Mittarissa yli 350 tkm ?
Mittarissa yli 350 tkm ?
Tässä jännä galluppi. On noita ihmisiä, etenkin Volvoholisteja, Saabisteja ja Mersumiehiä, jotka sanovat että on se hyvä kun kunnon rauta se vaan jaksaa vaikka mittarissa 350 tkm, 500 tkm tai vastaavaa. Ja samalla (luonnollisesti) heillä on tapana haukkua lyttyyn nämä "epäautot" koska ne eivät kuulemma kestä enää 300 tkm:n jälkeen.
Siispä kysynkin, rehellisiä vastauksia etsivänä, kaikilta Opelisteilta joilla on mittarissa yli tuo 350 tkm, että miten Ooppelisi pelittää tämän matkan jälkeen? Onko vikoja? Savuttaako? Kuluttaako?
Ja tietysti voisitte vielä sanoa mallin ja vuosimallin autostanne, sekä matkamittarilukeman.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Siispä kysynkin, rehellisiä vastauksia etsivänä, kaikilta Opelisteilta joilla on mittarissa yli tuo 350 tkm, että miten Ooppelisi pelittää tämän matkan jälkeen? Onko vikoja? Savuttaako? Kuluttaako?
Ja tietysti voisitte vielä sanoa mallin ja vuosimallin autostanne, sekä matkamittarilukeman.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Vanhassa ehdottomasti vara parempi!
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
Mulla on A-omega 2.0 GLS -90 ja mittarissa 382tkm.
Päästöt, mitä ne on? eli kunnossa on eikä syö öljyäkään.
Ajotietokoneen keskikulutus 8,3l sadalla.
Laatikko ok, perän lukko ei pidä enää...
Kori alkaa lahoamaan, vakiopaikoista. Pinnassa ei paljoa ruostetta, mutta joku idiootti spreijannu alkavat ruosteet yli.Ja sen huomaa..
Sähköherkut toimii.
Sisusta ehjä lukuunottamatta kyynärnojakotelon kantta, ja paria tupakin polttamaa jälkeä penkeissä. Kuskin penkissäkään ei mitään kulumisen jälkiä!
Kaikenkaikkiaan ehjä peli noin kokeneeksi !
Päästöt, mitä ne on? eli kunnossa on eikä syö öljyäkään.
Ajotietokoneen keskikulutus 8,3l sadalla.
Laatikko ok, perän lukko ei pidä enää...
Kori alkaa lahoamaan, vakiopaikoista. Pinnassa ei paljoa ruostetta, mutta joku idiootti spreijannu alkavat ruosteet yli.Ja sen huomaa..
Sähköherkut toimii.
Sisusta ehjä lukuunottamatta kyynärnojakotelon kantta, ja paria tupakin polttamaa jälkeä penkeissä. Kuskin penkissäkään ei mitään kulumisen jälkiä!
Kaikenkaikkiaan ehjä peli noin kokeneeksi !
2x Calibra -91, Kadett C -78
Ootko vaihtanu perän öljyt millon???miku127 kirjoitti: perän lukko ei pidä enää...
Mun toisessa omegassa on mittarissa melkein 500 000km ja lukko pelaa moitteettomasti...
Sekä monella muullakin kellä on tollanen vanhempi omppu eli yli 350000 ajettu, niin ei oo ollu vielä perän lukossa mitään ongelmia...
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
E39 525 Touring -02
Auto ollut mulla vasta hetken aikaa.
Olen nyt pikkuhiljaa huoltanut sitä ja vaihdoin peräöljyt jolloin tuli pyöriteltyä perää.
Vanhat öljyt oli mustaa paskaa, joten en ihmettele että oli kuolleen oloinen lukko.
Saattaa tietysti olla että toimii ajossa toi lukko, mutta enpä ole sitä enemmin edes seurannu tai testannu.
Eli "musta tuntuu" että lukko ei toimi...
Olen nyt pikkuhiljaa huoltanut sitä ja vaihdoin peräöljyt jolloin tuli pyöriteltyä perää.
Vanhat öljyt oli mustaa paskaa, joten en ihmettele että oli kuolleen oloinen lukko.
Saattaa tietysti olla että toimii ajossa toi lukko, mutta enpä ole sitä enemmin edes seurannu tai testannu.
Eli "musta tuntuu" että lukko ei toimi...
2x Calibra -91, Kadett C -78
Vectra B X20XEV '96 350tkm
Sisältä virheetön, maalipinnassa käytön jälkiä.
Ohjurikumit vaihdettu n.50tkm sitten, sitä ennen vei öljyä 1L/1tkm. Nyt 1L/10tkm.
Vaihdelaatikko viheltää hieman 50-70km/t vauhdissa, ja vetoakselien booritukset ovat kuluneet vaihdelaatikon päästä melkein sileäksi. Ei liene mene enää kuin 50tkm tuollaisenaan.
Kytkin alkuperäinen, joskin hieman kulunut. Ottaa alhaalta, ja terävästi. Pitkäaikaisessa käytössä tottuu, mutta tottumaton sammuttaa auton takuulla.
Ja jos nyt jonkinsortin "ihmeen" voisi mainita, niin alapallonivelet ovat edelleenkin alkuperäiset. Joten ilmeisesti ensimmäiset 10v/300tkm Helsingin mukulakivillä eivät ole aiheuttaneet suurempaa vahinkoa.
Sisältä virheetön, maalipinnassa käytön jälkiä.
Ohjurikumit vaihdettu n.50tkm sitten, sitä ennen vei öljyä 1L/1tkm. Nyt 1L/10tkm.
Vaihdelaatikko viheltää hieman 50-70km/t vauhdissa, ja vetoakselien booritukset ovat kuluneet vaihdelaatikon päästä melkein sileäksi. Ei liene mene enää kuin 50tkm tuollaisenaan.
Kytkin alkuperäinen, joskin hieman kulunut. Ottaa alhaalta, ja terävästi. Pitkäaikaisessa käytössä tottuu, mutta tottumaton sammuttaa auton takuulla.
Ja jos nyt jonkinsortin "ihmeen" voisi mainita, niin alapallonivelet ovat edelleenkin alkuperäiset. Joten ilmeisesti ensimmäiset 10v/300tkm Helsingin mukulakivillä eivät ole aiheuttaneet suurempaa vahinkoa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
A-vectra c25xe -93 alkuperäinen suomi v6
mittarilukema tällä hetkellä n356000 mutta taitaa siitä puuttua sen 15tkm
moottori vuotaa öljyä kuin seula, parkkipaikat se merkkaa ja 10tkm aikana saa oljyä lisätä reilusti yli litran, nostimet naputtaa, tulpat ui öljyssä taas..
pari laatikkoa siihen on saanut vaihtaa mutta muita murheita ei tekniikan kans oo ollu!
kori tuntuu olevan ihan kiitettävästi ruosteessa, molemmat etupyöräkotelot, takajalkatilat ja takahelman sai uusia. lisäksi pintaruostetta, kukkaa, pientä ja isompaa lommoa/naarmua omiksi tarpeiksi ympäri autoa! tästäkin saa varmaan kiittää eteläsuomen tienhoitoa..
loppujen lopuksi luotan enemmän tähän opeliini kuin tuohon niin idioottivarmaksi kehuttuun riisikippoon tuossa pihalla
mittarilukema tällä hetkellä n356000 mutta taitaa siitä puuttua sen 15tkm
moottori vuotaa öljyä kuin seula, parkkipaikat se merkkaa ja 10tkm aikana saa oljyä lisätä reilusti yli litran, nostimet naputtaa, tulpat ui öljyssä taas..
pari laatikkoa siihen on saanut vaihtaa mutta muita murheita ei tekniikan kans oo ollu!
kori tuntuu olevan ihan kiitettävästi ruosteessa, molemmat etupyöräkotelot, takajalkatilat ja takahelman sai uusia. lisäksi pintaruostetta, kukkaa, pientä ja isompaa lommoa/naarmua omiksi tarpeiksi ympäri autoa! tästäkin saa varmaan kiittää eteläsuomen tienhoitoa..
loppujen lopuksi luotan enemmän tähän opeliini kuin tuohon niin idioottivarmaksi kehuttuun riisikippoon tuossa pihalla
tämmöstä tänään
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 288
- Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Villähde
Sentuissa
Juu sentuissani (senaattori) on seuraavat kilometrit 448 000 km ja toimii hyvin ei kolise eikäs kitise, nyt kylläkin korin puolesta varaosina ja käyttöautoni mittarissa on vasta 385000 ja toimii kuin junan vessa! Ainoo vika siin on se että syssyllä ajoin sen kiven päälle marjareissulla ja öljypohja meni pikkusen ruttuun etupäästä ja tiivisteen välistä lentää paineella öljyy ja se on kivan hajuista pakoputken päälle mentyään. Muuten kaikki toimii hyvin ja asiallisesti.
Jänkäjoonas
Jänkäjoonas
-
- Minut on bannattu!
- Viestit: 5386
- Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 60
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 03:00
- Paikkakunta: Nurmo
- Viesti:
Mä pidän ehkä Astroja ja Kadetteja(etuvetoja) maailman huonoipien joukossa olevina autoina. En mä sit tiedä miten nuo yleensä toimii kun ei ole kokemusta. Alkuaikojen "Starat" on yleensä koriltaan umpiruosteessa mutta tekniikka jotenkin pelaa. Kaverin Astraa olen vähän jo liikaa joutunut hitsaileen.
Vanhoista takavedoista ei voi keksiä huonoja puolia
Vanhoista takavedoista ei voi keksiä huonoja puolia
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1054
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
A2 VECTRA
GT 2.0 16v VECTRA on kyseessä. mittarissa 394...tkm. perinteinen kansi vika ollu ja korjattu.muuten toiminut todella hyvin. 2 reikää olen paikannu ja kolmas pitäis hitsata ennen katsastusta. lisäys444777km nykyään.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed