Coscast ja KS kannet?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Virimies kirjoitti:
Mitäs jos tuohon tuuppaa sen 8v öljypumpun niin miksei siihen sitten vois soveltaa vanhanmallista jakopäätä? :roll:
Siksi kun uudempaan jakopäähän on halvemmat osat ja uudempi on parempi ja helpompi kiristää. Uudemmasta 8v koneesta löytyy tuollainen korvallinen öljypumppu. Mutta stefan joutuu vaihtamaan 16v-malliseen, EPC sanoo myös että 16v koneissa on ihan omansa pumput sekä vanhempi että uudempi malli. 8v koneisiin on eri numerolla. Liekkö eri numero tulee sitten tuosta stefan erilaisuudesta.

Mut uudemman mallisen 8v pumpunrunko ja vanhasta 16v:stä rattaat uuteen runkoon. Mittaa välykset.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

itse laittaisin sen vanhan mallisen jakopään ku se o sentään vähän viisaampi
ja varmempi
OMEGA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 17 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OMEGA »

omega16T kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:ja kyllähän toi kossun kansi on muutenkin parempi aihionakin jos sieltä meinaa voimaa ottaa...
tähän olis kiva kuulla perusteluja mistä tälläinen legenda on lähtöisin? :roll: :no:
täällähän sitä mittaus tietoa näyttäs olevan http://personal.inet.fi/koti/jpummila/virtaukset.htm
omega mv6 caravan ´94
calibra 4x4 turbo ´94
astra f v6 ´95
tuning81
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 18 Joulu 2005, 19:50

ks

Viesti Kirjoittaja tuning81 »

eipäs jauheta paskaa ks:n kansista, omalla ajettu 430tkm ilman onkelmia.. :D
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

OMEGA kirjoitti:
omega16T kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:ja kyllähän toi kossun kansi on muutenkin parempi aihionakin jos sieltä meinaa voimaa ottaa...
tähän olis kiva kuulla perusteluja mistä tälläinen legenda on lähtöisin? :roll: :no:
täällähän sitä mittaus tietoa näyttäs olevan http://personal.inet.fi/koti/jpummila/virtaukset.htm
mutta ei edelleenkään faktaa siitä miksi cossun tekeleellä saisi enemmän voimaa PORTATTUNA?
Todennäköisesti väärässä.
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Ei ole faktaa ja tuskin tuleekaan.

Itseäni lähinnä kiinnostaisi mitä käytännön eroa noilla KS ja Coscast kansilla on eli mistä tuo paljon puhuttu virtausero muodostuu? Melkeimpä väittäisin että Coscast-kansien kanavat ovat tehtaan jäljiltä paremmin viimeisteltyjä (kanavien päätyjen valujäljet) kuin KS:n. Mitäs mieltä enemmän näitä ropanneet ovat?
Avatar
calicha92
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 26 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja calicha92 »

asiasta kukkaruukkuun :D minkä tehoinen tuo vm-96 LET on?? jotenkin mulla on sellanen mielikuva et se on vähän tehoiltaan köykäsempi kun noi vanhemmat.
c20xe --> c20let (valmis)
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

calicha92 kirjoitti:asiasta kukkaruukkuun :D minkä tehoinen tuo vm-96 LET on?? jotenkin mulla on sellanen mielikuva et se on vähän tehoiltaan köykäsempi kun noi vanhemmat.
Mielikuvasi on väärä. C20LET 1998 cc, 16V DOHC turbo, 150 kW / 204 hv @ 5600 rpm, 280 Nm @ 2400 rpm vuosimallista riippumatta ellei nyt sitten dynokäppyrä toisin todista. ;)
Avatar
calicha92
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 26 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja calicha92 »

asia selvä. :D
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

havericky kirjoitti:Ei ole faktaa ja tuskin tuleekaan.

Itseäni lähinnä kiinnostaisi mitä käytännön eroa noilla KS ja Coscast kansilla on eli mistä tuo paljon puhuttu virtausero muodostuu? Melkeimpä väittäisin että Coscast-kansien kanavat ovat tehtaan jäljiltä paremmin viimeisteltyjä (kanavien päätyjen valujäljet) kuin KS:n. Mitäs mieltä enemmän näitä ropanneet ovat?
tuosta virtaus erosta vakiona arvelisin että voi olla enemmänkin kansi kohtainen kuin valmistaja kohtainen.ensimmäisessä ostamassani xe:ssä oli takuu varmasti koskematon kolbe ja sen kanavat oli viimeistelty seetien luota vingulla tehtaan jäljiltä.luulen että näin on varmasti kaikissa muissakin kansissa joten se ero vois tulla siitä kuinka tehtaan työntekijä on jaksanut vinkua kanavassa pyöritellä.
myös imusarja tiivisteineen oli juuri kohdallaan kanaviin nähden vaikka seinämät olivat siltä osin koskemattomat.ainakin kuulopuheiden mukaan näin ei ole kaikissa yksilöissä ollut.tämä johtunee varmaankin kuluneemmista valumuoteista.tuo valmistusmäärän vähyyskin saattais siis olla yksi selitys miksi cossu voisi olla parempi kuin osa noista kolbeista.en ole päässyt koskaan näkemään koskematonta cossua niin ei voi siksi varmempaa sanoa.sen uskallan kuitenkin sanoa että portattuna noissa ei kyllä ole mitään virtauseroja suuntaan tai toiseen eli tehon puolesta on ihan sama kumpaa kantta käyttää portattuna.
Todennäköisesti väärässä.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

mut mun mielestä kolbe o paras :lol: :lol:

Kuva
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

siinä on komia rivi alumiinia kierrätykseen...
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Tuossa mitattiin yksi costcastin kansi joka oli ihan vakio niin se virtas 220hv/12mm.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Btw. Kyllähän tuossa Cossun kannessa oikein lukeekin se coscast. Miksei kukaan ole tästä aikaisemmin maininnut, vai olenko ensimmäinen joka sen huomaa(tuskin)? :o :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

-WW- kirjoitti:Btw. Kyllähän tuossa Cossun kannessa oikein lukeekin se coscast. Miksei kukaan ole tästä aikaisemmin maininnut, vai olenko ensimmäinen joka sen huomaa(tuskin)? :o :lol:
Lukee lukee, mutta kun se lukee siellä alapuolella eikä sitä näe kuin irtonaisesta kannesta ja yleensä porukalla on kannet koneessa kiinni... Kyllähän tuo COSCAST-valuteksti siellä kannen alapuolella on ihan tunnettu fakta, mutta tosiaan siitä voi kannen valmistajan tunnistaa vain irtokannesta.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Vastaa Viestiin