Diesel koneiden viritys

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ahtopainetta ei voi lisätä. Moottorinohjaus säätää sen itse ja kikkailemalla menee vikatilaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Olisi tähtäimessä yksi vm 2000 b omega, 2.0 DTi 16V moottorilla.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.
Mtyy
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Mtyy »

mantamane kirjoitti:Olisi tähtäimessä yksi vm 2000 b omega, 2.0 DTi 16V moottorilla.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.

Tinatuista tehoista en osaa sanoa, mutta softalla +24hp ja +60Nm.
Tinauksissa tuo pumppu joutuu varmasti koville, jos/kun painetta huijataan. Softavirityksissä paineisiin ei tarvitse yleensä koskea, jolloin ainoat riskipaikat sijaitsevat todennäköisesti siellä voimansiirron puolella.
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Eli jotain uutta ohjelmaa. Saako tuon ihan jollain tietokoneohjelmalla vai pitääkö ostaa joku teholastu?
Mtyy
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Mtyy »

mantamane kirjoitti:Saako tuon ihan jollain tietokoneohjelmalla vai pitääkö ostaa joku teholastu?
Sekä että. Eli tietokoneella syötetään muokattu softa, joka täytyy ostaa :wink:
Miksuli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 856
Liittynyt: 23 Joulu 2008, 20:50
Paikkakunta: Kempele

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Miksuli »

Mulla on alkanu poltteleen että pitäs saaha vähän lisää puhtia tuohon omegaan, eli millä konsteilla sais tuosta y22dth koneesta halvat hevoset irti? Lastu on tulossa jossakin välissä kuhan töihin on päässy. Pumppuremontin yhteydessä pumpun ajotusta oli muokattu aikasemmalle. Mitäs muuta kannattais tehä jotta sais vähä woimaa lisää? isompi putkisto, vapari, egr:n nollaaminen?
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane »

mantamane kirjoitti:Olisi tähtäimessä yksi vm 2000 b omega, 2.0 DTi 16V moottorilla.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.
Osaisiko joku kertoa mikä tuo moottori on malliltaan? Tuli nimittäin ostettua kyseinen kulkine ja kyllä niitä tehoja olisi hyvä vähän saada lisää. Kysyn koska auto on vielä edellisellä omistajalla ja saan sen vasta ensiviikolla, niin en pääse katsomaan moottorin mallia.
Avatar
nall3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 171
Liittynyt: 08 Loka 2006, 08:53
Paikkakunta: uusimaa

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja nall3 »

mantamane kirjoitti:
mantamane kirjoitti:Olisi tähtäimessä yksi vm 2000 b omega, 2.0 DTi 16V moottorilla.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.
Osaisiko joku kertoa mikä tuo moottori on malliltaan? Tuli nimittäin ostettua kyseinen kulkine ja kyllä niitä tehoja olisi hyvä vähän saada lisää. Kysyn koska auto on vielä edellisellä omistajalla ja saan sen vasta ensiviikolla, niin en pääse katsomaan moottorin mallia.
2.0 DTI R4 SOHC 16V Turbo X20DTH 1994 cm3 74 kW (100 hv) @ 4300 r/min 205 Nm @ 1600–2750 r/min 1998–2000
Ei kannata opelia, ne ruostuu ja on ihan paskoja muutenkin :roll: :yawn:
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mikä ahdin olis passeli viritys mielessä tuommoseen 2.0dth koneiseen omegaan? Ja mikä laippa tuos 2.0 dth koneisen vakio pakosarjas on?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

jarkkis kirjoitti:Mikä ahdin olis passeli viritys mielessä tuommoseen 2.0dth koneiseen omegaan? Ja mikä laippa tuos 2.0 dth koneisen vakio pakosarjas on?
Semmosta on kuulemma tehty et vakio turboon istutetaan T20 mallin kompressori.

Laippa on symmetrinen kolmio.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Juho M-P kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Mikä ahdin olis passeli viritys mielessä tuommoseen 2.0dth koneiseen omegaan? Ja mikä laippa tuos 2.0 dth koneisen vakio pakosarjas on?
Semmosta on kuulemma tehty et vakio turboon istutetaan T20 mallin kompressori.

Laippa on symmetrinen kolmio.
Ok. Aluksi nyt ainakin ihan isompi ahdin mieles eli vakiota en oo aatellu mulkata. Kaikis joissa on tuo kolmionmuotoinen laippa niin käykö se tuohon pakosarjaan vai onko sillä vakiolaipalla joku ns.virallinen nimike tai mallinimi? Esim. joissakin on t3 laippa, niin sitä haen tällä laipan nimi hommalla.
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Pystyyko OpelScannerilla lisäämään syöttöjä ja ahtopaineita vai tarvitaanko lastu? Kyseessä x20dth
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

onko muute kenelläkään virisoftia noihin x20dth vectroihin? siis ihan fileinä?

tieten näillä kaikilla Voimaa.com, Powerflash ym. ym. mutta kelläään foorumilaisella? :D
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
Avatar
perse-arska
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Marras 2012, 19:25

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja perse-arska »

Kysyn taas tyhmiä mutta mistä tuon kaasupolkimen signaalijohtimen saisi kivasti kiinni konehuoneen puolelta? Ecun päästä ilmeisesti mutta mihin se on piilotettu? :oops: x20dtl siis kyseessä. Haynesin manuaalia ja internettiä selattu tuloksetta :whack:
Astra G '99 x20dtl
Teuwo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1105
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

perse-arska kirjoitti:Kysyn taas tyhmiä mutta mistä tuon kaasupolkimen signaalijohtimen saisi kivasti kiinni konehuoneen puolelta? Ecun päästä ilmeisesti mutta mihin se on piilotettu? :oops: x20dtl siis kyseessä. Haynesin manuaalia ja internettiä selattu tuloksetta :whack:
Auttaisi varmaan jos kertoisit että missä autossa se X20DTL moottori sattuu asumaan ?

Jos kuitenkin G-Astrassa, niin ecu on kuskinpuolen etupyörän sisälokarin takana jemmassa.
Joudut siis ottamaan eturankaan pois ja avaamaan osan sisälokarin kiinnikkeistä jotta saat käännettyä sitä edestä pois.
ECU liukuu kiskoja pitkin eteenpäin pois paikaltaan.
Vastaa Viestiin