Huohottaako viritetty moottori enemmän kuin vakio?
Itsellä moottori puhaltaa huohotusputkesta myös tyhjäkäynnillä. Öljyä ei kulu kun pari desiä/10tkm. Sinistä savua ei tule ja moottori on muutenkin kunnossa(hoonattu ja rengastettu n.20tkm sitten).
Johtuuko kasvanut huohotus suuremmasta puristussuhteesta?
Sinällään tuo huohotus ei huolestuta(esiintynyt moottorin kunnostuksesta asti), mutta mielenkiinnosta vaan... Ainut haitta on että välillä liikennevaloissa käryt tulee sisälle, koska noita huohotuskaasuja en takaisin moottoriin syötä.
Viritetyn koneen huohotus?
Eihän sen pitäisi huohottaa sen enempää jos kaikki on mitoillaan ja oikein, mutta tietysti jos kierroksia on esim.8500rpm niin tuleehan sitä painetta alakertaankin erilailla kuin ennen..
Ei kai puristussuhde sinällään muuta mittään, mut tottakai voimakkaampi rähjähdys(virityksen perusajatus) on aina vaikeampi pitää siellä männän "oikeallapuolella"..
Ei kai puristussuhde sinällään muuta mittään, mut tottakai voimakkaampi rähjähdys(virityksen perusajatus) on aina vaikeampi pitää siellä männän "oikeallapuolella"..
Männänvälys on ihan oikea ja rempan yhteydessä sylinterit hoonattiin ja männänrenkaat vaihdettiin. Tiiveysongelmia tuskin on kun öljyä ei katoa ja puristuspaineet ovat tasaiset(muistaakseni jotain 12 luokkaa). Itsekin olen tuota huohotusta miettinyt, mutta eipä siitä haittaakaan ole ollut. Ainoa selitys minkä keksin on että huohotus tulee pakoventtiilien ohjurien välistä.Ohjurit ovat kyllä aika kuluneet, jolloin niiden raosta voisi tulla kaasuja.. Tiedä sitten. Luulisi pakokaasuilla olevan helpompi reitti putkesta ulos.
Kaverilla uudestaan rakennetussa(viritetyssä) fordin moottorissa sama tilanne.
Kaverilla uudestaan rakennetussa(viritetyssä) fordin moottorissa sama tilanne.