teholastu omega,calibra?????
teholastu omega,calibra?????
kannattako tuota lastua laittaa omegaan??
onko kdellään kokemuksia et vaikuttaako se mitään??
linkki
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... find_agent
onko kdellään kokemuksia et vaikuttaako se mitään??
linkki
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... find_agent
vectra c 2.0t
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
- Viestit: 3355
- Liittynyt: 26 Marras 2002, 02:00
- Paikkakunta: Gutter
Kyllä se lastu sinne vapariinkin menee. Riippuu täysin koneesta, lastusta, moottorin kunnosta kuinka paljon sinne tulee. Vapareihin näyttäis nuo väännöt yleensä paremmilta kuin tehot, joten riippuu myös mitä hakee. Toki ahdettuun tuli jonkin verran enemmän, mutta lähinnä hymyilyttää kun kuvitellaan käsittämättömiä tehoja pelkästä lastusta ahdetussa moottorissa Mitä nyt noita eri foorumeja selaillut, niin about nelisenkymmentä hevosvoimaa putkiston kanssa ahdettuun.
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Edessäni on dyno tulos Opelin 2litraisesta ecotec-moottorin tehoista
a-kohdassa on vakio ohjelma sekä 96okt bensa
b: virilastu 100okt bensa
c: vakiolastu 100okt bensa
A:
Max teho:139hv@5500rpm
vääntö: 195nm@3000rpm
B:
teho: 139hv@5000rpm
vääntö: 198nm@5000rpm
C:
teho: 141hv@5500
vääntö: 199nm@3000rpm sekä sama vääntö myös 5000rpm.
Lastutetun auton (b-kohdan) teho alkaa ylempää ja laskee aikaisemmin kuin vakio ohjelmalla.
Eli tässäkin tapauksessa lastu laski huipputehoa kahdella hummalla sekä 1nm vääntöä.
Eli eiköhän ole aivan selvä asia että lastulla ei saa opelin vapariin mitää 10humman lisätehoja.
a-kohdassa on vakio ohjelma sekä 96okt bensa
b: virilastu 100okt bensa
c: vakiolastu 100okt bensa
A:
Max teho:139hv@5500rpm
vääntö: 195nm@3000rpm
B:
teho: 139hv@5000rpm
vääntö: 198nm@5000rpm
C:
teho: 141hv@5500
vääntö: 199nm@3000rpm sekä sama vääntö myös 5000rpm.
Lastutetun auton (b-kohdan) teho alkaa ylempää ja laskee aikaisemmin kuin vakio ohjelmalla.
Eli tässäkin tapauksessa lastu laski huipputehoa kahdella hummalla sekä 1nm vääntöä.
Eli eiköhän ole aivan selvä asia että lastulla ei saa opelin vapariin mitää 10humman lisätehoja.
Golf 1.9pwrDiesel 4x4 & Calibra Cabriolet turbo 4x4
-
- 'Admiral'
- Viestit: 109
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 10:37
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Mut se onki ekoteekki Itteänikin kiinnostais samat tiedot C20NE:stä kun se on perus 8-tappitekniikalla. Toisaalta siinä voi tehohäviöt olla "viri-lastulla" vielä suuremmat Mutta oisko kellään tai löytyiskö mistään faktaa eli dynolappua C20NE:n lastutuksesta? Täälläkin jossain toisessa topikissa pari kertoi kokeilleensa mut eipä taida kellää olla kanttia testata tehoja ennen ja jälkeen lastunvaihdon.Tumppi82 kirjoitti:Eli eiköhän ole aivan selvä asia että lastulla ei saa opelin vapariin mitää 10humman lisätehoja.
Eli tuolla siis keskustelua samasta aiheesta jo entuudestaan -> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=113942
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
- Viestit: 3355
- Liittynyt: 26 Marras 2002, 02:00
- Paikkakunta: Gutter
Onpas onneton ohjelma/lastu. Kenen mahtaa olla? Riippuu aika pitkälti siitä, tää on ehkä huonoin tulos jonka olen "kuullut" ylipäätään ohjelmalla/lastullaTumppi82 kirjoitti:Edessäni on dyno tulos Opelin 2litraisesta ecotec-moottorin tehoista
a-kohdassa on vakio ohjelma sekä 96okt bensa
b: virilastu 100okt bensa
c: vakiolastu 100okt bensa
A:
Max teho:139hv@5500rpm
vääntö: 195nm@3000rpm
B:
teho: 139hv@5000rpm
vääntö: 198nm@5000rpm
C:
teho: 141hv@5500
vääntö: 199nm@3000rpm sekä sama vääntö myös 5000rpm.
Lastutetun auton (b-kohdan) teho alkaa ylempää ja laskee aikaisemmin kuin vakio ohjelmalla.
Eli tässäkin tapauksessa lastu laski huipputehoa kahdella hummalla sekä 1nm vääntöä.
Eli eiköhän ole aivan selvä asia että lastulla ei saa opelin vapariin mitää 10humman lisätehoja.
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Löytyy jo tuolta viritysosastolta:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=113942
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=113942
Omega A -90 20SE, EX. Astra F -92
Uusi moottoritekniikka(Graham A. Bell) on näköjään luettu. Ei siinä mitään, hyvä kirja sinäänsä, mutta ei yksittäiseen tulokseen kannata silti liikaa tuijottaa.Tumppi82 kirjoitti:Edessäni on dyno tulos Opelin 2litraisesta ecotec-moottorin tehoista
a-kohdassa on vakio ohjelma sekä 96okt bensa
b: virilastu 100okt bensa
c: vakiolastu 100okt bensa
A:
Max teho:139hv@5500rpm
vääntö: 195nm@3000rpm
B:
teho: 139hv@5000rpm
vääntö: 198nm@5000rpm
C:
teho: 141hv@5500
vääntö: 199nm@3000rpm sekä sama vääntö myös 5000rpm.
Lastutetun auton (b-kohdan) teho alkaa ylempää ja laskee aikaisemmin kuin vakio ohjelmalla.
Eli tässäkin tapauksessa lastu laski huipputehoa kahdella hummalla sekä 1nm vääntöä.
Eli eiköhän ole aivan selvä asia että lastulla ei saa opelin vapariin mitää 10humman lisätehoja.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Hintahan oli 60e, joten mun puolesta saa kokeilla jos siltä tuntuu. Muutama heppa varmaan tulee ja jos ei enempää odotakaan niin ei varmaan pahasti pety.liteFun kirjoitti:Erittäin osuvasti sanottu.calluman kirjoitti:kusetus.fi
Useampi sata euroa lastun vaihtamiseen ja ehkä pari heppaa lisää jos sitäkään..
Eikö ennemmin joku Valmetin traktorista irti ruuvattu turbo huutamaan konepellin alle amis-tyyliin?
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Osa ns "teholastuista" vetää seokset niin laihalle, että vaarana on mäntien palaminen. Toki siten saadaan muutama hevosvoima lisää...
Suosittelen kääntymistä todellisten lastuttajien puoleen ( Harinen, Karala) jos sä haluat oikeesti lastuttaa, lastutuksesta saatava hyöty vaparissa onkin sitten toinen asia.
Turbokoneen lastuttaminen jo kannattaakin, omassa lastulla 163--200hp pelkällä lastulla.
Parhaat lastut saat mieltymyksestä riippuen joko Taffelilta tai Estrellalta, mukaan vielä hyvä dippi
Suosittelen kääntymistä todellisten lastuttajien puoleen ( Harinen, Karala) jos sä haluat oikeesti lastuttaa, lastutuksesta saatava hyöty vaparissa onkin sitten toinen asia.
Turbokoneen lastuttaminen jo kannattaakin, omassa lastulla 163--200hp pelkällä lastulla.
Parhaat lastut saat mieltymyksestä riippuen joko Taffelilta tai Estrellalta, mukaan vielä hyvä dippi
Näinhän se on.Artsi2 kirjoitti:Osa ns "teholastuista" vetää seokset niin laihalle, että vaarana on mäntien palaminen. Toki siten saadaan muutama hevosvoima lisää...
Autobild suomessa(ainakin muistaakseni oli tuo lehti) oli taannoin vertailua eri lastujen kesken.
Aika harva lastu vastasi todellisuudessa teholupauksia ja osalla lastuista moottorivaurio oli mahdollinen ellei peräti todennäköinen.
Joukossa oli muistaakseni ihan turbokoneitakin.
Paras ja turvallisin lastutus on tosiaan käydä penkissä säädättämässä juuri omalle moottorille sopiva ohjelma,sillä kahdella näennäisesti samanlaisella koneella voi olla paljonkin eroja.
- 2slow4motion
- 'Diplomat'
- Viestit: 1389
- Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Pori
- Viesti: