Onko kukaan nostanut ahtoja/syöttöjä?
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 10609
- Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: Kontiomäki
Onko kukaan nostanut ahtoja/syöttöjä?
Eli kuten sigun autosta o kyse, käsittääkseni ahdot o tuossa 0.4bar:n luokkia??
Elikkä olisiko mitään järkiohjetta tai jtn muuta sellasta, koska ku ahtoja ruuvataan ylös (arvellaan esim 0.7-1.0 välille) niin missä suhteessa pitää nostaa syöttöjä?
Mistään en ole vielä saanut ohjeita, no en ole käynyt turbohuollossakaan vielä...
sitten vielä, menee 2.0:n turbo miten heittämällä paikalleen? laipalta ottaa varmaan kiinni eniten?
Tämmöstä hölmöä mietin väsyneenä...
Elikkä olisiko mitään järkiohjetta tai jtn muuta sellasta, koska ku ahtoja ruuvataan ylös (arvellaan esim 0.7-1.0 välille) niin missä suhteessa pitää nostaa syöttöjä?
Mistään en ole vielä saanut ohjeita, no en ole käynyt turbohuollossakaan vielä...
sitten vielä, menee 2.0:n turbo miten heittämällä paikalleen? laipalta ottaa varmaan kiinni eniten?
Tämmöstä hölmöä mietin väsyneenä...
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
Kiitos että korjasit vastaustani Juho M-P Ei ole juuri kokemuksia Opelin dieseleistä, tuo oli vain pienimuotoinen ohje puhdin lisäykseen.
Kaverin rivipumpulla varustettuun Dodge Ramiin asennutettiin syöttöpumppuun uusi fuel plate, ja heposet nousi vaatimattomat 100hp, eli n. 300->400 ,ja vääntö 700Nm->1080Nm, ja kaikki tarjolla 1800rpm. Meinaten puhtia riittää vaikka auto painaakin n.2300kg. Takavedolla ruopii luonnottoman herkästi märällä asfaltilla, siis jopa hankala lähteä liikkeelle yhtään ripeämmin kuin paikallis liikenteen linja-auton, jopa neliveto päällä ylämäkeen ajaessa märällä alkaa ruopimaan vielä 60km/h nopeudessa kun lyö kaasun lattiaan(ohjaamo täynnä käsiä kun vaihdat vielä kaistaa). Muutama OHO! tilanne pukannut kyseisen auton kanssa Sen verran testattiin että uudehko R32 Golf ei pärjännyt kiihdytyksessä n.70km/h- 150km/h, pikkuisen jäi koko ajan, mutta sitten tuli rotkessa kierroksen täyteen(2800rpm), ja volkkari meni ohi. Pikkuisen pidempi perävälitys saisi olla. Mutta taitaa olla aika arvokkaita kun etuperänä on Dana 60(käytetty mm. Hemi patojen yhteydessä) ja takana Dana 80(kuormuriperä), ja molemmat pitäisi vaihtaa
Kaverin rivipumpulla varustettuun Dodge Ramiin asennutettiin syöttöpumppuun uusi fuel plate, ja heposet nousi vaatimattomat 100hp, eli n. 300->400 ,ja vääntö 700Nm->1080Nm, ja kaikki tarjolla 1800rpm. Meinaten puhtia riittää vaikka auto painaakin n.2300kg. Takavedolla ruopii luonnottoman herkästi märällä asfaltilla, siis jopa hankala lähteä liikkeelle yhtään ripeämmin kuin paikallis liikenteen linja-auton, jopa neliveto päällä ylämäkeen ajaessa märällä alkaa ruopimaan vielä 60km/h nopeudessa kun lyö kaasun lattiaan(ohjaamo täynnä käsiä kun vaihdat vielä kaistaa). Muutama OHO! tilanne pukannut kyseisen auton kanssa Sen verran testattiin että uudehko R32 Golf ei pärjännyt kiihdytyksessä n.70km/h- 150km/h, pikkuisen jäi koko ajan, mutta sitten tuli rotkessa kierroksen täyteen(2800rpm), ja volkkari meni ohi. Pikkuisen pidempi perävälitys saisi olla. Mutta taitaa olla aika arvokkaita kun etuperänä on Dana 60(käytetty mm. Hemi patojen yhteydessä) ja takana Dana 80(kuormuriperä), ja molemmat pitäisi vaihtaa
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
Kiitos että korjasit vastaustani Juho M-P Ei ole juuri kokemuksia Opelin dieseleistä, tuo oli vain pienimuotoinen ohje puhdin lisäykseen.
Kaverin rivipumpulla varustettuun Dodge Ramiin asennutettiin syöttöpumppuun uusi fuel plate, ja heposet nousi vaatimattomat 100hp, eli n. 300->400 ,ja vääntö 700Nm->1080Nm, ja kaikki tarjolla 1800rpm. Meinaten puhtia riittää vaikka auto painaakin n.2300kg. Takavedolla ruopii luonnottoman herkästi märällä asfaltilla, siis jopa hankala lähteä liikkeelle yhtään ripeämmin kuin paikallis liikenteen linja-auton, jopa neliveto päällä ylämäkeen ajaessa märällä alkaa ruopimaan vielä 60km/h nopeudessa kun lyö kaasun lattiaan(ohjaamo täynnä käsiä kun vaihdat vielä kaistaa). Muutama OHO! tilanne pukannut kyseisen auton kanssa Sen verran testattiin että uudehko R32 Golf ei pärjännyt kiihdytyksessä n.70km/h- 150km/h, pikkuisen jäi koko ajan, mutta sitten tuli rotkessa kierroksen täyteen(2800rpm), ja volkkari meni ohi. Pikkuisen pidempi perävälitys saisi olla. Mutta taitaa olla aika arvokkaita kun etuperänä on Dana 60(käytetty mm. Hemi patojen yhteydessä) ja takana Dana 80(kuormuriperä), ja molemmat pitäisi vaihtaa
Kaverin rivipumpulla varustettuun Dodge Ramiin asennutettiin syöttöpumppuun uusi fuel plate, ja heposet nousi vaatimattomat 100hp, eli n. 300->400 ,ja vääntö 700Nm->1080Nm, ja kaikki tarjolla 1800rpm. Meinaten puhtia riittää vaikka auto painaakin n.2300kg. Takavedolla ruopii luonnottoman herkästi märällä asfaltilla, siis jopa hankala lähteä liikkeelle yhtään ripeämmin kuin paikallis liikenteen linja-auton, jopa neliveto päällä ylämäkeen ajaessa märällä alkaa ruopimaan vielä 60km/h nopeudessa kun lyö kaasun lattiaan(ohjaamo täynnä käsiä kun vaihdat vielä kaistaa). Muutama OHO! tilanne pukannut kyseisen auton kanssa Sen verran testattiin että uudehko R32 Golf ei pärjännyt kiihdytyksessä n.70km/h- 150km/h, pikkuisen jäi koko ajan, mutta sitten tuli rotkessa kierroksen täyteen(2800rpm), ja volkkari meni ohi. Pikkuisen pidempi perävälitys saisi olla. Mutta taitaa olla aika arvokkaita kun etuperänä on Dana 60(käytetty mm. Hemi patojen yhteydessä) ja takana Dana 80(kuormuriperä), ja molemmat pitäisi vaihtaa
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 10609
- Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: Kontiomäki
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- a.tikkanen
- 'Senator'
- Viestit: 767
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 15:14
- Paikkakunta: kuopio
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
Höpö höpö. Noilla vakioahdoilla turbo kestää 500tkm, eikä se korkeammillakaan kärsi.Tero Äijälä kirjoitti:Kannattaa varautua myös ahtimen huoltoon kun on auto jo tuon ikäinen ja ahtoja nostetaan ylöspäin, tosin kun sen huollattaa niin se on yhtäkuin uusi fööni.
Nimim. 315tkm 1.2bar vakioturbolla ilman välyksiä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
Ja tuolta löytyy halpoja föönejä pienen/väsyneen tilalle.
http://www.duhini.fi/index-filer/Page744.htm
http://www.duhini.fi/index-filer/Page744.htm
jyrki.k kirjoitti:dieselissä ei ainakaan minun mielestäni kannata alkaa vakioahtimella nostelemaan paineita..
nousee vaan pakopaineet..
isompi ahdin, cooleri ja pumppu niin voi kestääkkin..
No ei ne pakopaineet heti nouse. Tohtii helposti nostaa sinne 0,7bar ja hieman ylikin.(siis tässä tapauksessa).
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)