Kiekkamittarin asennus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Lussu omega
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 179
Liittynyt: 28 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lussu omega »

Onko kellään kokemusta tarvikekiekkamittarin asennuksesta? Auto on b vectra! meneekö tekniikka sekasin? mittari on puolaan asennettava!
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

B-Vectraan todennäköisesti ei käy tavallinen varvikello.

Suosittelisin sellaista mittaria, joka kytketään boxin TD-signaaliin, joka on varattu varvikellolle B13 ECUlla. Se antaa yhden pulssin per sytytys.

Sen täytyy ymmärtää:
- DFS (hukkakipinäpuola)
- Sen pitää toimia puolan ohjauspulssilla joka on muistaakseni Opelin sytyssä 5 V korkea kantti.
- Se ei saa tappaa kanttia, että sytytys rupeaa häiriintymään.

j.h
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Vectraan löytynee romikselta alkuperäinen kiekkamittarilla varustettu mittaristo jo kohtuullisen helposti. Hinta voi olla mitä on, mutta ainakin toimii ja on miljoona kertaa tyylikkäämpi kuin joku tarvikemittari :smile:

http://www.varaosahaku.fi
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
PatriOotti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 439
Liittynyt: 19 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

Kuinkakohna paha ois vaihtaa esim sport vectran mittaristo..Sehän menee suoraa paikoilleen? Mites kilometrien säätäminen samoihin?

???

Anssi
Vastaa Viestiin