Pulmia iskunvaimentimien vaihdossa
Minun _piti_ vaihtaa munakadettiin takaiskunvaimentimet ja jouset jotta kesärenkaat pyörisivät, mutta loppus konstit kesken.Toisen iskunvaimentimen alimmainen pultti alkoi pyöriä paikoillaan enkä 4 tunnin rempomisella saanut sitä irti. Sitten alko kierrokset nousta pääkopassa ja oli parempi lopettaa ennen ku saan enemmän tuhoa aikaan. pultti aukesi ehkä noin 2-3cm ja jämähti siihen ja pyörii vain ympäri. Olisko mitään toimintaohjeita tähän pulmaan? Koitin lopulta kompurallakin avata pulttia ja kampesin iskaria eri suuntiin mutta laihoin tuloksin.
Peijakas kun aina löytyy jotain ylläreitä, kun ekan kerran otin pölykapselit pois huomasin että joku oli vetänyt rälläkällä vetoakselien päästä muutaman sentin pois niin että siihen ei saa sokkaa.Niin ja renkaissa oli 4:n barin paine kun ostin auton.
Peijakas kun aina löytyy jotain ylläreitä, kun ekan kerran otin pölykapselit pois huomasin että joku oli vetänyt rälläkällä vetoakselien päästä muutaman sentin pois niin että siihen ei saa sokkaa.Niin ja renkaissa oli 4:n barin paine kun ostin auton.
- opelmeister
- 'Senator'
- Viestit: 861
- Liittynyt: 13 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Vihtavuori
Asconassa ainakin on muistaakseni joku mutterintapainen hitsattu akseliin, jos tuo on irti niin saattaa pyöriä just noin.On 2003-04-04 12:21, Raketti3.1 wrote:
Hmm onko siellä jokin mutteri siellä tukivarren sisällä johon se pultti menee? Täytyypi kattella sinne kun saa vain puhtaaksi kaikesta mönjästa jota sinne on kerääntyny 15 vuoden aikana...
t.Mika
Vetareita saa kyllä romikseltakin, ja se uloin kärki jossa se sokka on ei itse asiassa ole edes vetarin osa vaan se on ulompi vetonivel. Nivelen vaihdolla siis selviää.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Juu holkkihan siellä pyörii pultin mukana, taitaa olla jotain terästä kun en saanu peltisaksilla ja taltalla halki. Toinen vaihtoehto olis tietysti pitää se holkki paikallaan ja avata se pultti mutta siinäkään en onnistunu vaikka yritin monilla eri pihdeillä/papukaijoilla sitä pidellä aloillaan.... Tarttee varmaan hommata niin pieni laikka rälläkkään että mahtuu rikkomaan sen holkin sieltä.... Onneksi mun uusissa (sachs) iskareissa ei ole moisia holkki-tsydeemeja, kunhan sais ne vaan joku vuosi sinne vaihdettua . On se niin vaikeeta kun ei osaa
Noista vetonivelistä, kannattaako vaihtaa molemmilta puolilta saman tien?
Noista vetonivelistä, kannattaako vaihtaa molemmilta puolilta saman tien?
Jos ei nivelessä ole vikaa niin tuskin kannattaa vaihtaa. Jos menisi "samalla vaivalla" niin mikäs siinä, mutta kun nyt tulisi tuplavaiva ja tuplakustannukset niin vaikea nähdä mitään saavutettavaa hyötyä asiassa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B