jos tuollasen koneen kävis läpi niin mitä kannattaa vaihtaa/tarkistaa?
jotkut puhuu että kannessa ongelmia, keinut katkeaa,tjsp?
pytyt ja männät kestää kait ikuisuuden. hoonaus ja renkaat riittää.
alakerran laakerointi tottakai.
mites jakopää?
saako öölipumppuun uusia osia, vai onko kaikki menneet jo bensavehkeisiin viripumpuiksi?
vinkit kiinnostaisi mitä kannattaa tarkistaa ja mistä osia kysellä.
2.3td heikot paikat/remontti
En oo kyllä kuullu kansis ta mitään. Esikammiot saattaa irrota ja seetien väliin tulla halkeama.
Jakopäähän kannattaa hakea laahaimet+ketju. On nimittäin yhdestä 500tkm ajetusta jako hypänny tuon takia.
Öljypumpun osat tais olla aika vaikeita. Varsinkin sen TD-mallin...
Jakopäähän kannattaa hakea laahaimet+ketju. On nimittäin yhdestä 500tkm ajetusta jako hypänny tuon takia.
Öljypumpun osat tais olla aika vaikeita. Varsinkin sen TD-mallin...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Eihän siinä tosiaan vikoja paljon ole, mutta voihan aina tarkistaa vielä nämä
- Öljypumpun vetorattaan sisäboorien kunto, kuluvat loppuun TD-malleissa. DTR:ssä ei ongelmaa. Pumpun ja kannen välissä ei ole tiivistettä. Jos tiiviste, paineet tippuu.
- Jakoketjun hydrauli/jousi-kiristimen puhdistus paineilmalla ja että tappi liikkuu ja pysyy sylinterissään.
- Nokan ja paininten kunto, ettei kovin sekavoitelua
- kunnollinen 1,5mm (3-reikää) turbon kannentiiviste ja uudet pultit. Venyvissä pulteissa pyällys tähtipään ulkokehällä
- Öljyletkujen kunto. Hydrauliletku aika hyvä koneen ali menevään mäntien jäähdytykseen. Alipainepumpun kunto -> muovin palat tukkii reijät
- venat voi läpätä ja vihreät kumit, kk-laakerit, stefat
- Öljypumpun vetorattaan sisäboorien kunto, kuluvat loppuun TD-malleissa. DTR:ssä ei ongelmaa. Pumpun ja kannen välissä ei ole tiivistettä. Jos tiiviste, paineet tippuu.
- Jakoketjun hydrauli/jousi-kiristimen puhdistus paineilmalla ja että tappi liikkuu ja pysyy sylinterissään.
- Nokan ja paininten kunto, ettei kovin sekavoitelua
- kunnollinen 1,5mm (3-reikää) turbon kannentiiviste ja uudet pultit. Venyvissä pulteissa pyällys tähtipään ulkokehällä
- Öljyletkujen kunto. Hydrauliletku aika hyvä koneen ali menevään mäntien jäähdytykseen. Alipainepumpun kunto -> muovin palat tukkii reijät
- venat voi läpätä ja vihreät kumit, kk-laakerit, stefat