitettyyn kyssäriin täsmennystä, et voipiko tollasen käypäsen boksin bongata jostain vai onko se ihan mahdoton juttu.
Kiitos.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Pitää olla hopeatinaa jota saa esim elektroniikka liikkeestä eikä ole järin halpaa. Johtona varmaankin kelpaa mikä vaan. helpoimmalla pääset kun katkaiset piuhat ihan trankun juuresta ja kolvaat uuden niihin alkuperäisiin hopealankoihin. Homma sitten menee helposti käteen että älä turhan kuumalla kolvilla ala polttamaan paikkoja. Boksi ei ole kovinkaan tarkka softasta jonka sinne laitat eli jos löydät netistä oman ohjelmaversiosi niin tuuppaa se uuteen ecuun ja pitäisi toimia vaikkei täsmälleen sama olekkaan.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Nyt tuli ihan avarusstiedettä tuo vastaus?
No ryynänen tarkoitti niitä ennakonsäätimen ja määränsäätimen johtoja, ei kortin sisäisiä.
No ryynänen tarkoitti niitä ennakonsäätimen ja määränsäätimen johtoja, ei kortin sisäisiä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Tervehdys arvon Foorumkäyttäjät!
Piti oikein Rekisteröityä tänne Pööppelissäni ilmenneen vian vuoksi.
Autoni on siis omega 2.2 DTI vm 2002. Yksi kaunispäivä syttyi moottorinvika valo ja meni vikatila pääle eli kietää max 3900rpm. Vikakoodin numeroa en muista mutta pumppu sökö. Ihmettelin vain että useimilla joilla psg5 boxi hajonnut auto on sammunut varoittamatta eikä enää käyntiin. Iteslläni tosiaan vikatila koko ajan päällä, edes vikamuistin nollaus ei auta,valo sammuu mutta kiertää yhä vain 3900. Mikäli boxi hajalla olisi tarkoitus irroitta boxi itse ja lähettää MTM-huoltoon tai sercap.
KYSYMYS KUULUU: kun oireena tosiiaan vikatila,autokäynnistyy hyvin,vikakoodi näyttää rikkinäistäpumppu,onko boxin hajalla ja pumpun sisällä joku?. tiedän että VP44pumpun hajoaminen mekaanisesti harvinaista.
Lisäksi ohjeita irroitukseen, mikäli vastaavasta autosta iroittanut. KIITOS!
Piti oikein Rekisteröityä tänne Pööppelissäni ilmenneen vian vuoksi.
Autoni on siis omega 2.2 DTI vm 2002. Yksi kaunispäivä syttyi moottorinvika valo ja meni vikatila pääle eli kietää max 3900rpm. Vikakoodin numeroa en muista mutta pumppu sökö. Ihmettelin vain että useimilla joilla psg5 boxi hajonnut auto on sammunut varoittamatta eikä enää käyntiin. Iteslläni tosiaan vikatila koko ajan päällä, edes vikamuistin nollaus ei auta,valo sammuu mutta kiertää yhä vain 3900. Mikäli boxi hajalla olisi tarkoitus irroitta boxi itse ja lähettää MTM-huoltoon tai sercap.
KYSYMYS KUULUU: kun oireena tosiiaan vikatila,autokäynnistyy hyvin,vikakoodi näyttää rikkinäistäpumppu,onko boxin hajalla ja pumpun sisällä joku?. tiedän että VP44pumpun hajoaminen mekaanisesti harvinaista.
Lisäksi ohjeita irroitukseen, mikäli vastaavasta autosta iroittanut. KIITOS!
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Kaivahan vielä se vikakoodi ja pistä tänne. Jos toimittelet purkkia huoltoon, ota ennen purkutöitä yhteyttä liikkeeseen niin saat sieltä ohjeet purkuun ja toimitukseen.Misla kirjoitti:Tervehdys arvon Foorumkäyttäjät!
Piti oikein Rekisteröityä tänne Pööppelissäni ilmenneen vian vuoksi.
Autoni on siis omega 2.2 DTI vm 2002. Yksi kaunispäivä syttyi moottorinvika valo ja meni vikatila pääle eli kietää max 3900rpm. Vikakoodin numeroa en muista mutta pumppu sökö. Ihmettelin vain että useimilla joilla psg5 boxi hajonnut auto on sammunut varoittamatta eikä enää käyntiin. Iteslläni tosiaan vikatila koko ajan päällä, edes vikamuistin nollaus ei auta,valo sammuu mutta kiertää yhä vain 3900. Mikäli boxi hajalla olisi tarkoitus irroitta boxi itse ja lähettää MTM-huoltoon tai sercap.
KYSYMYS KUULUU: kun oireena tosiiaan vikatila,autokäynnistyy hyvin,vikakoodi näyttää rikkinäistäpumppu,onko boxin hajalla ja pumpun sisällä joku?. tiedän että VP44pumpun hajoaminen mekaanisesti harvinaista.
Lisäksi ohjeita irroitukseen, mikäli vastaavasta autosta iroittanut. KIITOS!
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
P1631.
Toisessa keskustelussa kirjoitettiin näin:
Jos moottori käy ja käynnistyy hyvin, mutta savuttaa ja rötää eikä kierrä kunnolla, on vika erittäin todennäköisesti jumittavassa ennakonsäätimen MÄNNÄSSÄ
Vaihtaminen kyllä onnistuu itsekin, mutta monesti on käynyt niin että on leikkautunut niin pahasti kiinni, että tekee jäljet myös pumpun runkoon, jolloin vaihtamisesta ei ole mitään hyötyä. tämä ainakin vp44 pumpuissa
Voi äiree
Ei maalata piruja seinille mutta jos koko pumppu sökö nii mistä edullisesti?
wir lieben autos
Toisessa keskustelussa kirjoitettiin näin:
Jos moottori käy ja käynnistyy hyvin, mutta savuttaa ja rötää eikä kierrä kunnolla, on vika erittäin todennäköisesti jumittavassa ennakonsäätimen MÄNNÄSSÄ
Vaihtaminen kyllä onnistuu itsekin, mutta monesti on käynyt niin että on leikkautunut niin pahasti kiinni, että tekee jäljet myös pumpun runkoon, jolloin vaihtamisesta ei ole mitään hyötyä. tämä ainakin vp44 pumpuissa
Voi äiree
Ei maalata piruja seinille mutta jos koko pumppu sökö nii mistä edullisesti?
wir lieben autos
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 18 Tammi 2014, 12:39
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Mulla on tommoinen käy ja ei käy tapaus. Saattaa toimia monta päivää ihan ok. Silloin tällöin ei lähde käyntiin ja jonniin aikaa antaa seisoa, niin käynnistyy normaalisti. Tosin muutama päivä sitten sammui yht' äkkiä kesken ajon. Eikä käynnistynyt. Jätin tien poskeen ja tunnin päästä mentiin hakemaan, käynnistyi heti. Sen jälkeen en ole ajanut kuin muutaman km lenkkejä, toiminut ok.
CRX OBD lukija ei löytänyt mitään vikakoodeja.
Viittaako oireet pumpun ohjausyksikköön?
Voiko sitä mitata purkamatta?
Moottorin ohjausrele on vaihdettu.
Voiko olla muita sähkövikoja, kampiakseli tai nokka-akselin anturit ?
Tankki saa korvaus ilmaa, ainakaan tankin korkki ei suhahda avattaessa.
CRX OBD lukija ei löytänyt mitään vikakoodeja.
Viittaako oireet pumpun ohjausyksikköön?
Voiko sitä mitata purkamatta?
Moottorin ohjausrele on vaihdettu.
Voiko olla muita sähkövikoja, kampiakseli tai nokka-akselin anturit ?
Tankki saa korvaus ilmaa, ainakaan tankin korkki ei suhahda avattaessa.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Kolme:2,0 TDI Caravan kirjoitti:
CRX OBD lukija ei löytänyt mitään vikakoodeja.
Viittaako oireet pumpun ohjausyksikköön?
Voiko sitä mitata purkamatta?
-ei kuulu löytääkkään-97 diesel Opelista. "CRX T-79 OBD, 2003 tai sen jälkeen käyttöönotetuille dieselkäyttöisille ajoneuvoille.
-Lue vikakoodit
-Voi lukea purkamattakin, pistokkeesta. Mutta jos haluat mittailla piirilevyn komponentteja (epäilen ettet) joudut irroittamaan imupuolen kannen, läppärungon ja suutinputket, saadaksesi psg5:den irti tai auki
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 18 Tammi 2014, 12:39
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Tuli vaihteeksi mielenkiintoa tutkia tuota Vectran käynti ja käyntiin lähtö häiriötä.
Seuraavanlaisia koodeja löytyi:
P1651-A
P1345-A
P1635-A
Lisäksi auto käy jälleen kerran ihan normisti.
Seuraavanlaisia koodeja löytyi:
P1651-A
P1345-A
P1635-A
Lisäksi auto käy jälleen kerran ihan normisti.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Edessä olisi ennakonsäätimen vaihto vp44:een. Johtoja on kaksi, onko niiden järjestyksellä väliä? Arvelin suorittaa vaihdon ilman että avaan aivoja. Sarjan mukana tuli liittimet joilla voi pelkät johdot liittää. Sarjassa oli myös erikoisia tiivisteita mutta kai niille homman edetessä löytyy paikka.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Se sähköosa on kuulemma solenoidi eli ei pitäisi napaisuuden vaikuttaa.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Näin minäkin olen uskonut. Tuolla aikaisemmin jutuissa mainittu polttoaineen jäähdytin taitaa toimia mittarissa vasta 530tkm. Autona ei tosin ole opel mutta ei paljon löydy apuja vp44:een ko merkin clubin forumilta, vain linkki tännergs1 kirjoitti:Se sähköosa on kuulemma solenoidi eli ei pitäisi napaisuuden vaikuttaa.