Kyllä varmasti heräävät jos haistavat pienenkin porsaanreijän, jolla luistaa korvauksista...-WW- kirjoitti:Missäs tuo lakipykälä on?
Vakuutusyhtiö ainakin heräs heti kun mainitsin näistä liinoista jotka tb:ltä saatiin..
tämmöstä
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 28 Tammi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Mänsesteri
Lyhyesti:-WW- kirjoitti:Missäs tuo lakipykälä on?
Vakuutusyhtiö ainakin heräs heti kun mainitsin näistä liinoista jotka tb:ltä saatiin..
Tieliikennelaki ja asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä noin alkuun.
Totta helvetissä vakuutusyhtiö herää, kun kerrot tuollaisista liinoista. Ainoa vaan, että se heräys johtuu siitä, että siinä etsitään vakuutusoikeudellisia keinoja evätä sinulta korvauksia. Ja tuossa shakkimatsissa, sinä olet jo vähintäänkin syöttänyt tornin ja rouvan, sekä pari mokkeria tuolla myönnytyksellä.
Vaikka se tb olisi antanut sinulle vanhaa lampaanvillasta kudottua villalankaa, se ei tee siitä tb:n vikaa, jos sinä sidot niillä kuorman. Kuljettaja vastaa kuormasta, sidonnasta ja vielä varmistuksestakin, että liinat ovat oikean vetolujuusluokan liinoja kuormaan nähden.
Jäi itseltäkin tuo pikku-e hakematta silloin kun se olisi saanut ja näyttäis siltä, että pitäisi tuo käydä hakemassa jotta voi hommata isomman veneen, mutta en oikein ymmärrä kuinka teoriakoe + käsittely/parkkeerauskoe avartaa juurikaan vetämisen ymmärtämistä?rMn kirjoitti: Ite jouduin tätä hommaa varten ihan ajamaan pienen E-kortin, jolloin vasta oikeasti tajusi mistä suurempien massojen vetämisessä on kyse.
Niinpä, miten mikään teoria tai käytännön harjoittelu opettaisi, tai auttaisi ymmärtämään yhtään mitään...samulis kirjoitti:mutta en oikein ymmärrä kuinka teoriakoe + käsittely/parkkeerauskoe avartaa juurikaan vetämisen ymmärtämistä?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tai jos kuorma on tehty valmiiksi,ja kuljettaja ei pääse sidontaa tarkistamaan(Esim TIR kontit) on KUORMANTEKIJÄ siinä vaiheessa vastuussa.Savolainen kirjoitti:Kuljettaja vastaa kuormasta, sidonnasta ja vielä varmistuksestakin, että liinat ovat oikean vetolujuusluokan liinoja kuormaan nähden.-WW- kirjoitti:Missäs tuo lakipykälä on?
Vakuutusyhtiö ainakin heräs heti kun mainitsin näistä liinoista jotka tb:ltä saatiin..
en tiä mut tamulla menee kehnosti.. voitti ne jo yhen matsin..
ei vainekka, onks sul siis pohjolassa vakuutukset? vaiha ny äkkkiä pois
ommuuten semmonen juttu että lastaaja on vain kuljettajan apuväline lastauksessa ja kuorma sijoitetaan kuljettajan osoittamalle paikalle.. se on joo eriasia noi sinetöidyt lastit mut kyllä noi Sirppiliiterin äijäkki ainaa taitaa kuormansa tsekata jos ei tiä mitenneo
ei vainekka, onks sul siis pohjolassa vakuutukset? vaiha ny äkkkiä pois
Petri T kirjoitti:Tai jos kuorma on tehty valmiiksi,ja kuljettaja ei pääse sidontaa tarkistamaan(Esim TIR kontit) on KUORMANTEKIJÄ siinä vaiheessa vastuussa.Savolainen kirjoitti:Kuljettaja vastaa kuormasta, sidonnasta ja vielä varmistuksestakin, että liinat ovat oikean vetolujuusluokan liinoja kuormaan nähden.-WW- kirjoitti:Missäs tuo lakipykälä on?
Vakuutusyhtiö ainakin heräs heti kun mainitsin näistä liinoista jotka tb:ltä saatiin..
ommuuten semmonen juttu että lastaaja on vain kuljettajan apuväline lastauksessa ja kuorma sijoitetaan kuljettajan osoittamalle paikalle.. se on joo eriasia noi sinetöidyt lastit mut kyllä noi Sirppiliiterin äijäkki ainaa taitaa kuormansa tsekata jos ei tiä mitenneo
10/2009 - ?? Vectra -06 2.2 farkku
06/2009 - 10/2009 Omega -00 3.0 farkku
07/2005 - 06/2009 Omega -00 2.2 sedan
06/2009 - 10/2009 Omega -00 3.0 farkku
07/2005 - 06/2009 Omega -00 2.2 sedan
Taitaapi olla sellainen yleispäteva laki kuin tieliikennelaki, josta tämäkin löytyy, jos vain jaksaa vähän omaa aikaansa käyttää.Janzamar kirjoitti:En mä tiedä missä tuo pykälä on,vaikka olis sitten
kirjottamaton laki mutta autokoulussa tuota jo
jankutettiin,että nimenomaan kuormat on aina
kuljettajan vastuulla. Sekä työelämässä oon päässyt seuraamaan
sivusta kun kuskit on töpeksineet,ei oo koskaan
kirjotettu firmalle sakkoa siitä että kuski tunaroi.
Eikä auton myyneelle jne jne jne
Tarkemmin täältä
No kun en jaksa,vastasin vain epäilijälle näin.rMn kirjoitti:Taitaapi olla sellainen yleispäteva laki kuin tieliikennelaki, josta tämäkin löytyy, jos vain jaksaa vähän omaa aikaansa käyttää.Janzamar kirjoitti:En mä tiedä missä tuo pykälä on,vaikka olis sitten
kirjottamaton laki mutta autokoulussa tuota jo
jankutettiin,että nimenomaan kuormat on aina
kuljettajan vastuulla. Sekä työelämässä oon päässyt seuraamaan
sivusta kun kuskit on töpeksineet,ei oo koskaan
kirjotettu firmalle sakkoa siitä että kuski tunaroi.
Eikä auton myyneelle jne jne jne
Tarkemmin täältä
Joo... ihan pakko kommentoida kun itsekkin tulee jonkinverran kärryä kiskottua ympäri suomea... Itse en ikinä laittaisi isoa traileria henkilöauton perään... Enkä toki suosittele auto kyydissä edes vetämään henkilö-autolla...
Paska säkä täytyy kyllä myöntää...
Vikoja noissa lainatuissa kärryissä löytyy aina(jonkin kerran tullu lainailtua ennenkö hommasin oman kärryn), kannattaa aina tarkastaa lainakärryn kunto ennen tienpäälle lähtemistä(saarnaaminen loppuu tähän)...
UGH olen puhunut...
Paska säkä täytyy kyllä myöntää...
Vikoja noissa lainatuissa kärryissä löytyy aina(jonkin kerran tullu lainailtua ennenkö hommasin oman kärryn), kannattaa aina tarkastaa lainakärryn kunto ennen tienpäälle lähtemistä(saarnaaminen loppuu tähän)...
UGH olen puhunut...
Tuo on muuten helevetin totta. Suurin vikä näissä tapahtumissa mahtaa olla siinä liian keveässä veturissa. Noissa omega/omega yhdistelmissä veturi on jopa keveämpi kuin vedettävä. Itte kävin pohjosen reissun viimetalvena, veturina oli nissan xtrail ja vedettävänä 2kpl kelkkoja ja iso traileri. Oli hyvä huilailla menemään, vaikka siinäkin perässä paino tuntui. Eli hommatkaahan poijjaat kunnollinen veturi, niin pysytte tiellä.kappa12 kirjoitti:Joo... ihan pakko kommentoida kun itsekkin tulee jonkinverran kärryä kiskottua ympäri suomea... Itse en ikinä laittaisi isoa traileria henkilöauton perään... Enkä toki suosittele auto kyydissä edes vetämään henkilö-autolla...
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 28 Tammi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Mänsesteri
Eihän sille mitään. Kohan vaan seuraavan kerran ilmoitatte vaikka aamulehdessä, kun lähdette. Mieluummin tarkan reittiaikataulun(sekä mahdolliset kaatopaikat jo etukäteen) ja millaisella autolla liikutte.-WW- kirjoitti:Tuo on tiedossa, mutta kun välillä on pakko/helvetillinen kiiren niin minkäs mahtaa..
Tietää jo pyydellä liikenteenohjausta suunnille.
Näin pitää varmaan tehdä, vai oisko joku paraati sopivaa? Sillon pari v. sitten päästiin oikein maijan kyydillä kaukajärven nesteelle, bandidoksille asti eivät halunneet viedä... Liekö sitten mikä syynäSavolainen kirjoitti:Eihän sille mitään. Kohan vaan seuraavan kerran ilmoitatte vaikka aamulehdessä, kun lähdette. Mieluummin tarkan reittiaikataulun(sekä mahdolliset kaatopaikat jo etukäteen) ja millaisella autolla liikutte.-WW- kirjoitti:Tuo on tiedossa, mutta kun välillä on pakko/helvetillinen kiiren niin minkäs mahtaa..
Tietää jo pyydellä liikenteenohjausta suunnille.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio