Omavalmisteiset työkalut yms
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Omaan talliin suunnittelin samantyyppistä rengastelinettä, mutta 2-kerroksisena.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... &start=315omega16T kirjoitti:Laitahan linkkiä tuohon ohjeeseen.jaketech kirjoitti:ohivirtausmittari. kuvia ei oo ku en oo ottanut ja enkä ossaa laittaa tänne. ohjeet mittariin löytyy overdriver foorumilta.
sivulta 22 löytyy.
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
mä tein puusta ku jäi tallin rakennuksen jälkeen ylimäärästä puutavaraa. on 3 kerroksinen seinään kiinnitettynä ettei kaadu.smppa kirjoitti:Omaan talliin suunnittelin samantyyppistä rengastelinettä, mutta 2-kerroksisena.
pieneksihän tuo kävi vaikka on kahelle seinälle tehty
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Eli tuo jonkun projekti tehdä akkukäyttöinen työvalo niin innosti mutkin esittelemään tän mun akkukäyttöisen työvalon. Pohjana on (kaiketi, tämä on tälleen jälkikäteen etsitty kuvausta vastaava tuote ) motonet 38-3583 72-led työvalo (9.90€) joka on... no kelvollinen mutta 4xAA käyttävä (ja sehän sitten aina unohtuu päälle ja tuhlaa paristonsa) ja ei kauhean kirkas.
Tähän väliin nämä kuvat:
Tuossa on säilytys-tilanne
Puhelimen kamerani mielipide valaisutehosta epäsuorasti
ja suorasti.
Tuon 72-led valon alkup. sisäinen rakenne on 3x24-led, eli jokaiselle riville on oma balance-vastus (ja sitten on vielä yksi isompi tehovastus koko setille), mutta rivin ledien pitää olla suhteellisen hyvin samasta setistä kun ovat suoraan rinnan keskenänsä. Eli alun perin ovat kaikki vain vastusrajoitettuina rinnan siitä nimellisestä 6V lähteestänsä. Ja kun vähän laskin asioita niin yhdelle ledille tuli noin 2mA virtaa tuolla systeemillä. Ja ihan ledien koon perusteella oletin että ne kyllä kestää ainakin 20mA.
Ja satuin muuten vaan löytämään tämmöisen http://www.sparkfun.com/products/9642 ledi-ajajan joka ajaa aina vakiot 350mA kuormaansa (eikä tarvitse vastuksia ledeille jne). Ja se on sen 350/24 => 14.5833... mA per ledi kun laitetaan ton lampun rivi ajajan kuormaksi. Ja sitten että sain kaikki ledit päälle yhestä driverista niin muutin vähän lampun rakennetta, eli poistin kuormavastukset, leikkasin piirilevyltä muutaman kuparin ja lisäsin pari muuta hyppyä niin että oli 3 ledi-riviä sarjassa. Noin 3V tarvitaan per ledi-rivi joten 9V menee nyt noin ledeille ja tuo ledi-ajaja tarvitsee noin 2V väliä sisään tulevan ja ulos-menevän jännitteen välille. Eli tuo toimii sitten n. 11-28V lähteestä, eli voi laittaa vaikka mihin auton-akkujärjestelmään kiinni ja pitäisi toimia. Siinä on sitten vielä vähän johtoa ja tupakansytytin-pää johdon päässä ja yleensä jos käytän akusta niin on sitten semmoinen halpa akku-tupankansytytin-sovitin käytössä.
Tämä nyt tuli tälleen hiljalleen rakenneltua kun ideoita tuli. Eli ensin ostin tuon lampun ja sitten uteliaisuuttani purin sen ja tutkin että mikä on rakenne ja sitten surffatessani SparkFunia niin löysin tuon ledidriverin ja sain idean että senhän saisi tuohon lamppuun laitettua jne joten laitoin yhden muuten vaan sparkfun-tilauksen mukaan ja sitten kun osat oli niin muutin lampun akkukäytölle. Mulla on toinenkin tommoinen valo paristokäyttöisenä vielä niitä paikkoja varten joihin ei niin helposti pääse/apuvalona.
EDIT: niin ja tuosta lampusta oli jo aikasemmin samentunut se ledien läpinäkyvä suojamuovi kun oli saanut vähän bensaa päällensä bensapumpun vaihdon yhteydessä niin poistin sen muuttaessani rakennetta. Saa olla vähän varovaisempi tän kanssa (lähinnä ettei kolhi/tiputtele nesteitä päälle) mutta toimii ihan ok ilmankin.
Tähän väliin nämä kuvat:
Tuossa on säilytys-tilanne
Puhelimen kamerani mielipide valaisutehosta epäsuorasti
ja suorasti.
Tuon 72-led valon alkup. sisäinen rakenne on 3x24-led, eli jokaiselle riville on oma balance-vastus (ja sitten on vielä yksi isompi tehovastus koko setille), mutta rivin ledien pitää olla suhteellisen hyvin samasta setistä kun ovat suoraan rinnan keskenänsä. Eli alun perin ovat kaikki vain vastusrajoitettuina rinnan siitä nimellisestä 6V lähteestänsä. Ja kun vähän laskin asioita niin yhdelle ledille tuli noin 2mA virtaa tuolla systeemillä. Ja ihan ledien koon perusteella oletin että ne kyllä kestää ainakin 20mA.
Ja satuin muuten vaan löytämään tämmöisen http://www.sparkfun.com/products/9642 ledi-ajajan joka ajaa aina vakiot 350mA kuormaansa (eikä tarvitse vastuksia ledeille jne). Ja se on sen 350/24 => 14.5833... mA per ledi kun laitetaan ton lampun rivi ajajan kuormaksi. Ja sitten että sain kaikki ledit päälle yhestä driverista niin muutin vähän lampun rakennetta, eli poistin kuormavastukset, leikkasin piirilevyltä muutaman kuparin ja lisäsin pari muuta hyppyä niin että oli 3 ledi-riviä sarjassa. Noin 3V tarvitaan per ledi-rivi joten 9V menee nyt noin ledeille ja tuo ledi-ajaja tarvitsee noin 2V väliä sisään tulevan ja ulos-menevän jännitteen välille. Eli tuo toimii sitten n. 11-28V lähteestä, eli voi laittaa vaikka mihin auton-akkujärjestelmään kiinni ja pitäisi toimia. Siinä on sitten vielä vähän johtoa ja tupakansytytin-pää johdon päässä ja yleensä jos käytän akusta niin on sitten semmoinen halpa akku-tupankansytytin-sovitin käytössä.
Tämä nyt tuli tälleen hiljalleen rakenneltua kun ideoita tuli. Eli ensin ostin tuon lampun ja sitten uteliaisuuttani purin sen ja tutkin että mikä on rakenne ja sitten surffatessani SparkFunia niin löysin tuon ledidriverin ja sain idean että senhän saisi tuohon lamppuun laitettua jne joten laitoin yhden muuten vaan sparkfun-tilauksen mukaan ja sitten kun osat oli niin muutin lampun akkukäytölle. Mulla on toinenkin tommoinen valo paristokäyttöisenä vielä niitä paikkoja varten joihin ei niin helposti pääse/apuvalona.
EDIT: niin ja tuosta lampusta oli jo aikasemmin samentunut se ledien läpinäkyvä suojamuovi kun oli saanut vähän bensaa päällensä bensapumpun vaihdon yhteydessä niin poistin sen muuttaessani rakennetta. Saa olla vähän varovaisempi tän kanssa (lähinnä ettei kolhi/tiputtele nesteitä päälle) mutta toimii ihan ok ilmankin.
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Rengasteline on kyl hyvin suuniteltu. Itelläki tullu väsäiltyä jos jonkin näköstä vehettä, harmi vaa ku ei oo kuvia niistä :/ yks projekti nyt päällä, ehkä siitä sit kuvat kans !
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Tässä joskus vittuunnuin peräöljypurkin puristamiseen,niin tein tuollaisen pöntön perä/laatikko öljyjen täyttöön.
Toimii paineilmalla:
Tuo keskeltä menevä putki menee ihan pohjalle asti ja pohja on hieman kartio,että tulisi mahdollisimman tyhjäksi.
Tuola täyttöletkun päässä on sitten hana,josta voi "annostella" öljyn.
Toimii paineilmalla:
Tuo keskeltä menevä putki menee ihan pohjalle asti ja pohja on hieman kartio,että tulisi mahdollisimman tyhjäksi.
Tuola täyttöletkun päässä on sitten hana,josta voi "annostella" öljyn.
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
tuohon ku laittaa tupelesventiilin ni ku tehastekosissa on ni ei tartte paineilma letkua raahata perässä.Tunari-82 kirjoitti:Tässä joskus vittuunnuin peräöljypurkin puristamiseen,niin tein tuollaisen pöntön perä/laatikko öljyjen täyttöön.
Toimii paineilmalla:
Tuo keskeltä menevä putki menee ihan pohjalle asti ja pohja on hieman kartio,että tulisi mahdollisimman tyhjäksi.
Tuola täyttöletkun päässä on sitten hana,josta voi "annostella" öljyn.
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
...tommoiselle olis ollut monesti käyttöä.Tunari-82 kirjoitti:Tässä joskus vittuunnuin peräöljypurkin puristamiseen,niin tein tuollaisen pöntön perä/laatikko öljyjen täyttöön.
Toimii paineilmalla.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Vanha sammutin pullo käy samaan hommaan saa täytettyä kunhan purkaa venttiilin irti ja ottaa vähän osia pois
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Sulle on keikkaa Nurmossa. Tervetuloa!Tunari-82 kirjoitti:Tässä joskus vittuunnuin peräöljypurkin puristamiseen,niin tein tuollaisen pöntön perä/laatikko öljyjen täyttöön.
JiiPee
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Saman asian ajaa käsin pumpattava puutarharuisku, monet automaattiöljyt Omegoihin vaihtunu sellaisella sotkutta eikä maksa ku muutaman euron halvimmillaan niin ei tartte välttämättä edes putsata.Tunari-82 kirjoitti:Tässä joskus vittuunnuin peräöljypurkin puristamiseen,niin tein tuollaisen pöntön perä/laatikko öljyjen täyttöön.
Toimii paineilmalla:
Tuo keskeltä menevä putki menee ihan pohjalle asti ja pohja on hieman kartio,että tulisi mahdollisimman tyhjäksi.
Tuola täyttöletkun päässä on sitten hana,josta voi "annostella" öljyn.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Puskurin kaarevien pintojen hiomiseen tuli tehtyä laite.
Porakone joka pyörittää hiomanauhaa ja se joustaa kaarevan pinnan mukaisesti
http://i1059.photobucket.com/albums/t43 ... 7314bb.jpg
http://i1059.photobucket.com/albums/t43 ... 486a66.jpg
Elikkä kyseessä omavalmiste etupuskuri ja pitää saada muodot kohdilleen
Porakone joka pyörittää hiomanauhaa ja se joustaa kaarevan pinnan mukaisesti
http://i1059.photobucket.com/albums/t43 ... 7314bb.jpg
http://i1059.photobucket.com/albums/t43 ... 486a66.jpg
Elikkä kyseessä omavalmiste etupuskuri ja pitää saada muodot kohdilleen
Caravelle -01 carsport
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
Motto: No kyllähän mä nyt tollasen saan tehtyä ittekkin...
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
Motto: No kyllähän mä nyt tollasen saan tehtyä ittekkin...
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
Niin ja jousipuristin löyty sellainen ettei tartte ihmetellä, vaan vaihtaa vaa osat...
Tällaisen saa varmaakin tehtyä ittekkin?
Kyseinen laite on siis VAG-peräinen.
http://i1059.photobucket.com/albums/t43 ... b45784.jpg
http://i1059.photobucket.com/albums/t43 ... 850905.jpg
Tällaisen saa varmaakin tehtyä ittekkin?
Kyseinen laite on siis VAG-peräinen.
http://i1059.photobucket.com/albums/t43 ... b45784.jpg
http://i1059.photobucket.com/albums/t43 ... 850905.jpg
Caravelle -01 carsport
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
Motto: No kyllähän mä nyt tollasen saan tehtyä ittekkin...
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
Motto: No kyllähän mä nyt tollasen saan tehtyä ittekkin...
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: Omavalmisteiset työkalut yms
B Ascona '80 ja E Rekord '83