C-Kadett 2.2 "Leila"
C-Kadett 2.2 "Leila"
Joo-o...eli meninpä ostamaan käyttikseksi tuollaisen.
Eli autohan varmaan monelle klupilaiselle tuttu jo entuudestaan.
Tämän auton vuoksi on tosiaan se omegan purku vähän viivästynyt, kun piti ihan vaan leimata tämä.
Projekti ei sujunut ihan ongelmitta...mutta sujui kuitenkin.
Tapahtumat päivittäin
Lauantai
Siirsin itseni Hämeenlinnaan, menin humalaan.
Hukkasin osan ostorahoista vatsalaukkuun
Sunnuntai
Matka jatkui Hämeenlinnasta, tietysti järkyttävän krapulan saattelemana.
Korvat punaisena laskettiin ensin tampereelle, jossa myytiin muutama palikka.
Tämän jälkeen matka suuntautui Ikaalisiin, jossa autoa tutkittiin hetki ja todettiin se ostokelpoiseksi.
Toiset pyörät heitettiin alle ja kotimatka alkoi... sitten laskettiin lähes suoraan hämeenlinnaan,
yhtä "säätö" pysäystä lukuunottamatta.
Hämeenlinnassa tutkittiin hieman tilannetta
säädettiin välyksiä(kone kalkatti kuin viimeistä päivää)
vaihdettiin tiheä lämppärinkenno sekä rikkinäinen tuuletin rikkinäisen tilalle
DeTunaus aloitettiin takaspoilerin poistolla
Kuskin penkki löysi myös tiensä kabiiniin, mankkarin kera.
Hämeenlinnan huoltopisteen jälkeen suunnattiin nokka kohti Turkua...mutta jäätiinkin paikallisen ABC:n pihaan
Muutaman kymmenen minuutin vianetsinnän jälkeen, auto saatiin jälleen tulille ja matka jatkui helvetillisessä kaatosateessa.
(Se on muuten komiaa kun on ne "400" reijät pellissä...eipä sada paljoa konetilaan)
0 Näkyvyydellä ajeltiin Lietoon ja lopultakin pääsi nukkumaan jäljellä olevaa pahaa oloa pois.
Maanantai
Siirsin auton tallille.
Vaihdoin ehjän lämppärinmoottorin, vilkun viiksen, etuvilkunpohjan ja polttimot, säädin lisää välyksiä, DeTuunasin sisustaa ja valoja, tutkiskelin outoa sähkövikaa ja virittelin vähän johtoja.
Teippasin "400" reijät umpeen
Lisäksi kävin kaikki liittimet läpi CRC:llä ja maadoittelin piuhoja paremmin...Yön pimeinä tunteina siirsin auton toiseen talliin Raisioon.
Tiistai
Kutsuttiin kaveri katsomaan sähkövikoja.(hätävilkut, oikosulut?, +kaikkea pientä)
Käytiin jarrut läpi huolella
Pistettiin uudet koiranluut
Todettiin takatukivarren olevan halki ja panhartin olevan aivan banaanilla.
Asennettiin uusi termari
Siistittiin sisustaa lisää
Huuhdeltiin runkopalkki puhtaaksi hiekasta
Öljyt myös vaihtuivat koneesta muutamaan otteeseen
Pestiin, putsattiin pikeä ja vahattiin lopuksi.
Keskiviikko
Taakse tuli toinen tukivarsi.
Toisesta panhartista rakennettin säädettävä
Asennetiin spacerit eteen(alkoi kummit kahnaamaan iskareihin, kun uusittiin koiranluut)
Korjattiin auton ainakin toistaiseksi ainoa reikä
Apukuskin penkkiin syntyi kippausmekanismi/lukitus hässäkkä
Öljyt vaihtuivat jälleen muutamaan otteseen
Rasvailtiin lisää liikkuvia osia.
Ja sitten lähdettiin KONTTORILLE
No eipä siellä konttorilla odoteltu kuin kauan, kunnes lopulta ruvettiin katsastamaan.
Jarrut menivät läpi, ilman huomautuksia
Alusta ja kori menivät läpi, ilman huomautuksia
Kaikki muutokset merkattiin otteeseen
Kaikki valotkin toimivat moitteetta
...Mutta sitten konehuoneesta löytyikin 2L mylly
Mutta papereissa luki selvästikin 1,89L...No tämän vuoksi katsastus-setä halusi koneen ostokuitin tai jonkin muun dokumentin koneesta.
Sormi suuhun ja soittelemaan...mitään ratkaisevaa ei saatu selvitettyä, joten katsastus keskeytettiin.
Tämän ikävän takaiskun jälkeen, hirmuisessa ketutuksessa tiivisteltiin vielä katiskan reikiä tallilla.
Torstai
Heti aamusta ylös ja puhelin kouraan...
Käytiin opelilla
Soiteltiin Huuskoselle
Neuvoteltiin ex-omistajan kanssa
Ja loppujen lopulta saatiin kun saatiinkin kanta-auto tarkastuksen pöytäkirja Ikaalisten konttorilta.
Tästä selvisi että autossa on ollut kyseinen moottori jo silloin ja he ovat mokanneet ja merkanneet tilavuuden rek.otteeseen väärin.
No sitten takaisin konttorille ja selvittelemään sotkua...yllättäen odotin taas 1h, että löytyi sellainen katsastusmies, joka jaksoi ottaa rekisteröinnin hommakseen.
Klo.12.jotain, sain lopulta kilvet ja rekisteriotteen
Auto siis virallisesti omistuksessa ja leimattuna.
Rekisteri kilpien mukaan auto nimettiin Leilaksi
Takaisin tallille...uusi laturi hiipuvan tilalle
Kilvet paikkaansa ja baanalle
Ja nyt sataa vettä kun esterin sieltä ja takaluukku vuotaa jostain...
Sisusta on edelleen totaalisen vaiheessa, rokkarit on kytkemättä, hälyt asentamatta ja ruiskutusprojekti odottelee itseään.
Lisäksi muija nalkuttaa laatuajasta.
Oma projekti seisoo ja Omega makaa "ei omassa" tallissa tukkeena.
On se silti niin mukavaa, se vanhojen romujen haaliminen
Kuvia tulee lisää jossain vaiheessa
Suuret kiitokset Peculle ja Kaitsulle avusta, ilman sitä tuskin olisi leimassa.
Eli autohan varmaan monelle klupilaiselle tuttu jo entuudestaan.
Tämän auton vuoksi on tosiaan se omegan purku vähän viivästynyt, kun piti ihan vaan leimata tämä.
Projekti ei sujunut ihan ongelmitta...mutta sujui kuitenkin.
Tapahtumat päivittäin
Lauantai
Siirsin itseni Hämeenlinnaan, menin humalaan.
Hukkasin osan ostorahoista vatsalaukkuun
Sunnuntai
Matka jatkui Hämeenlinnasta, tietysti järkyttävän krapulan saattelemana.
Korvat punaisena laskettiin ensin tampereelle, jossa myytiin muutama palikka.
Tämän jälkeen matka suuntautui Ikaalisiin, jossa autoa tutkittiin hetki ja todettiin se ostokelpoiseksi.
Toiset pyörät heitettiin alle ja kotimatka alkoi... sitten laskettiin lähes suoraan hämeenlinnaan,
yhtä "säätö" pysäystä lukuunottamatta.
Hämeenlinnassa tutkittiin hieman tilannetta
säädettiin välyksiä(kone kalkatti kuin viimeistä päivää)
vaihdettiin tiheä lämppärinkenno sekä rikkinäinen tuuletin rikkinäisen tilalle
DeTunaus aloitettiin takaspoilerin poistolla
Kuskin penkki löysi myös tiensä kabiiniin, mankkarin kera.
Hämeenlinnan huoltopisteen jälkeen suunnattiin nokka kohti Turkua...mutta jäätiinkin paikallisen ABC:n pihaan
Muutaman kymmenen minuutin vianetsinnän jälkeen, auto saatiin jälleen tulille ja matka jatkui helvetillisessä kaatosateessa.
(Se on muuten komiaa kun on ne "400" reijät pellissä...eipä sada paljoa konetilaan)
0 Näkyvyydellä ajeltiin Lietoon ja lopultakin pääsi nukkumaan jäljellä olevaa pahaa oloa pois.
Maanantai
Siirsin auton tallille.
Vaihdoin ehjän lämppärinmoottorin, vilkun viiksen, etuvilkunpohjan ja polttimot, säädin lisää välyksiä, DeTuunasin sisustaa ja valoja, tutkiskelin outoa sähkövikaa ja virittelin vähän johtoja.
Teippasin "400" reijät umpeen
Lisäksi kävin kaikki liittimet läpi CRC:llä ja maadoittelin piuhoja paremmin...Yön pimeinä tunteina siirsin auton toiseen talliin Raisioon.
Tiistai
Kutsuttiin kaveri katsomaan sähkövikoja.(hätävilkut, oikosulut?, +kaikkea pientä)
Käytiin jarrut läpi huolella
Pistettiin uudet koiranluut
Todettiin takatukivarren olevan halki ja panhartin olevan aivan banaanilla.
Asennettiin uusi termari
Siistittiin sisustaa lisää
Huuhdeltiin runkopalkki puhtaaksi hiekasta
Öljyt myös vaihtuivat koneesta muutamaan otteeseen
Pestiin, putsattiin pikeä ja vahattiin lopuksi.
Keskiviikko
Taakse tuli toinen tukivarsi.
Toisesta panhartista rakennettin säädettävä
Asennetiin spacerit eteen(alkoi kummit kahnaamaan iskareihin, kun uusittiin koiranluut)
Korjattiin auton ainakin toistaiseksi ainoa reikä
Apukuskin penkkiin syntyi kippausmekanismi/lukitus hässäkkä
Öljyt vaihtuivat jälleen muutamaan otteseen
Rasvailtiin lisää liikkuvia osia.
Ja sitten lähdettiin KONTTORILLE
No eipä siellä konttorilla odoteltu kuin kauan, kunnes lopulta ruvettiin katsastamaan.
Jarrut menivät läpi, ilman huomautuksia
Alusta ja kori menivät läpi, ilman huomautuksia
Kaikki muutokset merkattiin otteeseen
Kaikki valotkin toimivat moitteetta
...Mutta sitten konehuoneesta löytyikin 2L mylly
Mutta papereissa luki selvästikin 1,89L...No tämän vuoksi katsastus-setä halusi koneen ostokuitin tai jonkin muun dokumentin koneesta.
Sormi suuhun ja soittelemaan...mitään ratkaisevaa ei saatu selvitettyä, joten katsastus keskeytettiin.
Tämän ikävän takaiskun jälkeen, hirmuisessa ketutuksessa tiivisteltiin vielä katiskan reikiä tallilla.
Torstai
Heti aamusta ylös ja puhelin kouraan...
Käytiin opelilla
Soiteltiin Huuskoselle
Neuvoteltiin ex-omistajan kanssa
Ja loppujen lopulta saatiin kun saatiinkin kanta-auto tarkastuksen pöytäkirja Ikaalisten konttorilta.
Tästä selvisi että autossa on ollut kyseinen moottori jo silloin ja he ovat mokanneet ja merkanneet tilavuuden rek.otteeseen väärin.
No sitten takaisin konttorille ja selvittelemään sotkua...yllättäen odotin taas 1h, että löytyi sellainen katsastusmies, joka jaksoi ottaa rekisteröinnin hommakseen.
Klo.12.jotain, sain lopulta kilvet ja rekisteriotteen
Auto siis virallisesti omistuksessa ja leimattuna.
Rekisteri kilpien mukaan auto nimettiin Leilaksi
Takaisin tallille...uusi laturi hiipuvan tilalle
Kilvet paikkaansa ja baanalle
Ja nyt sataa vettä kun esterin sieltä ja takaluukku vuotaa jostain...
Sisusta on edelleen totaalisen vaiheessa, rokkarit on kytkemättä, hälyt asentamatta ja ruiskutusprojekti odottelee itseään.
Lisäksi muija nalkuttaa laatuajasta.
Oma projekti seisoo ja Omega makaa "ei omassa" tallissa tukkeena.
On se silti niin mukavaa, se vanhojen romujen haaliminen
Kuvia tulee lisää jossain vaiheessa
Suuret kiitokset Peculle ja Kaitsulle avusta, ilman sitä tuskin olisi leimassa.
Re: C-Kadett 2.0 "Leila"
Spikey kirjoitti:...Lisäksi muija nalkuttaa laatuajasta.
Oma projekti seisoo ja Omega makaa "ei omassa" tallissa tukkeena.
Onneksi ei ole helppoa muillakaan.
Vähän kuva päivityksiä
Hakukunnossa
Hämeenlinnan huoltopisteellä
Pannuhuone ennen ja jälkeen
Säätäjä ja säätöä...silmät kiinni sinnepäin...korvakuulolta
Sisustan muutosta
Talvikumien vaihtoa...huomaa jälleen sikanopea säätäjä.
Paljon kaikkea pientä on tapahtunut
Öljypumppua vaihdeltu ja viritelty sopivien paineiden luomiseksi.
Jakaja vaihdettu hieman kiristettyyn malliin...joka tosin kerran jo korkattiin(oma moka), mutta korjattiin ja jälleen kytkettynä.Nyt vetää ihan kivasti
Tulpat, tulpanjohdot, v.jakajan kansi ja pyörijä + akku vaihdettu tallilla lojuneisiin uusiin osiin.
Hieman tiivistelty ja kiristelty paikkoja...ei tiputa enää öljyä pisaraakaan
Pakoputken päätä lyhennetty n.50cm
Muutama lamppu vaihdettu uuteen ja ratti saanut itsellen sopivan keskiön ja tööttinappulan.
Poljinpinnat päivitetty tällaisiin
Ja on muuten halvat(kustannus n.10senttiä) ja hyvät...välillä näinkin
Joo eli tulossa vielä ruisku...mahdollisimman pian
ja jotain muuta pikku hässäkkää.
Ei voi kaikkea aikaa tuhlata "käyttöautoon" kun on noita projektejakin hieman liikaa siunaantuneena.
Hakukunnossa
Hämeenlinnan huoltopisteellä
Pannuhuone ennen ja jälkeen
Säätäjä ja säätöä...silmät kiinni sinnepäin...korvakuulolta
Sisustan muutosta
Talvikumien vaihtoa...huomaa jälleen sikanopea säätäjä.
Paljon kaikkea pientä on tapahtunut
Öljypumppua vaihdeltu ja viritelty sopivien paineiden luomiseksi.
Jakaja vaihdettu hieman kiristettyyn malliin...joka tosin kerran jo korkattiin(oma moka), mutta korjattiin ja jälleen kytkettynä.Nyt vetää ihan kivasti
Tulpat, tulpanjohdot, v.jakajan kansi ja pyörijä + akku vaihdettu tallilla lojuneisiin uusiin osiin.
Hieman tiivistelty ja kiristelty paikkoja...ei tiputa enää öljyä pisaraakaan
Pakoputken päätä lyhennetty n.50cm
Muutama lamppu vaihdettu uuteen ja ratti saanut itsellen sopivan keskiön ja tööttinappulan.
Poljinpinnat päivitetty tällaisiin
Ja on muuten halvat(kustannus n.10senttiä) ja hyvät...välillä näinkin
Joo eli tulossa vielä ruisku...mahdollisimman pian
ja jotain muuta pikku hässäkkää.
Ei voi kaikkea aikaa tuhlata "käyttöautoon" kun on noita projektejakin hieman liikaa siunaantuneena.
Polkimet on päällystetty hiekkapaperiteipillä, jonka ostin jostain halpahallista 1E.
Rullassa jotain 10m tavaraa.
Liima puree hemmetin hyvin, ainakin lämpimään peltiin.
Eli yksinkertaisuudessaan: kumipinnat pois, laikalla tasailee metallipinnat...kadetissa joutui myös hieman hitsailemaan.
Teippi paikkaan.
Pysyy hyvin paikoillaan ja tossut pitää riittävästi.
Verrattuna ainakin noihin Simonssin poljinpintoihin nämä on 100kertaa paremmat käytössä.
Rullassa jotain 10m tavaraa.
Liima puree hemmetin hyvin, ainakin lämpimään peltiin.
Eli yksinkertaisuudessaan: kumipinnat pois, laikalla tasailee metallipinnat...kadetissa joutui myös hieman hitsailemaan.
Teippi paikkaan.
Pysyy hyvin paikoillaan ja tossut pitää riittävästi.
Verrattuna ainakin noihin Simonssin poljinpintoihin nämä on 100kertaa paremmat käytössä.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 81
- Liittynyt: 01 Marras 2003, 02:00