c30sej nakuttaa hiukan kylmänä
Eli mulla kyseinen motti alkaa nakuttaa jonkin verran semmosen 50-100m ajon jälkeen ja jatkuu sinne 1,5-3 km päähän kunnes lämpömittari alkaa nousta, eli lämmöt alkaa oleen kohdallaan... olisin kysellyt, että mahtaako jonkun venttiilin jousi olla vetelemässä viimeisiään vai toinen nakutuksen tunnistin kun niitä pitäis olla kaks. Millasta vastusta nakutunnistin antaa mitattaessa?
Itselläni 2 litranen naputtaa pakkasella kanssa... Johtuu kuulemma hydraulisista nostimista... Eli niistä valskaa öljyt ja ne kylmänä on sit vähä väljät...On 2003-01-28 07:56, antzu wrote:
Eli mulla kyseinen motti alkaa nakuttaa jonkin verran semmosen 50-100m ajon jälkeen ja jatkuu sinne 1,5-3 km päähän kunnes lämpömittari alkaa nousta, eli lämmöt alkaa oleen kohdallaan... olisin kysellyt, että mahtaako jonkun venttiilin jousi olla vetelemässä viimeisiään vai toinen nakutuksen tunnistin kun niitä pitäis olla kaks. Millasta vastusta nakutunnistin antaa mitattaessa?
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
2.0 16v Omega-95 16v
Mulla on c30se koneessa mobilin 5w/50 täyssynteettiset ja jos lämpötila putoaa alle -10 niin venttiilit naputtaa kylmänä käynnistettäessä (ilman lohkolämppäriä) noin 5 sekunttia.On 2003-01-28 11:26, antzu wrote:
Jep no mä vaihdoin öljyt tuossa kun konetta asennettiin eli noin 2000 km sitten, joten ne on vielä melko hyvät. 5w-50 ralli formulaa, joten joku 10w-40 vois sitten olla parempaa?
Tuo ei varmaankaan hajoita kuitenkaan paikkoja vaikkei asialle tekisikään mitään ennen kesää?
No ei todellakaan, tuo pienempi (mitä pienempi on) luku tarkoittaa että on notkeampaa kylmänä ja mitä isompi tuo toinen luku on niin sitä paremmin öljy toimii lämpimänä.On 2003-01-28 11:26, antzu wrote:
Jep no mä vaihdoin öljyt tuossa kun konetta asennettiin eli noin 2000 km sitten, joten ne on vielä melko hyvät. 5w-50 ralli formulaa, joten joku 10w-40 vois sitten olla parempaa?
Tuo ei varmaankaan hajoita kuitenkaan paikkoja vaikkei asialle tekisikään mitään ennen kesää?
Mulla aikoinaan, nokka-akselin kulumisesta johtuen, nakutus alkoi lämpimänä. Hydraaliset nostimet eivät pystyneet säätämään välyksiä kohdalleen. Hävisi kylläkin nokka-akselin vaihtamisen myötä, mikä olikin kulunut. Vaihdettiin kanteen kaikki muukin, poislukien venttiilin jouset, kun kone oli kerran auki.