Lähetetty: 17 Helmi 2008, 20:15
Kadett 1,8 GT sedan '89 joka mulla oli tätä Vectraa ennen, yksityiseltä hain ja suht. tyytyväinen olin hankintaan. Pikkusenhan tuo kusetti mm. korin kunnon suhteen (piti olla lähes ruosteeton, tosiasiassa molemmat takakaaret lahot ja takapuskurin alta suht. mätä myös, samoin vas. takaovi aika lohduttomassa kunnossa. Pohja oli kuitenkin aikalailla uutta vastaavassa kunnossa, kuten pitikin.) mutta kun tuollaisesta autosta oli pikkukossista asti haaveillut eikä parempiakaan ollut myynnissä niin pitihän se hankkia... Aika paljon tuo teetti hommia, uusiksi meni etujarrut, bensapumppu, laturi, kansiremppa tuli tehtyä, kesärenkaat ostin ja varmaan miljoona pienempää asiaa mitkä unohtu.
Vectran vaihdoin kaverin kanssa Kadettiin, pitihän tuohon rahaa antaa väliin. Kaverin porukoilla ollut muutaman vuoden ikäisestä lähtien, ja tuolta ajalta on tankkauksia myöten kaikki ylhäällä, ja todella hyvällä pidolla ollut muutenkin. Samaa rataa yritetty jatkaa itsekin, ja sellainen on ollut mitä pitikin... Ruosteeton, hyvässä maalissa ja teknisesti ehjä, ainoastaan termostaatti piti vaihtaa. Käsijarru olis seuraava rojekti mutta katellaan sitä sitte kesämmällä... Sen verran hyvässä kunnossa tämä on, että ei viitti kyllä vaihtaa aivan hetkeen... Ajoltaan aikalailla yhtä hyvä kuin B-Vectrakin ja kun on 100% hyväkuntoinen ja huollettu niin ei oikein viittis kovin pian vaihtaa, tämmösiä tulee aika harvoin vastaan... Kyllä vituttais jos menis maksamaan että saa uudemman mutta huonompikuntoisen tilalle. Nyt voi olla melko varma että perushuolloilla tullaan toimeen, jos hakee tuntemattomalta/liikkeestä niin mistä sen varmaksi tietää että minkälaisella pidolla se on aikasemmin ollut.
Vectran vaihdoin kaverin kanssa Kadettiin, pitihän tuohon rahaa antaa väliin. Kaverin porukoilla ollut muutaman vuoden ikäisestä lähtien, ja tuolta ajalta on tankkauksia myöten kaikki ylhäällä, ja todella hyvällä pidolla ollut muutenkin. Samaa rataa yritetty jatkaa itsekin, ja sellainen on ollut mitä pitikin... Ruosteeton, hyvässä maalissa ja teknisesti ehjä, ainoastaan termostaatti piti vaihtaa. Käsijarru olis seuraava rojekti mutta katellaan sitä sitte kesämmällä... Sen verran hyvässä kunnossa tämä on, että ei viitti kyllä vaihtaa aivan hetkeen... Ajoltaan aikalailla yhtä hyvä kuin B-Vectrakin ja kun on 100% hyväkuntoinen ja huollettu niin ei oikein viittis kovin pian vaihtaa, tämmösiä tulee aika harvoin vastaan... Kyllä vituttais jos menis maksamaan että saa uudemman mutta huonompikuntoisen tilalle. Nyt voi olla melko varma että perushuolloilla tullaan toimeen, jos hakee tuntemattomalta/liikkeestä niin mistä sen varmaksi tietää että minkälaisella pidolla se on aikasemmin ollut.