Yritin yläkautta etsiä putkea mutta en nähnyt sitä. Alapuolelta tarvii varmaan etsiä. Mikähän putken virallinen kutsumanimi mahtaa olla jos on niin rikki että tarvii uusi ostaa. Tietty jos se on hitsattavissa niin migillä pystyn varmaan jotain sille tekemään jos ei ihan läpiruostunut ole.irYobYetaMis kirjoitti: ↑27 Huhti 2018, 18:31 99.9% varma tuo putki on rikki... melko työ säädä irti.. yläkautta ehkä n.3 tuntia.. mie vaihdoin samalla kun kytkin vaihdettu kun oli 'esillä' .. silti vähän hankala oli
2.8t V6 viritys
Re: 2.8t V6 viritys
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: 2.8t V6 viritys
Jep! Se kun vuotaa niin haisee ja 100% se halki. Vaikutti mulla ahtojen käytökseen.
Mä korjautin sen huollossa. En muista virallista nimeä eikä kuitteja nyt käsillä. Kallis vaihtaa...
Mä korjautin sen huollossa. En muista virallista nimeä eikä kuitteja nyt käsillä. Kallis vaihtaa...
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: 2.8t V6 viritys
Mullakin vaihettu se putki. Jtn 300 oli osan hinta. Oli revennyt haitariosasta. Hitsaamaalla varmasti saa kasaan.
Vectra OPC 320/530 <arden blue mica>
Re: 2.8t V6 viritys
Pakoputken ja/tai sen osien hitsaamisesta saatu apu on useimmiten lyhytaikaista. Pelti ja putket karkaistuvat hitsatessa ja sen takia ne katkeavat nopeasti hitsisauman jommalta kummalta puolelta eteenkin jos joutuvat tärinälle alttiiksi. Mutta jos haitariputki maksaa kolme sataa niin pakkohan sitä hktsaamista on ainakin yrittää...
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2.8t V6 viritys
Et kyllä näe yläpuolelta ja et varmasti saa irti sieltä ilman että otat vähintään akku, lämpösuoja ja turbo irti.
Oon kulunut että uusi alkuperäinen osa saattaa mennä rikki samassa paikassa vuodessa... ja kallis se on.
Tein niinku monet että leikasin rikki haitari osa irti ja hitsasin uus ss haitari paikalle.. kestää paremmin.. ainakin mitä oon itse ymmärtänyt (vxr foruumilta jne)
Mikä se virallinen nimi onkin...
Oon kulunut että uusi alkuperäinen osa saattaa mennä rikki samassa paikassa vuodessa... ja kallis se on.
Tein niinku monet että leikasin rikki haitari osa irti ja hitsasin uus ss haitari paikalle.. kestää paremmin.. ainakin mitä oon itse ymmärtänyt (vxr foruumilta jne)
Mikä se virallinen nimi onkin...
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: 2.8t V6 viritys
Minun autosta putki vuotaa myös haitarista niin tietäiskö kukaan miten paksu se haitari on jos hitsais sinne uuden haitarin ?
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2.8t V6 viritys
Ok,kiitos!
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: 2.8t V6 viritys
Onko täällä porukalla tietämystä OPC Insignian eroista verraten perus 2.8T moottoreihin? Tuollainen tulossa ja kun siitä näyttää pelkällä ohjelmoinnilla saavan 385/580 lukemat irti niin haluttaisi suoraan lähteä tavoittelemaan +400hv ja +600nm lukuja ettei jäisi pikkuista vajaaksi, vituttaa muuten kun niin vähästä kiinni Eli onko jollain tietoa/kokemusta pääseekö noihin lukuihin pelkällä custom softalla vai alkaako joku paikka jarruttaa? Ja jos alkaa niin mikä? Putki? Cooleri? Ilmanotto? Ahdin? Onko ahdin eri kuin perus versioissa? Putkisto ainakin on eri, Remuksen tekele.
Re: 2.8t V6 viritys
Ei kyllä softalla pääse millään tuollaisiin lukemiin. Vakio motista voi saada ohjelmalla joku 330-340hv hyvällä tuurilla. Mulla BSR stage1 joka lupaa 325hv eli vakiotehon, vakiosta olivat mitanneet 317hv. Vääntöä tulee kyllä lisää sinne 500nm tienoille.
Pro Turbo myy tuohon isompaa ahdinta eikä silläkään ole tiettävästi päästy rikkomaan 400hv lukuja: viewtopic.php?f=32&t=265811
Pro Turbo myy tuohon isompaa ahdinta eikä silläkään ole tiettävästi päästy rikkomaan 400hv lukuja: viewtopic.php?f=32&t=265811
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: 2.8t V6 viritys
Kaikki softapajat lupailee noita minun mainitsemia lukuja ja turbotecin luvut pitäisi kaikki ainakin olla penkitettyjä lukuja ja siellä luvataan 360/550Nm Vähän skeptinen olenkin noihin hurjimpiin lukuihin. Turbotecilla olis hyvä ohjelmoida sen perusteella kun penkittävät kaikki autot, mutta muuten tekijä on niin hankala ihmisenä ettei sen takia taida taipua sinne vaan penkitellään jossain muualla
Samoja lukuja suurinpiirtein on useammalla pajalla tietojen ja videoiden perusteella, eli tuota 360/530-550 skaalaa.
BRPerformance 360/530nm
HMS ilmeisesti vaihtanut putkiston ja saanut 356/595nm eli vähemmän tehoa, mut enemmän vääntöä
Chiptuning 350/561nm
Eli kyllä se varmaan tuo 350-360/530-550nm on pelkällä ohjelmalla realistinen uskoisin
Sit EDS esim. isommilla muutoksilla saanut 391/600nm
Tuota Pro turbon ahdinta ei ole taidettu vielä yhteenkään OPC malliin vaihtaa?
Tuossakin yksi pirssi missä pelkkä ahdin, cooleri, downpipe/katti vaihdettu ja tietojen mukaan ois 400/595nm, mut ei mitään todisteita asiasta.
Osaako Vectratbo sanoa mitkä suuttimet noissa on? Etanoliboxi tarkoitus laittaa kaveriksi niin mietin vain, että mihin asti etanolilla suuttimet riittää, meneekö ne vaihtoon pelkän ohjelman kanssa jo vai riittääkö pidemmälle. En Googlella löytänyt varmaa tietoa suuttimien tyypistä tai koosta.
Samoja lukuja suurinpiirtein on useammalla pajalla tietojen ja videoiden perusteella, eli tuota 360/530-550 skaalaa.
BRPerformance 360/530nm
HMS ilmeisesti vaihtanut putkiston ja saanut 356/595nm eli vähemmän tehoa, mut enemmän vääntöä
Chiptuning 350/561nm
Eli kyllä se varmaan tuo 350-360/530-550nm on pelkällä ohjelmalla realistinen uskoisin
Sit EDS esim. isommilla muutoksilla saanut 391/600nm
Tuota Pro turbon ahdinta ei ole taidettu vielä yhteenkään OPC malliin vaihtaa?
Tuossakin yksi pirssi missä pelkkä ahdin, cooleri, downpipe/katti vaihdettu ja tietojen mukaan ois 400/595nm, mut ei mitään todisteita asiasta.
Osaako Vectratbo sanoa mitkä suuttimet noissa on? Etanoliboxi tarkoitus laittaa kaveriksi niin mietin vain, että mihin asti etanolilla suuttimet riittää, meneekö ne vaihtoon pelkän ohjelman kanssa jo vai riittääkö pidemmälle. En Googlella löytänyt varmaa tietoa suuttimien tyypistä tai koosta.
Re: 2.8t V6 viritys
Opelvision OPC Vectrassa on 20T ahdin. Jos en kauheesti väärin muista joku 340hv oli mitattu siitä. Kyllähän Inkkuun joku Celticcikin lupailee 360hv mutta ei varmaan tule sellaista pelkällä softalla.
Noi sun linkkaamat videotkin oli hiukan kyseenalaisia, ei niistä selviä onko jotain muuta tehty autolle. Sitten kun on vielä automaatti ja neliveto niin pienellä voimansiirtohäviön "positiivisella" laskukaavalla saadan tehoa paperille kyllä.
Itse en usko kyllä että vakiosta saa softalla kuin max 340hv kun kerran tuolla 20T ahtimella oli saatu 377hv ja siinä oli muutakin tehty kuin pelkkä ahdin ja softa.
En osaa sanoa mitkä suuttimet vakiona on.
Noi sun linkkaamat videotkin oli hiukan kyseenalaisia, ei niistä selviä onko jotain muuta tehty autolle. Sitten kun on vielä automaatti ja neliveto niin pienellä voimansiirtohäviön "positiivisella" laskukaavalla saadan tehoa paperille kyllä.
Itse en usko kyllä että vakiosta saa softalla kuin max 340hv kun kerran tuolla 20T ahtimella oli saatu 377hv ja siinä oli muutakin tehty kuin pelkkä ahdin ja softa.
En osaa sanoa mitkä suuttimet vakiona on.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: 2.8t V6 viritys
Mutta onko vectra ja inkku moottorin osalta identtisiä? Kun OPC Vectrassakin on vähemmän tehoa kuin OPC Inkussa eikä OPC Vecusta käsittääkseni saa ohjelmalla samoja lukuja kuin Inkusta. Jos moottorit ja muut olis samoja niin eikö tehotkin pitäis olla?
Re: 2.8t V6 viritys
Turbohan on inkussa ainakin eri
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
Re: 2.8t V6 viritys
Samat moottorit paitsi Inkussa isompi turbo niinkuin edelläkin mainittu. Vectraan kun laittaa tuon OPC Inkun 19T hyrrän ja softan ollaan siellä noin 320hv tehoissa niinku OPC Inkussa onkin. Sitten taas sillä 20T ahtimella päästään sinne 400hv tienoille jos kaikki muu paketissa on myös kunnossa.|vectraman| kirjoitti: ↑24 Kesä 2018, 19:36 Mutta onko vectra ja inkku moottorin osalta identtisiä? Kun OPC Vectrassakin on vähemmän tehoa kuin OPC Inkussa eikä OPC Vecusta käsittääkseni saa ohjelmalla samoja lukuja kuin Inkusta. Jos moottorit ja muut olis samoja niin eikö tehotkin pitäis olla?
Lisäksi OPC Inkun motissa on myös pakonokat säätyviä kun Vectrassa on vain imunokat säätyviä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10