Eli otin tos irti nokan koneesta ja olis tarkotus laittaa kone muutenkin kuntoon,( kompura koneistettavaks, jne..). Niin Mistä tietää et mikä toi nokka on? Onks jossain joku luettelo nokista... tai jotain. Sen kylessä on numerosarja R98 090 582, onks tosta mitään apua.
Ja mitä eroo on 1.9 ja x20 kannella? mulla on yks 19 kansi minkä sain yheltä rallimieheltä ja se on viilaattu ja hinkattu ihan siistiks, Mut tos x20 näytti olevan kumminkin vähän isommat aukot. Kumpikohan kannattais laittaa kiinni?
Niin kone on 2.0i cih, alakerta ois tarkotus jättää vakioks mut yläkertaan vois yrittää saaha vähän virityksiä...
mistä tunnistaa nokan ja kannen valinta....
mistä tunnistaa nokan ja kannen valinta....
'Kyl se täst viel lähtee...'
Ainakin Enemin nokat(tais olla vakiotkin) cih koneisiin on merkattu sinne nokka-akselin takapäähän . Jos se 19 kansi on jo "viilattu"+ hyvässä kunnossa niin silläkin pääsee jo hyvin alkuun, tietty isommassa kannessa on mahollisuuksia, mut siihen kannattaa sit uhrata aikaa,vaivaa, rahaa...
GSI-The Real Thing & ST wagon
minkäslaista merkkiä siel perässä pitäis olla, tos ei oo siel päässä ku K.?
Nii sitä aattelin nois kansissa et kumpi virtais paremmin tai jotain, voishan yks olla ku ottais molemmat kainaloon ja lähtis käymään jossain viripajalla. Sit ois muuten viel yks 19 kansi, se on nyt kii koneessa, sitä oli muistaakseni kans avarrettu, mut ei yhtä siististi ku tota toista 19A. Eikai tolla A:lla oo mitään merkitystä?
Nii sitä aattelin nois kansissa et kumpi virtais paremmin tai jotain, voishan yks olla ku ottais molemmat kainaloon ja lähtis käymään jossain viripajalla. Sit ois muuten viel yks 19 kansi, se on nyt kii koneessa, sitä oli muistaakseni kans avarrettu, mut ei yhtä siististi ku tota toista 19A. Eikai tolla A:lla oo mitään merkitystä?
'Kyl se täst viel lähtee...'
joo kyl siin nokassa GM merkit on.
Kyl se kansi on viilattu ihan siististi, mut siin taitaa olla vakio venat, samat ku siin x20, olikoha 37/42. Eiks loppupuolen 19 kansis oo samat ku 20?
Nii ja on siinä 19A ja sit viel se kolmio.
Mitäs sille x20 ois kannatusta tehä et sais mahd paljon tehoo ja ois hyvä ajaa? ei vissiin pitäis olla mahoton haave noin 150hp vakio alakerralla ja ruiskulla...
Kyl se kansi on viilattu ihan siististi, mut siin taitaa olla vakio venat, samat ku siin x20, olikoha 37/42. Eiks loppupuolen 19 kansis oo samat ku 20?
Nii ja on siinä 19A ja sit viel se kolmio.
Mitäs sille x20 ois kannatusta tehä et sais mahd paljon tehoo ja ois hyvä ajaa? ei vissiin pitäis olla mahoton haave noin 150hp vakio alakerralla ja ruiskulla...
'Kyl se täst viel lähtee...'
Juho M-P kirjoitti:Nokassa on GM valumerkit jos se on vakio.
1.9 kansia välttäisin, ellei niitä viilata kunnolla ja laiteta isompia ventiilejä.
Ps. se on 19kolmio, eli 1.9S vakiokansi.
ainakin mulla riitti hyvin 171hv(penkitetty) 1.9 kansi(viilattu ja höylätty) ja enemmänkin olis tullut tehoa jos olis ollut kaasarit
niin toki vissiin alkupään 1.9 kansissa on pienet venat tuossa oli 42/37 eli samat kun kaksi litrasessa
vm -78
1.9 on pienempi palotila kun 2.0 ->ruttua enemmän
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
kanavat tehty, 1.5mm laskettu, palotila muokattu, tulpajouset alumiinilautasilla ja ventiilit oli varresta jonkin verran ohennettu ja reunoihin ajettu kulmat.
nokka toimi enem P2 olikohan se 304 vai 306 asteinen
http://www.netikka.net/santanmanta/pics/kansi1.jpg
http://www.netikka.net/santanmanta/pics/kansi2.jpg
kannen tarkka merkintä oli x19s
nokka toimi enem P2 olikohan se 304 vai 306 asteinen
http://www.netikka.net/santanmanta/pics/kansi1.jpg
http://www.netikka.net/santanmanta/pics/kansi2.jpg
kannen tarkka merkintä oli x19s
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben