Sivu 33/38

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Touko 2013, 01:55
Kirjoittaja -Antsa
Pelaa se tollainki mutta siinä vain on se IMM lämpöanturi mukana, eli tietyn verran tulee asteita realistisen lämpötilan päälle :D mutta jos se maadoitetaan se vastus niin on kiinteästi lämpötila kun jätetään se irti se johto nro1 :D oliko tarpeeksi sekava? :D

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Touko 2013, 09:04
Kirjoittaja jarppav
no mulla on 12kohm vastus ja se on kesät talvet alle -20C, vaikka on vaan ykkös karvan välissä :D

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Touko 2013, 10:03
Kirjoittaja 2slow4motion2
-Antsa kirjoitti:Pelaa se tollainki mutta siinä vain on se IMM lämpöanturi mukana, eli tietyn verran tulee asteita realistisen lämpötilan päälle :D mutta jos se maadoitetaan se vastus niin on kiinteästi lämpötila kun jätetään se irti se johto nro1 :D oliko tarpeeksi sekava? :D
oli en ymmärtänyt mitään :D

eli siis rautalangasta. vastus ykköseen ja sit ykkönen ja kolmonen yhteen? täh?
jos ykkönen on imm niin mikä on 3??

sit siellä on noi alipaine venat. yks egrlle ja mihin ne kaksi muuta on.. toinen hukkikselle ja toinen ??

mitä näistä saa ohitella? ton egr otin vaan egrlle menevänalipaineen tukkoon. voiko sen tulpata jo ennen sitä ?? täh..auttakee tyhmää :banghead:

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Touko 2013, 14:46
Kirjoittaja mantamane
egr säädin on siinnä kuljettajan puolella, iskarin yläpään kupeessa.
Apparin puolella ilmaputsarin alapuolella on hukkaportin venttiili ja toinen säädin säätää imusarjassa olevia läppiä, joilla pitäisi saada jotain alavääntöä lisää. Itse otin ne pois, en huomannut mitään vaikutusta vedoissa.

Voisiko joku vähän selventää tuota Imuilman lämpötila-anturin huijaamista.
Eli kone on x20dth. Laitetaanko se nyt sinne nro 1 johdon väliin? Voiko sinne laittaa potentiometriä että saisi säädettyä ja tarvitseeko sen potentiometrin lisäksi sen vastuksen ja kuinka kytketään.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Touko 2013, 18:33
Kirjoittaja jarppav
10kohm vastus ykkös johtoon
jos haluut laittaa 10kohm potikan niin ei tarvii mitään vastuksia, mutta miksi sitä pitäisi saada säädeltyä?
ja jos joskus haluat palauttaa egr:n toimintaan, palautat vaan alipaineet, vastus voi jäädä sinne johdon väliin

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Touko 2013, 20:48
Kirjoittaja mantamane
Joo eli egr vikavalon saa nyt kitkettyä pois tuolla vastuksella sinne 1 johdon väliin, mutta mihin se vastus pitää lykätä että saisi lisää syöttöä?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Touko 2013, 21:11
Kirjoittaja jarppav
siihen samaan johtoon..
vissiin yksi sadasta on saanut sillä lastutusta suuremman tehonlisäyksen :yes:

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 13 Touko 2013, 21:52
Kirjoittaja -Antsa
3 on maa. Ainakin 15kohmin vastuksella saa lisää soppaa koneelle, 10kohmia ei riittänyt.

Eli 1 johtoon se vastus ja tinataan 3. Lämpöanturi jää kokonaan pelistä pois. Onko teillä sitte pysynyt kiinteänä lämpötila vaikka on vain siinä johdossa se vastus?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 14 Touko 2013, 00:10
Kirjoittaja 2slow4motion2
en tajuunut vieläkään.. vatus tinataan johtoon yksi.. ja kolmonmen poikki?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 14 Touko 2013, 11:30
Kirjoittaja jarppav
kokeilin tänään tuommoseen x20dth vectraan tuota viritystä, tadaa ei mitään vaikutusta.
mutta sitten omassa y22dtr lastutetussa vectrassa jossa on 12kohm vastus sain EHKÄ jotain vaikutusta, ohitin termistorin pyöräyttämällä jalat yhteen.

jokainen kokeilkoon omalla vastuullaan. elä innostu liikaa :D

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 14 Touko 2013, 19:39
Kirjoittaja -Antsa
Ei muuta johtoa poikki ku 1. Tinaa vain vastuksen ykkösjohtoon ja kolmoseen. Sillain että ykkösjohto IMM suunnalta jää tyhjänpantiksi.

Mulla toi toimii, -98 x20dth koneella

Enemmän soppaa per isku tulee kuin mitä on pyynti.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 16 Touko 2013, 14:42
Kirjoittaja Teuwo
Tuota noin, kun MAF signaalia käytetään vain egr ja savutuskartan hoitamiseen ja syöttö on paineohjattu (ja vaatii tietysti MAP lisäksi myös imuilman lämpötiedon) niin jotain omituista pitää olla tekeillä että MAF signaalia manipuloimalla saisi _lisää_ syöttöä. Lähtökohtaisesti kun sen perusteella sitä vain leikataan, savutuksen estämiseksi ennenkuin turbo herää.
Edelleen ecu voi ristiintarkastaa anturien toimintaa, esimerkiksi siten että jos MAP ei ole toteutuneella virtausmäärällä järkevissä rajoissa siitä voi tulla koodia.

En väitä etteikö lisäsyöttö voisi tapahtua, mutta aika voimakas epäilys on että silloin järjestelmässä pitää jonkin asian olla, syystä tai toisesta, toisin kuin tehtaalta tullessaan.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 16 Touko 2013, 15:20
Kirjoittaja Teuwo
-Antsa kirjoitti:
2slow4motion2 kirjoitti:Luin tän koko ketjun..
Ja en tietysti ymmärtänyt sanaakaan ;D

Eli omega 2.0dti syöttöjä ei pysty itse nostamaan?
Ei huvittais laittaa autonhintaa hariselle.. eli onko olemassa samanlaisia boxeja kuin vag vehkeisiin jotka kasvattaa muutakin kuin myyjän pussia?
Ei. Paitsi kokeile 15kOhmin vastusta IMM johtoon
Ai ei vai ?

Ennen softamuutoksia mulla oli Astrassa se V-techin tööninkiboxi joskin isommalla turbolla, mutta muuten vakiona, syöttö liki tapissa n. 120hv vielä 4600rpm tasolla, huomioiden että kyse on 82hv 20DTL motista, niin kyllä siinä on muukin muuttunut kuin myyjän pussi. Ero vakiturbolla ei tietenkään ole samaa luokkaa - mutta olkoon mikä tahansa rolli ei se lisävoimaa tee ilman polttoainetta.

Kun hakkaa Googleen vaikka VP44 tuning box niin ruiskupumpun töpselin väliin tulevalla liittimellä olevia bokseja tulee tarjolle pilvin pimein ja niillä ei ole mitään tekemistä ilmamäärämittarin kanssa.

Veikkaus on että ne valehtelevat ECUlle VP44 sisällä olevan polttoaineenlämpöanturin tietoa, jolloin ECU kompensoi kuumuessaan harventuvan löpön laskevaa tiheyttä ruiskuttumalla suuremman tilavuuden.

Väittäisin että yleisimpiin sähköohjattuihin pumppuihin kuten VP37, VP44 jne. löytyy samankaltainen "EVRY modia" vastaava kaupallinen ratkaisu vähän jokaiseen.

Toki kunnollinen ecu uudelleenohjelmointi on parempi, kun ahtoa voidaan tilata lisää ja säätää ennakkokartat jne. mutta kyllä tuommoisetkin omissa rajoissaan toimivat.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 16 Touko 2013, 16:35
Kirjoittaja jarppav
no nyt kun pari päivää ajeltu imuilma virityksellä niin ihan yhtä "laiskalle" tuntuu kuin aina ennenkin.
eli minun mielestä höpö höpö homma.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 18 Touko 2013, 23:26
Kirjoittaja -Antsa
Ihminen on erehtyväinen :D