CIH R6 -Koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Juuriharja
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2006, 19:43

Viesti Kirjoittaja Juuriharja »

Mitäs sanotte tästä kannesta? Minä kun en näistä virtauslapuista paljoa ymmärrä :-?

http://personal.inet.fi/koti/mara74/img002.jpg
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Aika lähellä vakiota. Toki virtauspenkeissä on eroja ja käytetyissä kertoimissa, että ei tuo absoluuttinen totuus ole. Kansisetin penkissä tuo kansi olisi virrannut 350hv :lol: :lol: :lol:
Juuriharja
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2006, 19:43

Viesti Kirjoittaja Juuriharja »

Kannen tekijä vakuutti tuolla pääsevän yli 200hv:n mikä tässä oli tavoitteena.
Täällä se on tehty http://www.pohtomotorsport.com/
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Juuriharja kirjoitti:Kannen tekijä vakuutti tuolla pääsevän yli 200hv:n mikä tässä oli tavoitteena.
Täällä se on tehty http://www.pohtomotorsport.com/

miksi pitää viilata c30LE kantta :o c30ne kansi virtaa varmaan saman verran tekemättä mitää siihen mä ennen upottaisin rahat
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

totta, nykyään saa noita C30NE koneita niin halvalla, että kannattaa siitä lähteä tekemään eikä LE tai 30E kannesta. Jälkimmäinen on toki hyvä jos on tarve asentaa jostain syystä todella isot venttiilit (+47/41mm), koska siinä ei ole seetirenkaita tekemässä kiusaa.
Juuriharja
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2006, 19:43

Viesti Kirjoittaja Juuriharja »

Joo-o.
En ole virittelemässä. Tuommoinen kansi olisi jouten ja myytävänä, mutta eipä näytä kelpaavan kenellekään. Kansiremontin hinnalla saisi, jos tarvetta. Taitaa verkonpainoksi joutua tällä kysynnällä :oops:
k-p
in memoriam
in memoriam
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja k-p »

ot onkos 20ne ja 30e suutimet samat? ku etsiskelen isompia suuttimia 20ne:hen niin sen kyselen
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

C20XE -koneesta tai C30SE -koneista voisi löytyä karvan verran isompia. Tuottoa noissa on hieman päältä 200cc. Vakiot C30NE ruikkimet on siinä 175cc tienoilla.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Meikäläisellä oli lapulla tällaisia jostakin päin nettiä saatuja lukemia:

C30NE...............0 280 150 747 192cc
C30SE...............0 280 150 413 196cc
X30XE/X25XE.....0 280 155 712 214cc

Yhdet 30E:n suuttimet on tallissa ja ne on numeroltaan 0 280 150 105

En noista lukemista tiedä onko ne yhtään oikein mutta netistä ne on löydetty :)
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Kappas, minäkun olen luullut noiden CIH ruikkimien olevan niitä samoja keltaisia. Hyvä tietää tämäkin.
olio^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 17:08
Paikkakunta: iisalmi/kuopio/kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja olio^^ »

elämä on kovaa, osta kypärä

commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
Bena
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 152
Liittynyt: 25 Syys 2005, 21:08

Viesti Kirjoittaja Bena »

k-p kirjoitti:ot onkos 20ne ja 30e suutimet samat? ku etsiskelen isompia suuttimia 20ne:hen niin sen kyselen
C20NE:ssä on sama suutin kuin C30NE:ssä eli 0 280 150 747.

30E on tuo 0 280 150 105, ollut käytössä joulukuuhun 82 asti (kuin myös 19E/20E/25E:ssä).

Noista max. suihkutusmääristä en osaa sanoa mitään kun ei löydy faktaa.
Juuriharja
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2006, 19:43

Viesti Kirjoittaja Juuriharja »

Juuriharja kirjoitti:Mitäs sanotte tästä kannesta? Minä kun en näistä virtauslapuista paljoa ymmärrä :-?

http://personal.inet.fi/koti/mara74/img002.jpg
Tuossa vakiokansi:
268hp-14mm
265hp-13mm
262hp-12mm
257hp-11mm
252hp-10mm
232hp-9mm
225hp-8mm
210hp-7mm
192hp-6mm
165hp-5mm

http://www.opel6070club.com/30eemeli/index30e.htm
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

No eikös se ollut samoilla 37/42mm venoilla kuin tuo C30LE:kin?
Juuriharja
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2006, 19:43

Viesti Kirjoittaja Juuriharja »

No sori :oops: Niinpäs olikin :roll:
Vastaa Viestiin