Diesel koneiden viritys
Re: Diesel koneiden viritys
Ahtopainetta ei voi lisätä. Moottorinohjaus säätää sen itse ja kikkailemalla menee vikatilaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Diesel koneiden viritys
Olisi tähtäimessä yksi vm 2000 b omega, 2.0 DTi 16V moottorilla.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.
Re: Diesel koneiden viritys
mantamane kirjoitti:Olisi tähtäimessä yksi vm 2000 b omega, 2.0 DTi 16V moottorilla.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.
Tinatuista tehoista en osaa sanoa, mutta softalla +24hp ja +60Nm.
Tinauksissa tuo pumppu joutuu varmasti koville, jos/kun painetta huijataan. Softavirityksissä paineisiin ei tarvitse yleensä koskea, jolloin ainoat riskipaikat sijaitsevat todennäköisesti siellä voimansiirron puolella.
Re: Diesel koneiden viritys
Eli jotain uutta ohjelmaa. Saako tuon ihan jollain tietokoneohjelmalla vai pitääkö ostaa joku teholastu?
Re: Diesel koneiden viritys
Sekä että. Eli tietokoneella syötetään muokattu softa, joka täytyy ostaamantamane kirjoitti:Saako tuon ihan jollain tietokoneohjelmalla vai pitääkö ostaa joku teholastu?
Re: Diesel koneiden viritys
Mulla on alkanu poltteleen että pitäs saaha vähän lisää puhtia tuohon omegaan, eli millä konsteilla sais tuosta y22dth koneesta halvat hevoset irti? Lastu on tulossa jossakin välissä kuhan töihin on päässy. Pumppuremontin yhteydessä pumpun ajotusta oli muokattu aikasemmalle. Mitäs muuta kannattais tehä jotta sais vähä woimaa lisää? isompi putkisto, vapari, egr:n nollaaminen?
Re: Diesel koneiden viritys
Osaisiko joku kertoa mikä tuo moottori on malliltaan? Tuli nimittäin ostettua kyseinen kulkine ja kyllä niitä tehoja olisi hyvä vähän saada lisää. Kysyn koska auto on vielä edellisellä omistajalla ja saan sen vasta ensiviikolla, niin en pääse katsomaan moottorin mallia.mantamane kirjoitti:Olisi tähtäimessä yksi vm 2000 b omega, 2.0 DTi 16V moottorilla.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.
Re: Diesel koneiden viritys
2.0 DTI R4 SOHC 16V Turbo X20DTH 1994 cm3 74 kW (100 hv) @ 4300 r/min 205 Nm @ 1600–2750 r/min 1998–2000mantamane kirjoitti:Osaisiko joku kertoa mikä tuo moottori on malliltaan? Tuli nimittäin ostettua kyseinen kulkine ja kyllä niitä tehoja olisi hyvä vähän saada lisää. Kysyn koska auto on vielä edellisellä omistajalla ja saan sen vasta ensiviikolla, niin en pääse katsomaan moottorin mallia.mantamane kirjoitti:Olisi tähtäimessä yksi vm 2000 b omega, 2.0 DTi 16V moottorilla.
Ei mikään tykki peli joten kiinnostaisi tietää saako tuollaisesta mitenkään lisää tehua irti. Olen lukenut noista potentiometri vastus tinailuista, mutta en ole löytänyt kyseiseen peliin minkäänlaista ohjetta. Tuo 2.0 l diisseli ei ole vissiin BMW:n tekeleitä?
Ja autolla on ajettu yli 500 000km, niin kiinnostaisi tietää mitkä paikat alkavat pamahdella. Syöttöpumppu, ahdin?
Ahdin taitaa olla kyllä vaihdettu vastikään kun on kuulemma niin hyvännäköisessä kuosissa ulkoapäin.
Ei kannata opelia, ne ruostuu ja on ihan paskoja muutenkin
Re: Diesel koneiden viritys
Mikä ahdin olis passeli viritys mielessä tuommoseen 2.0dth koneiseen omegaan? Ja mikä laippa tuos 2.0 dth koneisen vakio pakosarjas on?
Re: Diesel koneiden viritys
Semmosta on kuulemma tehty et vakio turboon istutetaan T20 mallin kompressori.jarkkis kirjoitti:Mikä ahdin olis passeli viritys mielessä tuommoseen 2.0dth koneiseen omegaan? Ja mikä laippa tuos 2.0 dth koneisen vakio pakosarjas on?
Laippa on symmetrinen kolmio.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Diesel koneiden viritys
Ok. Aluksi nyt ainakin ihan isompi ahdin mieles eli vakiota en oo aatellu mulkata. Kaikis joissa on tuo kolmionmuotoinen laippa niin käykö se tuohon pakosarjaan vai onko sillä vakiolaipalla joku ns.virallinen nimike tai mallinimi? Esim. joissakin on t3 laippa, niin sitä haen tällä laipan nimi hommalla.Juho M-P kirjoitti:Semmosta on kuulemma tehty et vakio turboon istutetaan T20 mallin kompressori.jarkkis kirjoitti:Mikä ahdin olis passeli viritys mielessä tuommoseen 2.0dth koneiseen omegaan? Ja mikä laippa tuos 2.0 dth koneisen vakio pakosarjas on?
Laippa on symmetrinen kolmio.
Re: Diesel koneiden viritys
Pystyyko OpelScannerilla lisäämään syöttöjä ja ahtopaineita vai tarvitaanko lastu? Kyseessä x20dth
Re: Diesel koneiden viritys
onko muute kenelläkään virisoftia noihin x20dth vectroihin? siis ihan fileinä?
tieten näillä kaikilla Voimaa.com, Powerflash ym. ym. mutta kelläään foorumilaisella?
tieten näillä kaikilla Voimaa.com, Powerflash ym. ym. mutta kelläään foorumilaisella?
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
- perse-arska
- 'Kadett'
- Viestit: 30
- Liittynyt: 21 Marras 2012, 19:25
Re: Diesel koneiden viritys
Kysyn taas tyhmiä mutta mistä tuon kaasupolkimen signaalijohtimen saisi kivasti kiinni konehuoneen puolelta? Ecun päästä ilmeisesti mutta mihin se on piilotettu? x20dtl siis kyseessä. Haynesin manuaalia ja internettiä selattu tuloksetta
Astra G '99 x20dtl
Re: Diesel koneiden viritys
Auttaisi varmaan jos kertoisit että missä autossa se X20DTL moottori sattuu asumaan ?perse-arska kirjoitti:Kysyn taas tyhmiä mutta mistä tuon kaasupolkimen signaalijohtimen saisi kivasti kiinni konehuoneen puolelta? Ecun päästä ilmeisesti mutta mihin se on piilotettu? x20dtl siis kyseessä. Haynesin manuaalia ja internettiä selattu tuloksetta
Jos kuitenkin G-Astrassa, niin ecu on kuskinpuolen etupyörän sisälokarin takana jemmassa.
Joudut siis ottamaan eturankaan pois ja avaamaan osan sisälokarin kiinnikkeistä jotta saat käännettyä sitä edestä pois.
ECU liukuu kiskoja pitkin eteenpäin pois paikaltaan.