..joskus kesällä tuli kokeiltua reilu 200kmh vauhtia neljällä päällä ja jaksoi vielä ottaa vauhtiakin.. tais neula osoittaa parhaimmillaan sen 230-240, mut ei raaskinu aivan flatdown.
Hyvin lainattu, Hermanni
Ja sinänsä nyt haittaa, mutta mistäsää tiärät millanen alusta mun volvossa oli?
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Laskin joskus muinoin että 252 ois ollut todellista vauhtia autolla ajaessa. Mittari oli tällöin näyttänyt 240km/h lukemaa jo 2000rpm ajan, ei liikkunut sen ylemmäs. Kyseessä oli kerrankin todellinen huippunopeus, koska suurin vaihde oli kytkettynä ja kierrostenrajoitinta vasten mentiin.
Vierintäkehää en mitannut, laskin karkeasti rengaskoosta.
Mulla tutkalla kentällä mitattuna kovin ollu aikoinaan ng900 steg5 251km/h.
Coronetissä 88-93 vedetty neula useasti näkymättömiin ja laskennallisesti (kiekat, renkaat, välitys, hävikki jne) 240-250km/h välillä tuo noin menny.
Vectra 2.0i -98 sport sedan käyttöutona
CS 2.3T siirtyi nyt fixailun alle
Laitetaan nyt tähän vanhaan keskusteluun oman 07-mallisen 2.8 V6 Turbon tulos n. kolmen kilometrin moottoritiellä suoritetusta kokeilusta eli gps-nopeus oli 233km/h. Nopeusmittari näytti jotain 250km/h. Ehkä kymppi olis tullut lisää jos pari kilometriä olisin pidempään vetänyt sillä niin nopeasti 220 km/h oli näytössä. Varmaan valmistajan ilmoittama huippu 250 voi olla lähellä totuutta uudella autolla. Omalla Veculla ajettu 142000. Jonain viileänä kesäyönä pidemmällä täyskaasuvedolla voi saada parempiakin lukemia. Moottoripyörillä on samalla motarin pätkällä tullut kesäöisin vedeltyä kovempia nopeuksia kuin samalla pätkällä lämpimänä kesäpäivänä. Ilman lämpötila vaikuttaa moottoritehoon ja sitä kautta huippunopeuteenkin. Ja yöllä on liikennettä vähän joka mahdollistaa paremmin nopeuksien mittaukset.
Oma 2.8 kelasi neulan trippimittarin akseliin kiinni, elikkä noin 280kmh mittarinopeutta. Gepsiä ei ollut mukana joten todellinen nopeus oli mitä oli. CT-tuningingin lastulla nopeudenrajoitin poistettu jos tuossa semmoinen on ollutkaan.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Viime kesänä baanalla kahen aikuisen ja kahen vekaran kanssa kahden viikon vaihtovaatteet ja tarpeet takaluukussa, tankki täynnä ja 225/50r17 renkailla, -07 1.6 Toyota Corolla jaksoi kulkea mittariin 175
Aikanaan samoilla seuduilla päästelin C20NE A-Omegalla mittarinopeutta karvan päälle 200. Tosin tuolloin oli kontti täynnä pöllö-öljyä :p
LUMI kirjoitti:joo vakio -07 M6 Pudasjärven no speedlimit päivillä, meni 254kmh jo 1300m kohdalla, ilmastointi päällä tietty ku oli kuuma, rajotin iskee heti perään jolloin mittarinopeus 275
ens kesäks rajoitin pois Evolven softalla, 5.8 alakerta, Evolven pakosarjat ja ilmanputsarit ja Akrapovichin putki níin on 300 lähellä mailille, tosin sekin menee 6´sella ja jää taas 7´ka käyttämättä