kaasuläppäanturissa vikaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

On 2003-03-12 20:39, Aceman wrote:
Ei kaikissa Motronicin versioissa.
niin niin muttako tämä ei ole motronic!!!
Savuttava omega ja kadett
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

On 2003-03-12 20:45, Aceman wrote:
kadett85:Niissä läppäantureissa,jotka on toteutettu potentiometrillä,ON myös kolme nastaa.
niin muttako on kytkimet ja kolme nastaa niin ei voi olla enää mitään liukuhommia
Savuttava omega ja kadett
Avatar
Aceman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 326
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Aceman »

Ja itse itseäni korjaten:1.8 GSi:ssä on ollut LE-ja L3-Jetronicceja,jotka on käsittääkseni toteutettu kaikki kytkin/kärkityyppisellä läppäanturilla.Potikkatyyppiset on tulleet vasta myöhempiin Motronic-versioihin 2.0 GSi-Kadeteissa.(Lähde:Haynes Kadett 84-91 korjauskäsikirja)
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

niin sehän mulla on 1.8 gsi kadetti. ja eikös tuolla alussa niin lukenut. Ja se vika on. kova bensan kulutus.

_________________
Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: kadett85 on 2003-03-12 21:32 ]</font>
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Enpä tosiaan muistanut, että tuossa 1,8 Gsi Kadettissa on Jetronic, eikä Motronic. En usko tuon kovan bensankulutuksen johtuvan tuosta kaasuläppäanturista, jos se kerran toimii. Mielestäni se voisi aiheuttaa tuon ongelman vain jos olisi "juuttunut" täyskaasuasentoon. Oletko tarkastanut perusjutut, eli tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, ilmanputsari... Oletko mitannut, että johdot kaasuläppäanturilta ruiskuboksille (ilmämäärämittarin päälläkö?) ovat ehjät?
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

On 2003-03-12 21:53, Markus wrote:
Enpä tosiaan muistanut, että tuossa 1,8 Gsi Kadettissa on Jetronic, eikä Motronic. En usko tuon kovan bensankulutuksen johtuvan tuosta kaasuläppäanturista, jos se kerran toimii. Mielestäni se voisi aiheuttaa tuon ongelman vain jos olisi "juuttunut" täyskaasuasentoon. Oletko tarkastanut perusjutut, eli tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, ilmanputsari... Oletko mitannut, että johdot kaasuläppäanturilta ruiskuboksille (ilmämäärämittarin päälläkö?) ovat ehjät?
se ruiskun boxi on sielä pelkääjänpuolen jalkatilassa pitäs alkaa perehtyyn enemmän ko ilmat lämpiää. niin ja tuo on aivan kauhea lämpiämään tuo moottori vähän aikaa ajaa matkaajoa vaikka jotain satasta niin se vakio pakosarja menee semmoseksi komean punaiseksionkos se ihan normaalia
Savuttava omega ja kadett
Avatar
opelmeister
'Senator'
'Senator'
Viestit: 861
Liittynyt: 13 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihtavuori

Viesti Kirjoittaja opelmeister »

On 2003-03-13 10:07, kadett85 wrote:
se vakio pakosarja menee semmoseksi komean punaiseksionkos se ihan normaalia
No ei ole normaalia jos sulla ilman turboo normaaliajossa rupee pakosarja hehkumaan!!! Ajotukset ja pa:n säädöt pahasti pielessä!!!
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

No mistä pitäs alkaa vikaa ettimään
olisko se moottorin lämpöanturi mahdollinen vikapaikka vai mistä mahtas johtua! ei kai ne kovin päin vittua voi olla jos auto kuiteski käy

<font size=-1>[ This Message was edited by: kadett85 on 2003-03-13 11:18 ]</font>
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Kannattaisi äkkiä selvittää se vika, ennen kuin männät sulaa tai venttiilit palaa. Ilmeisesti palolämpötilat ovat jostakin syystä aivan liian korkeat. Sytytysennakko aivan väärä, seos liian laiha tai muuta vastaavaa. Jotakin on tosiaan vakavasti vialla, kun normaalisti vaparin valusarjaa ei saa punertamaan edes rata-ajossa kovin helposti, jos lainkaan.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
Vastaa Viestiin