vap. suodatin

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
MRCALIBRA
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 23:34
Paikkakunta: Pietarsaari

vap. suodatin

Viesti Kirjoittaja MRCALIBRA »

Jos joku on vaihtanut calibraan kartiosuodattimen ja repinyt vakio kotelon irti sekä parannellut muuten
imuilman saantia niin kertoisitteko mikä on paras ratkaisu tähän ? mielellään kuvakin omasta
laitoksesta, jos mahdollista.. Kiitos.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Paras ratkaisu on koteloitu kartiosuodatin, esimerkiksi Green Twister ja vastaavat, joista sitten vedetään letku keulaan että saa kylmää ilmaa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Oma toteutukseni oli tälläinen: kliketi klik!, kunnes revin koko systeemin pois ja laitoin vakioromut takaisin. Tosin vakioromutkin hiukan muokattuna (ilmansuodatinkotelosta se imutorvi pois, ilmanotto apparin puolen umpion taakse / alle ja tietenkin imuäänien vaimenninlaatikko ja letkut pois). Suodattimen koteloon kiinnitetty letku/putki oli Etolasta hankittua ilmastointiletkua, jossa oli sisävuori jonkinlaista alumiinipinnoitettua. Saattoi se alumiinipinnoite jopa jokseenkin blokata lämpöäkin koneen puolelta.

Eipä noista vapaavirtaussuodattimista ole mitään hyötyä jos kone on vakio. Ulkonäköähän sillä saa kohennettua...ainakin omaa silmää miellyttämään.
Kuva
calibristi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 21:05

Viesti Kirjoittaja calibristi »

Pitääkö poistaa ennen ilmansuodatinkoteloa oleva mikälie laatikko jossa liitin ja siitä lähtee johot, kun laittaa ton vaparin. 8v Calibra autona
MRCALIBRA
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 23:34
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja MRCALIBRA »

siis ilmamäärämittari ? ei saa poistaa..
Niin ja eikös ilmamäärämittarin halkaisija ollut 80mm ?
Niin ja kone ei olekkaan ihan vakio :) kyllä se siinä 300hp rajoilla keinuu :) yli olis
tarkotus päästä!
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Öö... Noilla tehoilla ja vielä orkkis-suodatin paikallaan??
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
MRCALIBRA
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 23:34
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja MRCALIBRA »

cm-cali kirjoitti:Öö... Noilla tehoilla ja vielä orkkis-suodatin paikallaan??
No kyllä se on.. siksi tässä sitä pois haluankin
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

MRCALIBRA kirjoitti:
cm-cali kirjoitti:Öö... Noilla tehoilla ja vielä orkkis-suodatin paikallaan??
No kyllä se on.. siksi tässä sitä pois haluankin
Siinä taas nähdään mitä järkeä on tunkea niitä vapaavirtaussuodattimia vakio koneisiin.. orggis riittää kolmeensataan heppaan :lollis:
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Vastaa Viestiin