Sivu 8/13

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 28 Joulu 2011, 19:32
Kirjoittaja mulkkari
Keme kirjoitti:Paljon kiitoksia Mulkkarille! Entäs onko tietoa kiertokangen laakerin mitoista?
STD 43mm

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 05 Helmi 2012, 14:49
Kirjoittaja ilkka_89
Moro! osaako kukaan sanoa passaisko G-Astran 1,6 16v peltipakosarja vastaavaan f-koppaseen, itsellä -95 Astra x16xel myllyllä ja tota ois kiva piristää vähäsen... vaan onko vaivan arvoista? :-?

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 05 Helmi 2012, 15:55
Kirjoittaja Tuomas
Riippuu koneesta mihin se on tarkoitettu sopiiko moottorin päähän ja pakoputkistoon todennäköisesti ei sovi ilman askartelua.

Ei ole vaivan arvoista, tehoa tuskin tulee. Jos haluat sinne oikeasti lisää tehoa helposti niin imusarja vaihtoon, saa mm. Dbilakselta ja Mantzelilta. Maksaa tosin paljon enemmän kuin kiinalainen pakosarja.

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 25 Helmi 2012, 02:30
Kirjoittaja Pahkuri
Tossa tylsyyttäni selailin kaiken näkösiä ja kokosia autojen viritykseen liittyviä sivustoja ja foorumeita, sitten löysin tälläisen sivuston http://www.sbdev.co.uk/Vauxhall%20engines.htm
nyt näyttää siltä että kyllä noista 1,4 1,6 ja 2,0 litrasista koneista tehoa saa irti jos vaan on toi raha puoli kunnossa :lol:

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 25 Helmi 2012, 02:56
Kirjoittaja |vectraman|
Saahan noista, ei kukaan ole tainnut sitä kieltääkään :D

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 17:58
Kirjoittaja ilkka_89
Tuo peltisatsi ois ollu kiva lisä tolle viime kesänä laitetulle 2" cat-backille jolla näköjään saa jonki verran tehoja irti x16xel:stäkin, ainaki ite sen asennettuani huomasin auton olevan sitkeämpi alakierroksilla ja jonki verran tuli vetoja lisää isommillaki kierroksilla,tosin opiskelijabudjetilla ei paljon viritellä autoa, eikä taia olla vaivan arvosta ees virittää sen kummemmin tollasta myllyä??? ja imusarjalla varmasti saa tehoja mut tietääkseni alavääntö kärsii, korjatkaa jos oon väärässä! :D

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 15:55
Kirjoittaja -JaniR-
olisin kiinostunut 1.6 16v koneen virittelystä mutta tosin vain pienien, vaikuttaako esim bensan paineen nosto vakio mootoriin.? katalysaatori on vaihdettu vapaamin virtaavaan mutta muuten pakopuoli on orkkis. luulisi että oille ny jotai pientä pystyy tekemään ilman osien vaihtoa

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 22:04
Kirjoittaja Tuomas
-JaniR- kirjoitti:vaikuttaako esim bensan paineen nosto vakio mootoriin.?
Vaikuttaa, kulutus kasvaa ja teho laskee.
-JaniR- kirjoitti:luulisi että oille ny jotai pientä pystyy tekemään ilman osien vaihtoa
Eipä juuri, kyllä valmistaja on ne sen verran kohdalleen säätänyt ettei sieltä ilman muutoksia juuri lisätehoa irtoa.

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 18 Elo 2012, 18:08
Kirjoittaja wikke
-96vm astra 1.8 koneella, 115hv ja läpät löytyy imusarjasta. Tämä on silloin c18xel?

Kansi on menossa eri lohkon päälle ja nyt pitäisikin tietää imu ja pakosarjojen laippojen vastaavuuksista eri kansiin. eli onko esim 20xev:ssä samat laipat?

Ja erityisesti imusarjan vaihto mielessä. Eli onko muissa koneissa passelia imusarjaa ahdettuun koneeseen vai pitääkö tuokin alkaa heti suosiolla tekeen?

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 19 Elo 2012, 00:33
Kirjoittaja Juho M-P
X18XEL ja X20XEV on samoja moottoreita tilavuutta ja pikkujuttuja lukuunottamatta.
Omegan X20XEV:ssä ei ole imusarjan läppiä.

Ps.väärä ketju tälle moottorille.

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 20 Elo 2012, 05:39
Kirjoittaja wikke
asia selvä. kiitokset.

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 24 Loka 2012, 22:40
Kirjoittaja Finraksu
Mitäs eroa X16xe ja x16xel moottoreilla on imusarjaa lukuun ottamatta?

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 24 Loka 2012, 23:08
Kirjoittaja Tuomas
Ei niissä taida isosti muuta mekaanista eroa olla.

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 24 Loka 2012, 23:12
Kirjoittaja Finraksu
Lähinnä kiinnostas että onko nokat ja kanavat saman kokoisia ja mallisia?

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Lähetetty: 24 Loka 2012, 23:23
Kirjoittaja Tuomas
Hiukan mutun puolella liikutaan, mutta käsittääkseni nokat ja kansi on samat.