c30sej nakuttaa hiukan kylmänä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
antzu
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 786
Liittynyt: 21 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Eli mulla kyseinen motti alkaa nakuttaa jonkin verran semmosen 50-100m ajon jälkeen ja jatkuu sinne 1,5-3 km päähän kunnes lämpömittari alkaa nousta, eli lämmöt alkaa oleen kohdallaan... olisin kysellyt, että mahtaako jonkun venttiilin jousi olla vetelemässä viimeisiään vai toinen nakutuksen tunnistin kun niitä pitäis olla kaks. Millasta vastusta nakutunnistin antaa mitattaessa?
Iso_G
'Senator'
'Senator'
Viestit: 306
Liittynyt: 14 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

On 2003-01-28 07:56, antzu wrote:
Eli mulla kyseinen motti alkaa nakuttaa jonkin verran semmosen 50-100m ajon jälkeen ja jatkuu sinne 1,5-3 km päähän kunnes lämpömittari alkaa nousta, eli lämmöt alkaa oleen kohdallaan... olisin kysellyt, että mahtaako jonkun venttiilin jousi olla vetelemässä viimeisiään vai toinen nakutuksen tunnistin kun niitä pitäis olla kaks. Millasta vastusta nakutunnistin antaa mitattaessa?
Itselläni 2 litranen naputtaa pakkasella kanssa... Johtuu kuulemma hydraulisista nostimista... Eli niistä valskaa öljyt ja ne kylmänä on sit vähä väljät... :roll:
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
Purala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Purala »

Joo varmaankin ne nostimet.... mulla oli ittellä iha samaa ongelmaa mut loppu kun vaihto uudet öljyt..
Iso_G
'Senator'
'Senator'
Viestit: 306
Liittynyt: 14 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

On 2003-01-28 08:21, Purala wrote:
Joo varmaankin ne nostimet.... mulla oli ittellä iha samaa ongelmaa mut loppu kun vaihto uudet öljyt..
Mullakin on synteettiset ja aikas notkeet... ETTÄ vois nakutus vähetä jos ottais aavistuksen jäykempää...
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
antzu
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 786
Liittynyt: 21 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Jep no mä vaihdoin öljyt tuossa kun konetta asennettiin eli noin 2000 km sitten, joten ne on vielä melko hyvät. 5w-50 ralli formulaa, joten joku 10w-40 vois sitten olla parempaa?
Tuo ei varmaankaan hajoita kuitenkaan paikkoja vaikkei asialle tekisikään mitään ennen kesää?
gremlin
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 442
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2003-01-28 11:26, antzu wrote:
Jep no mä vaihdoin öljyt tuossa kun konetta asennettiin eli noin 2000 km sitten, joten ne on vielä melko hyvät. 5w-50 ralli formulaa, joten joku 10w-40 vois sitten olla parempaa?
Tuo ei varmaankaan hajoita kuitenkaan paikkoja vaikkei asialle tekisikään mitään ennen kesää?
Mulla on c30se koneessa mobilin 5w/50 täyssynteettiset ja jos lämpötila putoaa alle -10 niin venttiilit naputtaa kylmänä käynnistettäessä (ilman lohkolämppäriä) noin 5 sekunttia.
JLP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja JLP »

On 2003-01-28 11:26, antzu wrote:
Jep no mä vaihdoin öljyt tuossa kun konetta asennettiin eli noin 2000 km sitten, joten ne on vielä melko hyvät. 5w-50 ralli formulaa, joten joku 10w-40 vois sitten olla parempaa?
Tuo ei varmaankaan hajoita kuitenkaan paikkoja vaikkei asialle tekisikään mitään ennen kesää?
No ei todellakaan, tuo pienempi (mitä pienempi on) luku tarkoittaa että on notkeampaa kylmänä ja mitä isompi tuo toinen luku on niin sitä paremmin öljy toimii lämpimänä.
Mulla aikoinaan, nokka-akselin kulumisesta johtuen, nakutus alkoi lämpimänä. Hydraaliset nostimet eivät pystyneet säätämään välyksiä kohdalleen. Hävisi kylläkin nokka-akselin vaihtamisen myötä, mikä olikin kulunut. Vaihdettiin kanteen kaikki muukin, poislukien venttiilin jouset, kun kone oli kerran auki.
Vastaa Viestiin