n.800€ jos jakopää samalla. n.200€ jos ei... Eli sinun tapauksessa noin 200€ tai oikeastaan vielä vähemmän koska ei tarvitse välttämättä vaihtaa öljyjä...deep blue kirjoitti:paljonkohan maksaa b1 2.5 v6 veccuun 120tkm huolto, suurin piirtein hintaluokkaa?
OPEL:n HUOLTO ja HINNAT ?
Huolto itse
Itse tekemällä säästää paljon. Mun Vectra on ollut muistaakseni ihan uutena kerran huollossa.
Nyt sillä on ajettu kohta 300 tkm.
Vain kaikkein hankalimmat hommat siihen on teetetty. (pakoputket, etuiskarit, pyöränlaakerit).
Nyt sillä on ajettu kohta 300 tkm.
Vain kaikkein hankalimmat hommat siihen on teetetty. (pakoputket, etuiskarit, pyöränlaakerit).
130tkm pyörähtää kohta puoleen muorin 1.6i vm. -99 B-vectraan...
eli alkais varmaan olla aika viedä se 120tkm huoltoon
montas oravannahkaa moinen operaatio maksaa? ...ja Joensuun seudulla ei vissiin kovin huimasti oo valinnan varaa että minne sen veis huoltoon, vai löytyykö Timosen autolle jotain vaihtoehtoa... vai onko siellä hinta/laatu/palvelu -sillä tasolla ettei vaihtoehtoja tarvitse edes etsiä
moottoriöljyt on muistaakseni sen verran tuoretta tavaraa ettei niitä toinna mennä vaihtamaan, mut muilta osin se 120tkm huolto pitäis sitten tehdäkkin.
amiksellahan ne kyllä varmaan kanssa tekis tuon huollon jos vaan rahtais motonetistä kaikki tarvittavat osat, mutta onko esim. tuossa jakopäänhihnan kiristyksessä joku ihmeen säätövaihe joka pitää osua tarkkaan kohdalleen tms.?
...ja paremmaltahan se leima näyttäis huoltokirjassa, kun ihan semmoinenkin vihkonen auton mukana on kulkenut
oman vecun jakopäänhihna rempan suhteen(kunhan se joskus katkeaa ) en kyllä epäröi viedä amikselle, 5€/tuntiveloitus(+joustavat maksuajat) on jotain mikä sopii opiskelijankin laihalle lompakolle
eli alkais varmaan olla aika viedä se 120tkm huoltoon
montas oravannahkaa moinen operaatio maksaa? ...ja Joensuun seudulla ei vissiin kovin huimasti oo valinnan varaa että minne sen veis huoltoon, vai löytyykö Timosen autolle jotain vaihtoehtoa... vai onko siellä hinta/laatu/palvelu -sillä tasolla ettei vaihtoehtoja tarvitse edes etsiä
moottoriöljyt on muistaakseni sen verran tuoretta tavaraa ettei niitä toinna mennä vaihtamaan, mut muilta osin se 120tkm huolto pitäis sitten tehdäkkin.
amiksellahan ne kyllä varmaan kanssa tekis tuon huollon jos vaan rahtais motonetistä kaikki tarvittavat osat, mutta onko esim. tuossa jakopäänhihnan kiristyksessä joku ihmeen säätövaihe joka pitää osua tarkkaan kohdalleen tms.?
...ja paremmaltahan se leima näyttäis huoltokirjassa, kun ihan semmoinenkin vihkonen auton mukana on kulkenut
oman vecun jakopäänhihna rempan suhteen(kunhan se joskus katkeaa ) en kyllä epäröi viedä amikselle, 5€/tuntiveloitus(+joustavat maksuajat) on jotain mikä sopii opiskelijankin laihalle lompakolle
Re: Huolto itse
Aivan. Kalliiksi, tai siis vieläkin kalliimmaksi tulisi auton pitäminen ellei säästäisi. Uusi auto kaikkine kuluineen tulee suhteellisen hintavaksi.henteri kirjoitti:Itse tekemällä säästää paljon.
Calibra 2.0i 16v -91
Esimerkki korjaus 140 tai 500 euroa
Pakoputkisto katalysaattorin jälkeen: hinta 140 euroa asennettuna (työ 1/2h, sis hintaan).
Merkkikorjaamo veloittaa samasta n.500 euroa (työ 1h sis hintaan). Vaihdatin n. tunti sitten.
Vectra 20 NE, autom., -94 ajettu 292.000 km.
Hertsikka, Sahaajankatu 26. Työ tehtiin välittömästi. Merkkiliike olisi kurkistanut iltapäivällä auton alle ja tilannut sitten Ruotsista osia !!! (Metro)
Merkkikorjaamo veloittaa samasta n.500 euroa (työ 1h sis hintaan). Vaihdatin n. tunti sitten.
Vectra 20 NE, autom., -94 ajettu 292.000 km.
Hertsikka, Sahaajankatu 26. Työ tehtiin välittömästi. Merkkiliike olisi kurkistanut iltapäivällä auton alle ja tilannut sitten Ruotsista osia !!! (Metro)
BMW vastaan Opel
Löysin muuten mukavan kärryn Vehosta X5 ajettu 10 tkm, hinta 80.000 euroa. En viitsinyt kysyä niistä huoltohinnoista mitään... (3 vuoden kuluttua ajelen sitten X3:lla, tai sitten en)
Niin itse olen tehnyt omaan OPELiini ihan kaiken siis Astra F 1.7td -97:aan, toissa talvena tein täyden koneremontin, kiertokangen pulttien löysättyä, hintaa tolle hommalle tuli n. 900€:a siis pelkille osille ja koneistamon työ osuudelle. Purku ja kasaustyön tein itse, mutta silti kalliiksi tuli
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Tuohon kun kertoo työtunnit liikkeen taksalla niin alkaa hiottamaan..vivamanTT kirjoitti:Niin itse olen tehnyt omaan OPELiini ihan kaiken siis Astra F 1.7td -97:aan, toissa talvena tein täyden koneremontin, kiertokangen pulttien löysättyä, hintaa tolle hommalle tuli n. 900€:a siis pelkille osille ja koneistamon työ osuudelle. Purku ja kasaustyön tein itse, mutta silti kalliiksi tuli
Calibra 2.0i 16v -91
Merivan korjailua..
Heh.
Ostin 03 Meriva Cosmon 1.8 koneella, kun kyllästyin korjailemaan Renault Scenic:iä. Rellu oli 3v. vanha ja siinä hajosi ensin vaihde (1600e) ja sitten kummatkin takalaakerit (400e). Vaihteisto ei tullut kunnolla edes kuntoon ja kertoivat, että jos hajoaa kokonaan, pitää varautua >3000 remonttiin.
No, eipä Merivan kanssa kovin herkkua ole ollut (ajettu nyt 50 000).
Tässä vähän kokemuksia Metro-Auto Viikistä:
Ensin ihmeteltiin jotain helvetin resonointi-kolinaa jota kuului kun oli vähänkin epätasaisuutta. Sanoivat, että pitää vaihtaa koko rattiakseli .. heh.. ja tilasivat osan jostain saksasta. Kului puoli vuotta ja osa saapui.. vein asennukseen ja huomasivat tilanneensa väärän osan. He olivat kuitenkin ehtineet purkaa autoa tuossa välissä .. ja kun kasasivat takaisin, hävisi kolina siinä samassa.
Osaa odotellessa vaihdettiin takalasinpyyhkijän moottori (asensivat pyyhkimään alaspäin, siis peltiä ) ja korjattiin cruise, joka yhtäkkiä hajosi. (joku kytkin 100e). Vuosihuolto tuli myös tehtyä, 227,31e. Sis. aktiivihiilisuod., öljynsuod., tulpan tiiviste, 5l öljyä.. niin ja tietty lasinpesuneste
Sitten vaihteistossa oli jotain .. kun 1 ei aina mennyt kunnolla päälle. Jokin osa vaihdettiin sinne.
Eivät sitten huomanneet vuosihuollossa (vaikka erikseen pyysin tsekkamaan) että jarrupalat olivat lopussa. Ajelin sen jälkeen 500km ja levyt naarmuuntuivat ja ne piti vaihtaa.
Pari viikkoa sitten syttyi joku helvetin valo ..
Vein auton vaihteeksi Kallion Metro-Autoon. Autoon vaihdettiin lämpötilatunnistin ja korin ohjainlaite. 366 e.
Samalla mainitsin, että vaihteisto piti ihme kolahduksen, kun vaihdan 1/2 vaihteelle. Kuulemma joku pusla on paskana - maksaa 150 ja 3h työtä á 83,40e. Lähti tilaukseen.
Ei just just.. taas 500 lisää.. sitten onkin mennyt jo tonni tässä kuussa.
Että näin. Kyllä vuoteen mahtuu aika paljon kaikkea mukavaa.
Ostin 03 Meriva Cosmon 1.8 koneella, kun kyllästyin korjailemaan Renault Scenic:iä. Rellu oli 3v. vanha ja siinä hajosi ensin vaihde (1600e) ja sitten kummatkin takalaakerit (400e). Vaihteisto ei tullut kunnolla edes kuntoon ja kertoivat, että jos hajoaa kokonaan, pitää varautua >3000 remonttiin.
No, eipä Merivan kanssa kovin herkkua ole ollut (ajettu nyt 50 000).
Tässä vähän kokemuksia Metro-Auto Viikistä:
Ensin ihmeteltiin jotain helvetin resonointi-kolinaa jota kuului kun oli vähänkin epätasaisuutta. Sanoivat, että pitää vaihtaa koko rattiakseli .. heh.. ja tilasivat osan jostain saksasta. Kului puoli vuotta ja osa saapui.. vein asennukseen ja huomasivat tilanneensa väärän osan. He olivat kuitenkin ehtineet purkaa autoa tuossa välissä .. ja kun kasasivat takaisin, hävisi kolina siinä samassa.
Osaa odotellessa vaihdettiin takalasinpyyhkijän moottori (asensivat pyyhkimään alaspäin, siis peltiä ) ja korjattiin cruise, joka yhtäkkiä hajosi. (joku kytkin 100e). Vuosihuolto tuli myös tehtyä, 227,31e. Sis. aktiivihiilisuod., öljynsuod., tulpan tiiviste, 5l öljyä.. niin ja tietty lasinpesuneste
Sitten vaihteistossa oli jotain .. kun 1 ei aina mennyt kunnolla päälle. Jokin osa vaihdettiin sinne.
Eivät sitten huomanneet vuosihuollossa (vaikka erikseen pyysin tsekkamaan) että jarrupalat olivat lopussa. Ajelin sen jälkeen 500km ja levyt naarmuuntuivat ja ne piti vaihtaa.
Pari viikkoa sitten syttyi joku helvetin valo ..
Vein auton vaihteeksi Kallion Metro-Autoon. Autoon vaihdettiin lämpötilatunnistin ja korin ohjainlaite. 366 e.
Samalla mainitsin, että vaihteisto piti ihme kolahduksen, kun vaihdan 1/2 vaihteelle. Kuulemma joku pusla on paskana - maksaa 150 ja 3h työtä á 83,40e. Lähti tilaukseen.
Ei just just.. taas 500 lisää.. sitten onkin mennyt jo tonni tässä kuussa.
Että näin. Kyllä vuoteen mahtuu aika paljon kaikkea mukavaa.
..jatkoa Merivaan..
No huh huh.
Hain tosiaan auton huollosta, nyt kun valo-ongelma on korjattu.. ja puslaa odotellaan jopa muutama viikko Saksasta.
Ehdin päivän ajella ja valo syttyi taas. No, ei se ennen korjaamistakaan palanut kuin silloin tällöin.
Ajoin takaisin Opelille ja ihmettelin, oliko tuo 200e osa edes tarpeellinen..
He vastasivat, että "Kyllä se vika siinä on. Autosi näköjään polttaa tuon osan jostain syystä."
Ensi ke vien auton taas sinne. Taas tuo 200e osa vaihdetaan (saan kuulemma taas maksaa?) ja koitetaan keksiä syy, miksi se hajoaa.
--
Jaa-a. Jos eivät ensi kerralla keksi syytä ja saan taas auton takaisin .. ja osa taas hajoaa ajaessa, vaihtavat varmaankin kolmannen .. Sitten onkin jo 600e kasassa. Kuukaudessa saisin mukavasti 800e maksettua ja vuodessa sitten oltaisi kymppitonnissa. No ei .. tuleehan tuohon vielä työt päälle
--
Katos vaan. On sitten hajonnut lisäjarruvalokin jossain.. pitänee vaihtaa samalla. Pitäisiköhän sitä varten ottaa vaikka vähän ylimääräistä asuntolainaa?
.:e:.
Hain tosiaan auton huollosta, nyt kun valo-ongelma on korjattu.. ja puslaa odotellaan jopa muutama viikko Saksasta.
Ehdin päivän ajella ja valo syttyi taas. No, ei se ennen korjaamistakaan palanut kuin silloin tällöin.
Ajoin takaisin Opelille ja ihmettelin, oliko tuo 200e osa edes tarpeellinen..
He vastasivat, että "Kyllä se vika siinä on. Autosi näköjään polttaa tuon osan jostain syystä."
Ensi ke vien auton taas sinne. Taas tuo 200e osa vaihdetaan (saan kuulemma taas maksaa?) ja koitetaan keksiä syy, miksi se hajoaa.
--
Jaa-a. Jos eivät ensi kerralla keksi syytä ja saan taas auton takaisin .. ja osa taas hajoaa ajaessa, vaihtavat varmaankin kolmannen .. Sitten onkin jo 600e kasassa. Kuukaudessa saisin mukavasti 800e maksettua ja vuodessa sitten oltaisi kymppitonnissa. No ei .. tuleehan tuohon vielä työt päälle
--
Katos vaan. On sitten hajonnut lisäjarruvalokin jossain.. pitänee vaihtaa samalla. Pitäisiköhän sitä varten ottaa vaikka vähän ylimääräistä asuntolainaa?
.:e:.
Yhden jarruvalopolttimon vaihto Metroauto Airport pikahuollossa noin 18€ (polttimo pari euroa, loput työtä) <- pelkkää vitt*ilua, oli kyllä asentajakin sen olonen et joku oli kussu sen aamumuroihin.Astra2006 kirjoitti:Lähivalopolttimoiden vaihto pikahuollossa 12,51€, ei paha...
Jatkossa vaihdan kyllä kaikki polttimot ite, mutta tuli vaan ajateltua että toihan menee tossa muun huollon yhteydessä..
Corsa OPC -09