Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

Motocoyote kirjoitti:Harmi että tällä hetkellä ei taida, ainakaan näistä suomeen tuotavista autoista, löytyä takavetoa kuin mersusta, bemarista ja lexuksesta..
Ei sitä edes konsernia tartte vaihtaa, onhan noita Cadilaccejä... tai sitten Cryslerin maskuliinilataus 300C, tai Jaggeja esim S-type...
Motocoyote kirjoitti:Isäukkoki suunnittellu jo vaihtavansa Volvon mersuun, ku ei opelilla oo isoa takavetosta... Meiän äijä!! Ehkä yksi suomen vannoutuneimmista opelisteista :o :no: :no:
:lollis: :lollis: :lollis: Taitaa liikkua suvussa tuo Opel-geeni... Tosin itse nyt olen hairahtanut muihin, mutta ehkä taas tuon Insignian myötä takaisin... 8) Ellen sitten jo saa aikaiseksi & innostuttua vaihtamaan nyt heti ja sitten seuraavalla kerralla olisi varmasti farkku-Insignia jo liikkeessä...

Edit: Niin se piti sanoa, että eihän enää nykyään (uudella... ?) mersulla ajele muut kuin tukevat >50v urakoitsijaliikkeiden omistajat... Jos käännytystä johonkin tarttee niin aina voi vedota ohimennen johonkin "vyön alle" osuvaan...
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

samulis kirjoitti:
Motocoyote kirjoitti:Harmi että tällä hetkellä ei taida, ainakaan näistä suomeen tuotavista autoista, löytyä takavetoa kuin mersusta, bemarista ja lexuksesta..
Ei sitä edes konsernia tartte vaihtaa, onhan noita Cadilaccejä... tai sitten Cryslerin maskuliinilataus 300C, tai Jaggeja esim S-type...
Niin, onhan sitä tosiaan nuo.. Taitaako vaan löytyä pieniruokasta ja tehokasta turbodieseliä? :roll:

samulis kirjoitti:
Motocoyote kirjoitti:Isäukkoki suunnittellu jo vaihtavansa Volvon mersuun, ku ei opelilla oo isoa takavetosta... Meiän äijä!! Ehkä yksi suomen vannoutuneimmista opelisteista :o :no: :no:
:lollis: :lollis: :lollis: Taitaa liikkua suvussa tuo Opel-geeni... Tosin itse nyt olen hairahtanut muihin, mutta ehkä taas tuon Insignian myötä takaisin... 8) Ellen sitten jo saa aikaiseksi & innostuttua vaihtamaan nyt heti ja sitten seuraavalla kerralla olisi varmasti farkku-Insignia jo liikkeessä...
Näyttäs tosiaan kulkevan suvussa... :oops: :lollis:
Aina, niin kauan ku ite oon tätä maapalloa tallustanu, meillä on kotona ollu joku Opel... nyt tällä hetkellä meillä on yhteensä 5 opelia talossa (+pari nissania, volvo ja yks volkkari)... :lollis:
samulis kirjoitti: Edit: Niin se piti sanoa, että eihän enää nykyään (uudella... ?) mersulla ajele muut kuin tukevat >50v urakoitsijaliikkeiden omistajat... Jos käännytystä johonkin tarttee niin aina voi vedota ohimennen johonkin "vyön alle" osuvaan...
Niinno... kyseessä on kohta 50v urakointiliikkeen omistaja :lollis:


No joo.. heilahtipa kerralla offtopiciksi :lol:
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

Touche!
Motocoyote kirjoitti: Näyttäs tosiaan kulkevan suvussa... :oops: :lollis:
Aina, niin kauan ku ite oon tätä maapalloa tallustanu, meillä on kotona ollu joku Opel... nyt tällä hetkellä meillä on yhteensä 5 opelia talossa (+pari nissania, volvo ja yks volkkari)... :lollis:
Jep, tosiaan meilläkin faijalla on aina ollut vain Opeleita (vissiin 6 tms). Itsellä tähän asti 4 ja nyt toisena yksi vaggine.

Niin ja kyllähän Jaggea ja 300C:tä saa dieselinä... Tehokkaita ovat, mutta pieni ruokaisia... :roll: No Jagge manuskana sentään alle 7L:n, tosin kyseessä on hinnat alkaen malli... Taitaa molemmat mennä sentään alle 8:aan automaattinakin...
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Kas...sehän oli juuri sellainen kuin arvelinkin. :D

Syyskuun Frankfurtin shöytä odotellessa... :)
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1799
Liittynyt: 07 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

h04x_w1z4rd kirjoitti:
eddison84 kirjoitti:juu,oli signum kuinka iso ja jämäkkä tahansa,ei se korvaa takavedon ajettavuutta.. en vois kuvitellakaan ostavani yli kolmelitrasta etuvetoa..
Noh mikäs siinä etuvedossa on vikana?
No vaikka mitä mutta jos auton perässä on jotain vedettävää niin esim. venetraileri niin (lukollinen) takaveto 100% parempi jyrkissä luiskissa kuin vastaavassa tilanteessa etuvetopeli
:whack:
Avatar
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 13:26
Paikkakunta: KOUVOLA

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Siihen ne oikeat edut taitaa loppua..
T:Ei koukkua autossa
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Mä kun oon semmoinen mies joka arvostaa enemmän peräpään muotoilua kuin etupuskureita, niin laitanpa vielä tällaisen kuvan:

Kuva

Mielenkiintoista nähdä miten näitä muotoja sovelletaan käytännössä.

Ja koska lopullisen tosirakkauden määrää kuitenkin sisin, niin ....:

Kuva

Todella vaikuttava sekoitus GT:n ja Zafiran kojelautaa ja sisustaa. Voi olla hyvin lähellä käytäntöä....toivotaan ainakin. :)
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Kuva

Tässä lienee hahmotelmaa siitä 3. penkkirivistä mistä mainitsin aiemmin (joka nähdään varmasti sitten siinä coupemaisessa 5-ovisessa).
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1046
Liittynyt: 03 Elo 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Tuossahan ei ole enää muuta vikaa kuin tuo Opelin logo.. :lol:
turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Elo 2005, 08:25
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja turbo »

Aivan sairaan hieno :worship: :thumbsup:

Pitää varmaan suunnitella lainanottoa...
Honda Accord CL7 K20A6
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Siinä olisi kyllä hyvin valmis uusi Calibra B... etuvalot menee konseptin piikkiin ja tulevat varmaan vielä muuttumaan tuotantomalliin, mutta ei pahan näköinen auto.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

No ei jätä kyllä meikäläistä kylmäksi.. :food:

Tässä pari highlightia mitä itse poimin lehdistötiedotteesta...
The Opel GTC concept car is powered by a turbocharged, 220 kW/300 hp, 2.8-liter V6 gasoline engine with two variable camshafts, which is combined with a six-speed manual transmission. Maximum torque of 400 Nm is available from 1850 up to 4500 rpm, and accelerating from zero to 100 km/h is calculated to take around six seconds. Top speed is limited to 250 km/h.
Uusi viriversio siis 2.8 padasta..:yes: :yes:
The power from the high-tech turbo engine is channeled via an advanced, electronically-controlled four-wheel drive system, which is fully integrated into the car’s adaptive IDSPlus chassis management system. An electronically-regulated torque transfer device seamlessly distributes power between the front and rear axles for optimum traction and driving performance. The high-speed control allows more power to be provided to the rear axle before any traction loss can occur, for example during quick acceleration. This creates a driving feel similar to a sporty rear-wheel drive car. An electronically-controlled limited slip differential at the rear axle provides additional stability and traction thanks to torque distribution between the rear wheels.
Eli Haldexin 4. generaatio... :worship: :worship:

Joissain netissä olevista kuvissa huomasin kanssa että logoon oli tullut Opel teksti? Onkohan tuo suuntaus tulevasta logon päivityksestä?
Kuva

Eiks tuo Veeksin kuva esitä tässä tapauksessa lähinnä tuota Flex4:n tapaa tehdä tuosta 4 paikkaisesta autosta 2- tai 3-paikkainen ja sitä kautta lähes 1000L:n takaloota... Se mitä kaikkia se tuotantoautossa tarkoittaa on eri juttu sitten... Kaiken kaikkiaan varsin valmiin oloinen auto, keulassa pientä "yllätyksellisyyttä", mutta sisätila vaikuttaa jopa hieman liian/tylsän "arkiselta" vaikka moderni ja hyvännäköinen onkin...

Edit: Ai niin mitat näytti kasvaneen totutusti edellisestä mallista, itse asiassa pituus yllättävänkin paljon verattuna akseliväliin. Jotenkin silmä ei erottais noista kuvista aivan noin isoja, yht 2m:n, ylityksiä edessä ja takana... Hieman ehkä petyin siihen ettei pohjaksi otettu suoraan Signum/Veccu farkun alustaa vaan jatkettiin "vain" 4-/5-ov:sta... No toivotaan farkun olevan samaa linjaa entisen kanssa eli vielä pidemmällä akselivälilläl
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

On muuten kohtuulliset läskit tossa GTC:ssä, edessä vaatimattomat 245/40R20 8)

Kiinnitin itsekin huomion tohon Opel logoon ja siihen lisättyyn "Opel" -tekstiin...mun mielestä sopii siihen ku nokka päähän ja on mukava tollanen pieni yksityiskohta.
Noissa (ajo-)valoissakin on kyllä "sitä jotain"...tollasella kärryllä ku pääsis pyöräyttää pienet rundit kesällä iltahämärässä niin varmasti päitä kääntyilis :D Tuollaisen tai edes tuon tyylistä jos joskus tulisi uudelleen Calibra nimen alla niin: :worship: :thumbsup:
Kuva
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

Perhana, kun meinaa alkaa taas autokuume nostaa päätään... Johan tässä on 1 vuosi tullut 4x4 Skodalla ajettua... (tänään tasan vuosi) :x Nyt on vaikea paikka pitäis päättää, vaihtaako nyt takaisin Vectraan, automaatilla ja sitten vaihtais 3v päästä Insignian nelikkofarkkuun vai odottaako 2v ja siihen vielä reilu 6kk "jatkoaikaa" päälle, jotta sais tuon farkkumallin ennakkotilauksena tms... :-? Toisaalta täysin teoreettista pohdiskelua, ellei kukaan halua ottaa firmassa tätä Skodaa liisariksi...

Joskus pitää kantapään kautta muistuttaa itseään, että auto pitää valita puhtaasti tunteella vailla mitään järkiperusteita "tukemassa" tuota päätöstä... :whack: -(z)-
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

Hmm... GM:n uusi diesel... Tässä alkaa olla jo tehot&väännöt kohdallaan suhteessa litroihin, toisin kuin monessa muussa V6-dieselissä.

Tuo kun tulisi Insigniaan yhdistettynä nelivetoon alkais olla jo aika rouhee peli...
Vastaa Viestiin