Puhallin ei toimi 1-2 asennoissa

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Avatar
Kuakku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Kesä 2005, 18:56
Paikkakunta: Kuopio

Puhallin ei toimi 1-2 asennoissa

Viesti Kirjoittaja Kuakku »

Auto (korjaan: kulkuneuvvo) on Vectra vm. 99 ilmastoinnilla (korinväriset kahvat & listat). Lämppärin puhallin toimii vain kolmosella ja nelosella. Ykkönen ja kakkonen ei pörise sitten nii ei millään!
Oon katellu aikasempia aiheita, mutta ei oo selvyyttä tullu. Eli onko nyt kyse lie hiilissä vaiko vastuksesta (vastustahan tuosta kotterosta kyllä on ollu)? Liikkeessä sanovat, että vika voi olla säätöhanikassakin ja että tervetuloa valohoitoon 60€/h. Vastuksetkii maksas 50-60€ merkkiliikkeessä.. Saako varaosaliikkeestä?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Astra F:ssä tuo kyseinen vika olisi joko säätimessä tai puhaltimen etuvastuksessa.

Motonetissä
B 96-- Esivastus puhaltimelle. . . . . . . . . . . . . . . 48-8377 48.00 ???
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1089
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Melko varmasti vika on etuvastuksessa. Esivastuksen nimellä motonetissa 48 euroa kyseiseen vectraan.

EDIT: katos altti vei tämän erän :lol:
Avatar
Kuakku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Kesä 2005, 18:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kuakku »

Ja se vastus vissiin on siellä puhaltimen moottorin kylessä jossain? Eli eikun repimään lasinpyyhkijöitä irti.. Eilen irrottelin ne pyyhkijät ja muovihärpäkkeet, mutta sitten näytti että sieltähän vaan tulee lisää ruuvveja, niin laittelin systeemit kiltisti takas. Eli se hamsterin juoksupyörä jo näky.. Liekkö vielä tuosta pitkä matka määränpäähän?
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Anodi kirjoitti:Melko varmasti vika on etuvastuksessa. Esivastuksen nimellä motonetissa 48 euroa kyseiseen vectraan.

EDIT: katos altti vei tämän erän :lol:
:) Noo ens kerralla sitten.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
vekkulisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 291
Liittynyt: 15 Loka 2005, 18:57

Viesti Kirjoittaja vekkulisti »

sam juttu mulla ehkä 2 hiukan äääntää mutta 4 saa vasta kunnon pyörityksen
mist lie johtuupi noidena 1-2 hiljasuus
jahas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jahas »

Jos vastus olisi rikki niin toimisi ainoastaan suurimmalla nopeudella.
Avatar
Kuakku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Kesä 2005, 18:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kuakku »

Mulla siis 1 ja 2 on kokonaan pimeenä, ei minkäänlaista suhinaa. 3 ja 4 toimii ihan oikein. Liekkö sitten vastus menny? Ei kellään ois räjäytyskuvaa tuosta motista?
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Kuakku kirjoitti:Mulla siis 1 ja 2 on kokonaan pimeenä, ei minkäänlaista suhinaa. 3 ja 4 toimii ihan oikein. Liekkö sitten vastus menny? Ei kellään ois räjäytyskuvaa tuosta motista?
Kytkimen toiminnan (tai toimimattomuuden) voi todeta esim. niin, että yhdistelee vaikka kahdella pikku rukarilla niitä kantoja toisiinsa ja ihmettelee että toimiiko eri nopeudet vai ei. Jos toimii niin vika lienee kytkimessä.

Tuossa kuva kytkimen takaa http://www.saunalahti.fi/~juhtik/kuvia/IM001487.JPG. Noita siis yhdistellään.

:) Omalla vastuulla.


Tässä muutama kuva raitisilmasuodattimen vaihdosta. Viimeisessä kuvassa möllöttää se etuvastus. Löytyy siis raitisilmasuodattimen alta.

http://www.saunalahti.fi/~juhtik/kuvia/AstraF/index.php
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Avatar
Kuakku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Kesä 2005, 18:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kuakku »

Tuossa meitsin kärryssä ei näy mitään piuhoja tuossa motissa.. pitänee purkaa vähän enempi. Ja tuo säätöhanikkazydeemikin on pikkusen erilainen, mutta ymmärsin kuitenkin idean. Tarttee vissiin ensix kokeilla tosiaan ne säätimen kontaktit ennen kun rupee purkamaan tuota mottia.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9284
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

B-Vectrassa:

1. Pyyhkijät pois
2. Pyyhkijöiden alla oleva muovi pois
3. Pyyhkijöiden moottori pois
4. Raitisilmasuodatinkotelo pois
5. Puhaltimen kotelo pois
(6. Puhaltimen moottori pois)

Sitten etuvastus jo näkyykin. :roll:
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Eagle
OCF Member 2016
Viestit: 252
Liittynyt: 17 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Eagle »

http://koti.mbnet.fi/eagle-1/autokuvia/kytkis_003.jpg

Tuolta löytyy alfamerin korjausoppaan (vectra 1998-2002) kytkentäkaavio lämppärin puhaltimesta.

Kuvan numeroinnin selitteet:
1.Akku
4.Virtalukko
40.Monitoiminäyttö
59.Puhaltimen katkaisin
60.Lämmityslaitteen puhallin
61.Sisäilman kierrätyskatkaisin
62.Sisäilman kierrätysventtiili

Kaaviohan on sellanen yleispätevä.
Jos siitä olis jotain apua vianhaussa.
Vivaro 1.9 DI(F9Q 762) -04

Ex: Zafira A 2.2 DTI(Y22DTR) -04
Ex2: Vectra B 2.0 16V DTI(X20DTH) -98
Ex3: Vectra A 1.6sv 8V -90
Avatar
lusmus
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 21:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lusmus »

Entäpäs tämmönen vika; eli 3. ja 4. nopeuksilla puhaltimesta tulee savun haju. Siis ihan käy henkeen. Ja auto on astma f.
Astra F Caravan 1.8 16V
VolksWagina Kupla 1300 '73
Kuva
wiquel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 486
Liittynyt: 28 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja wiquel »

Mulla pimeni yksitellen alkaen vaihteesta yksi. Loput toimi jonkin aikaa, sitten siitä putosi aina yksi vaihde pois. Nelonenhan on suora virta, joten se toimii aina, vaikka esivastus pimenisi täysin.

Ei minun ainakaan tarvinnut pyyhkijöitä irroittaa, kuhan otin konehuoneen puolelta sen muovin pois, jonka alla raitisilmasuodatinkin on. Siellä se pilkistää! Autoni on F Astra.
Hartikainen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 15 Joulu 2005, 23:45
Paikkakunta: Warkaus

Viesti Kirjoittaja Hartikainen »

Ei tartte a-vectrassa irroittaa niitä pyyhkijöiden mekanismeja, että saa tuon vaihdettua. Jopa melko isokäsiseltäkin tuo homma onnistuu. Ainoo mikä siinä voi jumittaa, niin ne "klipsit", joilla se vastusasetelma on rikki.
'94 Audi V8 & ´90 Audi 200 20v
Vastaa Viestiin