a omegan lämppäri vuoto...

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

a omegan lämppäri vuoto...

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

eli kun nyt lähen purkamaan tota kennoo irti niin miten/mistä sen saa pois ja kuinka iso homma on odotettavissa ???eli lähinnä mitä pitää purkaa ???
McLeod
'Senator'
'Senator'
Viestit: 472
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja McLeod »

Jos autossa ei ole ilmastointia, niin homma on helppo.

Hanskalokero irti
se suoja pahvi pois sieltä jalkatilasta
Putket näkyy jo
putket irti kennosta. 2kpl 8mm kannalla olevia pultteja (muistaakseni)
Kennon kiinnitysruuvi irti 1kpl
mahdollisesti kannatta irrottaa lämppärin letkut konehuoneesta ettei vettä tule kovin paljoa.

Kenno irti, voi joutua tempasemaan voimalla, tai sitten ei :D

paperia /muovia/jotain kannattaa laittaa jalkatilaan kennosta tulee vähän vettä

Muista sitten laittaa hanskalokeron valon johto takaisin kiinni, itse en ensin muistanut :oops:
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

ai se on noin yksinkertainen...toivon mukaan myös käytännössä...nooh täytyy joku päivä irrottaa...

kiitoksia vastauksesta...
McLeod
'Senator'
'Senator'
Viestit: 472
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja McLeod »

On se käytännössäkin helppo.
30-60 minuuttia.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
JN
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 06 Touko 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja JN »

mikäs ilmastoinnin kanssa siitä sitten niin vaikeaa tekee
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

JN kirjoitti:mikäs ilmastoinnin kanssa siitä sitten niin vaikeaa tekee
Se, että kenno on aivan eri paikassa, muistaakseni jossakin keskikonsolin/kojelaudan uumenissa, eikä purkutyö ole lainkaan niin helppo enää..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Avatar
mikkis
OCF Member 2016
Viestit: 1438
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja mikkis »

JN kirjoitti:mikäs ilmastoinnin kanssa siitä sitten niin vaikeaa tekee
Saa purkaa puoli kojelautaa.

Ilmastoiduissa A-Omegoissa (moottorista riippumatta) kennosto eri paikassa.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Valtsu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 04 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Onko kenno erilainen??? Ei kai, eri paikassa kyllä.
McLeod
'Senator'
'Senator'
Viestit: 472
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja McLeod »

Kyllä se sama kenno ilmastoidussakin on.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
Avatar
mikkis
OCF Member 2016
Viestit: 1438
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja mikkis »

McLeod kirjoitti:Kyllä se sama kenno ilmastoidussakin on.
Jep, näin on, tarkastin asian. Sekoitin erilaisuuden puhaltimien moottoreihin jotka ovat erilaiset ilmastoiduissa malleissa.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Vastaa Viestiin