2L Ecotec tyhjäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Nicke
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Mitä on vikana kun moottorin tyhjäkäynti ei pysy 800:ssa kierroksessa? Se hyppii 1000-1500:n välillä noin 20 sek. kunnes se palaa lähes normaaliin. On vaikea ajaa kun ei voi moottorijarruttaa.
ogp
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Maalis 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja ogp »

Tyhjäkäynnin säätömoottori. Se likaantuu ajan mittaan ja alkaa takerrella. Itse puhdistin viimeksi eilen.. Olen aiemmin vain huuhdellut CRC:llä, mutta kun sen saa tehdä monta kertaa vuodessa, niin tällä kertaa avasin askelmoottorin ja puhdistin "ankkurin" hiomapaperilla.
Pelaa taas hienosti, toivottavasti vähän kauemmin kuin edellisillä kerroilla..
Avatar
jfalt
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 09 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jfalt »

Jep - pelkkä puhdistus/voitelu ei auttanut kuin muutamaksi viikoksi. Tuntuu keräävän kosteutta melkolailla. Messinkiholkin hiomisen jälkeen on toiminut jo pitempään...
sport16
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja sport16 »

Minulla oli samanlainen sitkeää laatua oleva tyhjäkäyntiongelma. Tyhjäkäyntimoottorin perusteellinen puhdistaminen ei auttanut, joten vaihtoehdoiksi jäivät: a) toisen tyhjäkäyntimoottorin kokeileminen b) ohjaussoftan asettaminen/lataaminen uudelleen. => tehtiin järjestyksessä b ja a. Vaihdettu tyhjäkäyntimoottori oli sekin käytetty, mutta huolellisen puhdistamisen jälkeen se sattui toimimaan. Näyttää siltä, että vanhan tyhjäkäyntimoottorin sähkömokkula vain jotenkin vikaantui.
Beegee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: K:nummi

Viesti Kirjoittaja Beegee »

Kannattaa asentaa uus askelmoottori ja letkut. Myös separaattori suodatin koneen etupuolelle kannattaa hankkia niin loppuu ongelmat. Erikoisrenkaasta saa niitä edullisesti puh. 09-811412.
Vastaa Viestiin