Isoja koneita,lisätkää jos löydätte jotain muita.
Voidaanko tätä nyt isoksi sanoa, mutta oli se ainakin suomen suurin silloin kun täällä tehtiin kartonki tehtaalle remonttia, jonka jälkeen se siirtyi sitten pekkaniskalle jonnekkin päin suomea. Tuo nosturi kun tuli junalla Äänekoskelle (osina tietenkin) niin telaketjut oli omissa junan vaunuissa kun nekin painaa niin paljon kpl Täytyy joskus linkittää video missä se on rakennettuna äänekoskella.
Just viime syksystä ajoin siitä Marionin kauhan ohi, ois muuten vectra mennyt heittämällä siihen.harza kirjoitti:Aapeli kirjoitti: Eräällä Fortumin vesivoimalaitoksella on museoitu kaikenlaista tavaraa ja eräänä kohteena on tuollaisen Marion kaivinkoneen pienoismalli ja muutamalta vuodelta käyttöpäiväkirjoja.
Olikohan että noin 10 miestä on ollut kerralla käyttämässä konetta ja sitä on voimalaitoksen padon ja altaan sekä alavirtausten teossa ajettu kahdessa vuorossa.
Herätti kyllä kunnioitusta niitä kohtaan, jotka ovat tuommoisella laitteella "ojaa" kaivaneet. Hengenlähtö on epäilemättä ollut useaan otteeseen lähellä, kun vaiereita on mennyt joka puolella.
Muhoksella Leppiniemen voimalaitoksella, on touo museo. Olen siellä parit kerrat käynyt ja on se vaan vaikuttava hässäkkä se kaivuri. Ja tietenkin se "ojakin" joka Marionilla on tuohon naapuripitäjään kaivettu, enpä vaan nyt tähän hätään siitä ojasta kuvaa löytänyt...
otin kuvan siitä mitä juttua siihen tauluun sen vieressä oli kirjoitettu aiheesta. on toki kauhastakin kuva mutta ei nyt jaksa kaikkee nettiin upata.
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Olihan tuo paikanpäältä tiirattuna aikamoinen hökötys kyllä. Eikös se ollut Botnian sellutehtaan remontissa käytössä silloin?veikka81 kirjoitti:Voidaanko tätä nyt isoksi sanoa, mutta oli se ainakin suomen suurin silloin kun täällä tehtiin kartonki tehtaalle remonttia, jonka jälkeen se siirtyi sitten pekkaniskalle jonnekkin päin suomea. Tuo nosturi kun tuli junalla Äänekoskelle (osina tietenkin) niin telaketjut oli omissa junan vaunuissa kun nekin painaa niin paljon kpl Täytyy joskus linkittää video missä se on rakennettuna äänekoskella.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Ei kun kartonki tehtaalla, nostivat silloin maailman suurinta "jenkkisylinteriä" paikoilleenjarksi kirjoitti:Olihan tuo paikanpäältä tiirattuna aikamoinen hökötys kyllä. Eikös se ollut Botnian sellutehtaan remontissa käytössä silloin?veikka81 kirjoitti:Voidaanko tätä nyt isoksi sanoa, mutta oli se ainakin suomen suurin silloin kun täällä tehtiin kartonki tehtaalle remonttia, jonka jälkeen se siirtyi sitten pekkaniskalle jonnekkin päin suomea. Tuo nosturi kun tuli junalla Äänekoskelle (osina tietenkin) niin telaketjut oli omissa junan vaunuissa kun nekin painaa niin paljon kpl Täytyy joskus linkittää video missä se on rakennettuna äänekoskella.
http://www.voithpaper.com/media/vp_fi_t ... m-real.pdf viimesellä sivulla on kuva siitä kun se on rekka-auton lavetilla, on kylläkin vähän huono kuva.Jenkkisylinteri. Halkaisijaltaan 6,7 metriä oleva jenkkisy-. linteri, joka painaa 170 tonnia
Ja vieläkään en ole löytänyt mitään videota tuosta
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Muutama viikko sitten Kokkolassa 500ton nosturi tekemässä kevyttä 240t nostoa. Nostettava "esine" oli kahden 12-akselisen lavetin päällä.
Ja tulipahan nähtyä 100t siltanostin. Oli melko jämy koukku.
Ja tulipahan nähtyä 100t siltanostin. Oli melko jämy koukku.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
veikka81 kirjoitti:Ei kun kartonki tehtaalla, nostivat silloin maailman suurinta "jenkkisylinteriä" paikoilleenjarksi kirjoitti:Olihan tuo paikanpäältä tiirattuna aikamoinen hökötys kyllä. Eikös se ollut Botnian sellutehtaan remontissa käytössä silloin?veikka81 kirjoitti:Voidaanko tätä nyt isoksi sanoa, mutta oli se ainakin suomen suurin silloin kun täällä tehtiin kartonki tehtaalle remonttia, jonka jälkeen se siirtyi sitten pekkaniskalle jonnekkin päin suomea. Tuo nosturi kun tuli junalla Äänekoskelle (osina tietenkin) niin telaketjut oli omissa junan vaunuissa kun nekin painaa niin paljon kpl Täytyy joskus linkittää video missä se on rakennettuna äänekoskella.
http://www.voithpaper.com/media/vp_fi_t ... m-real.pdf viimesellä sivulla on kuva siitä kun se on rekka-auton lavetilla, on kylläkin vähän huono kuva.Jenkkisylinteri. Halkaisijaltaan 6,7 metriä oleva jenkkisy-. linteri, joka painaa 170 tonnia
Ja vieläkään en ole löytänyt mitään videota tuosta
Olikin näemmä eri keissi, mutta onhan tuo samainen nosturi käynyt myöhemmin myös Botnialla. Tai oliko nyt sama yksilö, mutta samanlainen kuitenkin.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
tuo on yli-horisontin tutka (tai horisontin taakse näkevä tutka).Hapa1982 kirjoitti:
Neuvostoliiton rakentama tutka lähellä Tsernobylia. Lisää kuvia: http://englishrussia.com/?p=1882
tuollaisen rakennelman täytyy olla suuri jotta nähdään tuhansien kilometrien päähän
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
I know i dont know the right way..
Tolla kuulu nova jo aikoja sitten.Hapa1982 kirjoitti:
Neuvostoliiton rakentama tutka lähellä Tsernobylia. Lisää kuvia: http://englishrussia.com/?p=1882
Irmscher DTM Edition Coupe -03
täälläpäin se on radio pooki, sama missä on ja millanen rammari niin aina soi pooki häiriöttäunique kirjoitti:Millä nova ei kuulu?Omenalimu kirjoitti:Tolla kuulu nova jo aikoja sitten.
Tarvi autossa olla edes mankkaa että nova kuuluu jostain
Eikös toi tutka rakennettu kylmänsodan aikoihin jenkkien ohjuksien havaitsemiseen ajoissa.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Luulen että kun on aamu pierunkin päästänyt Suomessa, niin on viisarit jo väpättäneet ja heti on nostettu valmius tilaaJJ kirjoitti:täälläpäin se on radio pooki, sama missä on ja millanen rammari niin aina soi pooki häiriöttäunique kirjoitti:Millä nova ei kuulu?Omenalimu kirjoitti:Tolla kuulu nova jo aikoja sitten.
Tarvi autossa olla edes mankkaa että nova kuuluu jostain
Eikös toi tutka rakennettu kylmänsodan aikoihin jenkkien ohjuksien havaitsemiseen ajoissa.
Mutta tuohan ei ole mikään kone vaan rakennelma .
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970