Onko sulla valmiit syvennetyllä kololla olevat männät? Paljon noissa oikein on nosto tai oikeastaan onko noihin nokkakorttia netissä nähtävillä.Yogi kirjoitti:en tiedä paljokos vain nokkien uudelleen ajoittaminen vaikkuttaa......en ole kokeillut ajoittaa vakio nokkia...........mulla on sbd:n 284 ja 278 asteiset,ja ne ainakin toimivat,
mutta olisi ollut kiva kokeilla niitä ihan vakio koneeseen.....
se kuin ei ole vain niin helppoa......kun kantta joutui viilaa että ne mahtuvat pyörimään,ja venttiilien syvennykset pitäisi syventää jos käyttää vakio mäntiä!
1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
mulla on melkein kaikki moottorin osat sbd motorsport:ilta, paitisi lohko,kansi,öjypohja,kampura ja jotain muuta pientä.
1.4L/1.6L 16v XE & Ecotec cam hydraulic profile 11.00mm Lift 278 degrees duration
1.4L/1.6L 16v XE & Ecotec cam hydraulic profile 11.40mm Lift 284 degrees duration
ajotukseen löytyy kyllä arvot, ja sbd auttaa todella hyvin kaikkien kysymyksien vastaamiseen,
eli palvelu pelaa.
kyseisen firman netti osoite löytyy linkki sivuilta.
1.4L/1.6L 16v XE & Ecotec cam hydraulic profile 11.00mm Lift 278 degrees duration
1.4L/1.6L 16v XE & Ecotec cam hydraulic profile 11.40mm Lift 284 degrees duration
ajotukseen löytyy kyllä arvot, ja sbd auttaa todella hyvin kaikkien kysymyksien vastaamiseen,
eli palvelu pelaa.
kyseisen firman netti osoite löytyy linkki sivuilta.
no voinhan minä vähäsen kertoa.......
kone on x16xe: B corsa gsi -95
lohko (liian heikko) millin porattu ylikokoon,eli 80mm männät
h-profiili kiertokanget
vakio mutta tasapainoitettu kampiakseli, pystyy kiertää 8300 "turvallisesti" 8500 piikkeinä
kansi portattu vakio venttiileillä,toiset nokat ja kaikki tarvittavat niille,eli jouset prikat jne....painajat hydrauliset (toistaiseksi),säädettävät nokkapyörät
imupuolella on läppärungot
pakosarjana on peltisarja
polttoainesuuttimina on c20xe:n suuttimet
moottorin ohjausjärjestelmänä on omex 600 ja normaali kaksoiskipinä puola
kaikki moottorin osat,paitisi ohjausjärjestelmä ja nokkapyörät, sbd-motorsportilta
koneistukset tehty suomessa,ja itse kasannut paitsi alakerran
moottori toimii yllättävän hyvin (ajettu yli 5000km) ja vetää nätisti ihan alakierroksilta,herää kunnolla 4500 kohdalla.....
on kyllä penkitetty mutta teholukema on salainen
autona mulla on Corsa A Gsi
ps. terveisiä Ramsey Minnesotasta!
kone on x16xe: B corsa gsi -95
lohko (liian heikko) millin porattu ylikokoon,eli 80mm männät
h-profiili kiertokanget
vakio mutta tasapainoitettu kampiakseli, pystyy kiertää 8300 "turvallisesti" 8500 piikkeinä
kansi portattu vakio venttiileillä,toiset nokat ja kaikki tarvittavat niille,eli jouset prikat jne....painajat hydrauliset (toistaiseksi),säädettävät nokkapyörät
imupuolella on läppärungot
pakosarjana on peltisarja
polttoainesuuttimina on c20xe:n suuttimet
moottorin ohjausjärjestelmänä on omex 600 ja normaali kaksoiskipinä puola
kaikki moottorin osat,paitisi ohjausjärjestelmä ja nokkapyörät, sbd-motorsportilta
koneistukset tehty suomessa,ja itse kasannut paitsi alakerran
moottori toimii yllättävän hyvin (ajettu yli 5000km) ja vetää nätisti ihan alakierroksilta,herää kunnolla 4500 kohdalla.....
on kyllä penkitetty mutta teholukema on salainen
autona mulla on Corsa A Gsi
ps. terveisiä Ramsey Minnesotasta!
-
- 'Agila'
- Viestit: 1
- Liittynyt: 24 Touko 2007, 06:05
Imusarjaan tarvitset TÜV-laput. Jos ne tulevat sarjan mukana, niin mitään hätää ei pitäisi olla, vaan käyt sitten vain muutoskatsastamassa sen. Olen ymmärtänyt että Lexmaulin imusarja olisi aika helppo asentaa, kun siinä ei tarvitse ilmeisesti koko imuputkistoa purkaa, mikä toisaalta on sen sarjan huono puoli huipputehon kannalta. Peltisarjasta en sitten tiedä, mutta kerro kokemuksia jos sen hankit. Onkos se 4-2-1, vai 4-1 tyyppinen?JollyJumper kirjoitti:Olen tässä vähän aatellut, että pitäisi tilata tuolta lexmaulilta imusarjaa ja peltipakosarjaa. Niin mitäköhän katsastusmies sanoisi näistä kun vie leimalla ja onkohan miten vaikeita asentaa? kone on x16xel
Lexmaulilta saa kahta erillaista imusarjaa X16XEL koneeseen, toiseen tulee kaikki uutta ja toiseen (halvempaan) vain puolet. Parhaat tehot saa tietenkin tolla kalliimmalla setillä, mutta jos itse jaksaa vasäillä niin varmasti saisi yhtähyvän halvemmasta setistä, kun muoksii alkuperäsiä imuputkia.
Lastulla ei ole käytännön merkitystä tuossa konessa, Esson baarissa voi tietysti olla hyötyäkin
Yhteenvetona, jos haluat nuhikseen vähän lisää potkua kannattaa ensin hankkia imu- ja pakosarja.
Sitten jos nielii lisää tehoja alkaa € määrätkin olla suht toista luokkaa.
Ja tämä ei ollut mutua...
Lastulla ei ole käytännön merkitystä tuossa konessa, Esson baarissa voi tietysti olla hyötyäkin
Yhteenvetona, jos haluat nuhikseen vähän lisää potkua kannattaa ensin hankkia imu- ja pakosarja.
Sitten jos nielii lisää tehoja alkaa € määrätkin olla suht toista luokkaa.
Ja tämä ei ollut mutua...
Lastusta on 100 % varmasti hyötyä muutetussa koneessa. Vakikoneeseen on aika turha pelkällä lastulla hakea isoja lisätehoja, mutta jos koneeseen on tehty oikeitakin muutoksia, on penkissä tehty lastu ehdottomasti paikallaan.relexi kirjoitti:Lastulla ei ole käytännön merkitystä tuossa konessa, Esson baarissa voi tietysti olla hyötyäkin
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
joo, mutta jos pelkän imu- ja pakosarjan vaihtaa niin ne ei ole niin isoja muutoksia etteikö sitä ilman lastua saa optimiks!
En ala väittelemään asiasta, testatkaa ja penkittäkää jos sille tuntuu.
www.streetturbo.fi luulisi heidän jotain tietävän lastutuksesta, mutta siitäkään en ala väittelemään.
Sanon vain koska asiasta keskusteltu pajan kanssa entisen motin yhteyksissä.
En ala väittelemään asiasta, testatkaa ja penkittäkää jos sille tuntuu.
www.streetturbo.fi luulisi heidän jotain tietävän lastutuksesta, mutta siitäkään en ala väittelemään.
Sanon vain koska asiasta keskusteltu pajan kanssa entisen motin yhteyksissä.
Ainakin C16XE:ssä on tapahtuu selvä muutos ohjelmoitavalla ruiskulla, kun on vaihdettu imusarja, ja vähän muutakin pientä. Suurin vaikutus on kaasuun vastaavudessa. Vakioboksilla ajaminen tuntuu vähän samalta kuin jos kaataisi tervaa vaihdelaatikkoon. Vakiollakin toki pärjää, joten se on vähän omista mieltymyksistä kiinni missä vaiheessa haluaa päivittää parempaan. Tämä siis omana kokemuksena yllä mainitusta koneesta.